بعد از تشدید تحریم ها بسیاری از شرکت های دانش بنیان در کشور به تولید تجهیزات و اقلام راهبردی ورود کردند و تا حد زیادی توانستند مشکلات را حل کنند. در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بسیاری از تجهیزات بومی شده است. ما ابتدای خنثی سازی تحریم ها هستیم و باید به تلاش هایمان در این زمینه ادامه دهیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با حضور در مرکز رشد و نوآوری نوشهر در جریان آخرین دستاوردهای دانش بنیان ها و واحدهای فناور این مرکز قرار گرفت.
وزیر خارجه برونئی از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان ایران بازدید کرد و خواهان توسعه همکاری دو کشور شد.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ۶۳ شرکت دانش بنیان محصولات خود را در رویداد تبادل فناوری در صنعت غذایی به نمایش گذاشته اند.
سال گذشته، ایران در کشور ونزوئلا پالایشگاه فراسرزمینی ساخته است که ساخت و سهامداری در این پالایشگاه فراسرزمینی، به کمک شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان داخلی در صنعت پالایشگاهی کشور بوده است. همچنین صادرات کاتالیست موردنیاز پتروشیمی‌های روسیه نیز از دیگر دستاورد‌های توجه به دانش بنیان شدن اقتصاد ملی با کمک اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان بوده است.
معاون فناوری و اطلاعات فراجا از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای رویداد تخصصی پلیس در روزهای اول و دوم خرداد، خبر داد.
معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی گفت: انتظار می رود که دستاوردهای شرکتهای دانش بنیانی که مورد حمایت قرار می گیرد برای محرومیت زدایی در روستاها مورد بهره برداری قرار گیرد.
دستاوردهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در برزیل به نمایش درمی‌آید.
دستاوردهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی و بیمارستانی در برزیل به نمایش درمی‌آید.
جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی پیشرو و متعهد به توسعه و پیشرفت دانش‌بنیان کشور طی گزارشی، دستاوردهای یک ساله خود را منتشر کرد.
روسای جمهور ایران و بلاروس در حاشیه دیدارها و رایزنی‌های خود از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان شرکت‌های ایرانی دیدن کردند.
«ارتقای سطح علمی جامعه»، «کسب رتبه‌های بالای جهانی در تعداد مقالات و ارجاعات علمی و ثبت اختراعات»، «کاهش نرخ بی‌سوادی» و «افزایش قابل توجه تعداد رشته‌های دانشگاهی و دانشجویان» تنها بخشی از این دستاورد‌های کسب شده‌ای است که به نام انقلاب و جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.
گردهمایی نوآوری و فناوری «مسینو» شرکت ملی مس در مجتمع مس شهربابک با انعقاد شش تفاهم‌نامه همکاری بین مجتمع مس شهربابک و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور و همچنین تقدیر از کارکنان خلاق مجتمع مس شهربابک به کار خود پایان داد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بناداریم تا از شرکت‌های دانش‌بنیان در نیروهای مسلح استفاده بیشتری شود تا گام اولیه برای اعتماد بقیه برداشته شود.
مدیر مرکز همکاری‌های فناورانه دانش‌بنیان ایران‌خودرو از ایجاد امکان بهره‌برداری از نتایج همکاری‌های فناورانه ایران خودرو با شرکت‌های دانش‌بنیان توسط سایر خودروسازان خبر داد.
دستاوردهای محققان و شرکتهای دانش بنیان حوزه خون بند ناف رونمایی می شود.
نمایشگاه دستاوردها و فناوری‌های نظام سلامت توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد ۴۵ روز دیگر توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در قالب هفته پژوهش ارائه می شوند.
رفع خلاءهای موجود صنعت کشتی‌سازی توسط دانش‌بنیان‌ها می‌تواند فرصت خوبی را ایجاد کند که این صنعت در کشور به دستاوردهای مهمی دست یابد.
کاربردی‌سازی دستاوردهای پژوهشی و دانشی کشور که یکی از ارزش های افزورده فراموش شده در کشور است با اجرایی شدن قانون جهش تولید دانش‌بنیان محقق خواهد شد.
سیزدهمین دوره نمایشگاه فناوری نانو با هدف معرفی تازه ترین دستاوردهای نانویی برگزار می شود؛ در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ محصول جدید نانو و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند.
فرمانده هوانیروز با اشاره به نصب همه امکانات بالگردهای پیشرفته دنیا بر روی بالگردهای ارتش گفت: هوانیروز امروز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت دفاعی قادر به تولید بالگرد است.
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ۱۵۰ شرکت فناورانه در نمایشگاه فناورانه ونزوئلا حضور می یابند.
معاون رئیس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای دفاعی تجلی تحقق«دانش بنیان»است گفت: ابتکارات و خلاقیت‌های دانش بنیانِ محصولات دفاعی، می‌تواند به بخش‌های دیگر کشور منتقل شود.
افتتاح نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاعی با رویکرد دانش بنیان

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ