محققان انگلیسی دریافتند که مردم کشورهای کامرون، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، غنا، بنگلادش و اندونزی به دلیل انسداد سیستم های زهکشی ناشی از رها شدن زباله های پلاستیکی، سیلاب های شدیدتری را در چند سال اخیر تجربه کرده اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمیته عالی پروژه‌ها و میراث قطر اعلام کرد که از بقایای جام جهانی 2022 قطر در تولید محصولات جدید بهره خواهد برد.
مدیر مجتمع بازیافت آرادکوه گفت: در بازیافت زباله‌های تهران چیز‌های عجیب زیاد پیدا می‌شود. اسلحه و مهمات پیدا شده در زباله‌ها با هماهنگی پلیس امنیت صورت‌جلسه و تحویل داده می‌شود.
مدیر مجتمع بازیافت آرادکوه در برنامه بی‌واسطه گفت: در بازیافت زباله‌های تهران چیزهای عجیب و غریب زیاد پیدا می‌شود؛ از انواع اسلحه و مهمات تا اعضای بدن انسان!
بررسی تأثیر فعال‌سازی و افزودن نانوذرات سیلان بر خواص فیزیکی و محیط زیستی نمونه باطله‌های سولفیدی معدنی به‌منظور سیمانی‌شدن طرحی است که عالیه ساعدی در قالب رساله آن را به پایان رسانده است.
زباله‌هایی که در سوم ژوئیه رها شدند، باقی‌مانده یک مجموعه از پیاده‌روی‌های فضایی هستند که برای نصب آرایه‌های خورشیدی جدید انجام شدند تا منبع تغذیه ایستگاه فضایی بین‌المللی را تقویت کنند. آرایه‌های خورشیدی به طور طبیعی همراه با باتری‌ها تخریب می‌شوند. بنابراین، فضانوردان به نصب آرایه‌ها و باتری‌های جدیدی پرداختند که آخرین آن در ۱۵ ژوئن بود.
وزارت شیلات دولت نجات ملی یمن نسبت به اقدامات عناصر متجاوز در مجمع الجزایر سقطری و آب‌های منطقه‌ای این کشور هشدار داد.
تولید دستگاه بی‌خطر ساز زباله‌های بیمارستانی دستاورد فناورانه یکی از شرکت‌‎های دانش‌بنیان است که کاربرد سه گانه خانگی، صنعتی و بیمارستانی دارد.
انباشت انواع زباله‌های خانگی و تجاری در جوی‌ آب خیابان‌ها و معابر یافت‌آباد مشکلی بود که ساکنان این محله همواره با آن روبه‌رو بودند. پیامد این وضع نیز آبگرفتگی بود و سرازیر شدن آب‌های آلوده به خیابان‌ها و پیاده‌روها و در نتیجه ایجاد آلودگی‌های محیطی در محله.
شهردار بومهن در برنامه تهران ۲۰ گفت: جمع‌آوری نشدن زباله‌ها در سطح بومهن مربوط به رفتار و فرهنگ مردم است.
محققان در آزمایشگاه، نمونه‌هایی از بی‌مهرگان دریایی را که درون زباله‌ها زندگی می‌کردند بررسی کردند و از تنوع این موجودات بسیار شگفت‌زده شدند. حتی برخی از این موجودات، مانند شقایق دریایی، شروع به ساختن خانه‌های پلاستیکی خود با استفاده از زباله‌هایی مانند بطری‌ها کرده بودند.
دیروز جمعی از تماشاگران به صورت داوطلبانه بعد از دربی صدم تهران، سکوهای ورزشگاه آزادی را از وجود زباله پاک کردند
جو تگتمایر (Joe Tegtmeyer) حدود ۹ ساعت پس از پرتاب استارشیپ، عکس‌هایی از خود که تقریباً نیمی از یکی از ۱۸۰۰۰ کاشی محافظ حرارتی شش ضلعی را که یک طرف استارشیپ را پوشانده بود، نگه داشته است، منتشر کرد.
یک کوسه‌زباله که زباله‌های پلاستیکی را می‌بلعد، در رودخانه تایمز لندن رها شد تا با برداشتن معادل بیش از ۲۲۷۰۰ بطری پلاستیکی در روز، آب را تمیز کند.
ایستگاه فضایی بین‌المللی پیشران‌هایش را برای فرار از زباله‌های فضایی به کار انداخت و این دومین مانوری است که در طول یک هفته برای فرار از برخورد با زباله‌های فضایی انجام می‌شود.
اعتصابات گسترده در پاریس علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی بر خدمات حمل زباله تاثیر گذاشته و این شهر با انبوهی از زباله‌ها در بسیاری از خیابان‌های زیبای شهر، از جمله خیابان‌هایی که در چند قدمی برج ایفل و طاق پیروزی قرار دارند، مواجه هستند.
رشت- استاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خطر زیست محیطی زباله‌های پلاستیکی در مرز هشدار است، گفت: تعریف جایگزین مناسب‌تر برای تولید پلاستیک باید در اولویت قرار گیرد.
براساس گزارش‌ها سالانه ۱۷ هزار نفر جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند. این یعنی ماهانه حدود ۱۴۱۶ و روزانه ۴۷ انسان جان خود را به علت تصادف از دست می‌دهند. سالانه حدود ۳۵ هزار نفر به همین علت نقص عضو می‌شوند. مرگ این تعداد از انسان‌ها در حالی‌ست که به گفته تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور، ۵۰ درصد تصادفات اگر شرایط ایمنی خودرو مطلوب بود، اصلا اتفاق نمی‌افتاد.
ترز کافی (Therese Coffey) وزیر محیط زیست، غذا و امور روستایی بریتانیا می‌گوید: زباله‌های پلاستیکی می‌توانند تأثیرات کاملاً مخرب بر محیط زیست و حیات وحش داشته باشند و درجهت اتخاذ سیاست‌های درست برای حفظ محیط زیست، ممنوعیت بسیاری از اقلام پلاستیکی یک‌بار مصرف را اعلام کرد.
چاپ غذا از زباله‌های پلاستیکی در کره زمین هم می‌تواند مفید باشد. این شرکت در نظر دارد که ابتدا این ایده را برای مراکز کمک به فجایع طبیعی یا کمپ پناهندگان اجرا کند. Beehex باور دارد که بازار این فعالیت می‌تواند بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد.
بزرگترین خطر ناشی از زباله‌های فضایی، خسارتی است که می‌تواند به تجهیزات ارزشمند فضایی وارد کند. میانگین سرعت برخورد یک زباله فضایی با یک جسم فضایی دیگر حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر در ثانیه است که بیش از ۱۰ برابر سرعت گلوله است.
کوتاه کردن دست مافیا از زباله‌های پایتخت از جمله محورهای فعالیت مدیریت شهری محسوب می‌شود که عملیاتی شدن آن از سوی مافیا مقاومت‌هایی را همراه خواهد داشت.
شهردار تهران گفت: به جمع بندی اولیه‌ای رسیدیم؛ بسیاری از مخازن زباله در تهران امکان انتقال به زیرزمین را ندارند و علت این امر به واسطه شرایط شهرسازی شهر تهران است؛ در حقیقت امکان و اقتضائاتی در تهران وجود دارد که انجام چنین کاری امکان پذیر نیست.
بار اول خیلی سخت بود. اصلا نتونستم دست به کیسه‌ها بزنم. نزدیک نیمه شب رفتم که کسی منو نبینه. رفتم سراغ سطلی توی یه خیابون خلوت. پر بود از کیسه آشغال. کیسه‌ها رو از سطل درآوردم و خالی کردم کف پیاده‌رو. چراغ موبایلم رو گرفتم روی زباله‌ها. مقوا و قوطی و پلاستیک رو لابه‌لای پوشک کثیف و تفاله میوه و آشغال سبزی می‌دیدم ولی نمی‌تونستم دست بزنم. بوی گندش حالم رو به‌هم زد. کنار همون زباله‌ها بالا آوردم. رفتم دورتر نشستم کف خیابون و زدم زیر گریه.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: پس از شیوع کرونا زباله های عفونی از زباله های تر و خشک تفکیک نشدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ