یافت این گرانیت نتیجه تلاش‌های دانشمندان برای یافتن دلیل ایجاد انبوه گرما تحت یک ویژگی به نام ناهنجاری Compton-Belkovich بوده است. منطقه‌ای که این گرانیت در آن یافت شد، منطقه‌ای دوردست در سطح ماه است که با بقیه پوسته اطرافش مطابقتی ندارد و محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که این گرانیت توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیستم ایمنی بدن ما از چند دفاع هوشمند ساخته شده است اما اگر این سیستم های دفاعی از بین بروند، می تواند منجر به بیماری هایی مانند ام اس (MS) شود. دانشمندان ممکن است راهی جدید برای کنترل پاسخ های خودایمنی بالقوه خطرناک یافته باشند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۰۰۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق با تلاش مأموران این پلیس خبر داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از اجرای طرح‌های امنیت محله محور، دستگیری قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر و معتادین متجاهر محلات شهر تهران طی ۱۰ روز گذشته خبر داد.
کهربا قطعاً حالت منحصر به فرد بودن خود را حفظ نموده‌است و در بازسازی اکوسیستم و ارگانیزم‌ها مفید می‌باشد. کهربا گاهی شامل جانوران یا مادهٔ گیاه است که در صمغ گرفتار می‌شوند. حشرات، عنکبوت‌ها و حتی تارشان، کرم‌ها، قورباغه‌ها، سخت پوستان، باکتری‌ها و آمیب‌ها، میکروفسیل‌های دریایی، چوب، گل‌ها و میوه، مو، پر و سایر موجودات ریز در کهربا ۱۳۰ میلیون سال قبل یافت می‌شده‌است.
در کاوش‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ در سایت باستانی میدان سنت آمبروزیو در میلان انجام شد، بقایایی انسانی از دوره‌های مختلف تاریخی کشف شد. محققان با بررسی یکی از این اسکلت‌ها که متعلق به قرن ۱۴ میلادی بود، به نتایج هولناکی دربارۀ انجام وحشتناک‌ترین شیوه‌های شکنجه در آن دوران رسیدند.
پرتو‌های گاما که نسا و همکارانش مشاهده کردند، حدود یک تریلیون الکترون ولت یا یک ترا الکترون ولت بودند که به اختصار «۱ TeV» نامیده می‌شود. این سطح از انرژی نه تنها شگفت‌انگیز بود، بلکه دیدن مقدار زیادی از آن نیز شگفت زیادی را در پی داشت.
با احتساب مومیایی‌هایی که ۱۶ سال قبل‌تر در «دیرالبحری» کشف شده بود و اجسادی که در «KV ۳۵» کشف شدند، تقریبا تمام فرعون‌های دودمان هجدهم مصر باستان به همراه چند مورد از فرعون‌های دودمان نوزدهم و بیستم کشف شدند.
در مریدای اسپانیا، باستان‌شناسان یک حمام رومی بزرگ را در وضعیت عالی کشف کردند. این کشف در شهر مریدا حین حفاری داخل یک آمفی‌تئاتر معروف ۲۰۰۰ساله (Casa del Anfiteatro) که توسط رومیان در مستعمره‌ای به نام آگوستا امریتا ساخته شده بود، صورت گرفت.
«حفر چاه فاضلاب» و کشف آثار ۴۰۰ ساله در خیابان مولوی تهران در آذرماه سال ۹۳، نخستین قدم برای شناسایی بانوی هفت هزار ساله‌ی تهران و مسافر شهرری بود و حالا پس از گذشت سال‌ها از کشف این زن هفت هزار ساله که هنوز پرسش‌های زیادی درباره‌ی قدمت و حضور او مطرح است، کارشناسان پژوهشکده‌ی باستان‌شناسی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موفق شدند چهره‌ی این زن را بازسازی کنند.
مریخ‌نورد «ژورونگ» در تپه‌های شنی این سیاره الگو‌هایی را شناسایی کرده است که نشان می‌دهد تغییرات آب‌وهوای آن به ۴۰۰ هزار سال قبل بازمی‌گردد.
این سایت یکی از بزرگ‌ترین سایت‌هایی است که تا کنون از اوایل سلسله‌ی شانگ در چین کشف شده است.
تراپیست-۱سی با دمای تقریبا ۳۸۰ کلوین در روز، خنک‌ترین سیاره فراخورشیدی سنگی به شمار می‌رود که تاکنون براساس انتشار حرارتی شناسایی شده است. دقت لازم برای این اندازه‌گیری‌ها، کاربرد تلسکوپ فضایی جیمز وب را در شناسایی سیارات فراخورشیدی سنگی نشان می‌دهد که از نظر اندازه و دما به سیاره‌های منظومه شمسی ما شباهت دارند.
تریستان گولی، کارشناس ناوبری طبیعی، با کاوش در یک فرودگاه جنگ جهانی دوم، به کشف شگفت‌انگیزی دست یافت.
یوسف زاده می‌گوید، این یافته به ستاره‌شناسان کمک می‌کند تا قرص برافزایش سیاهچاله ما و همچنین جریان‌های فواره‌ای خروجی از آن را جهت‌یابی کنند. در حالی که این یک نکته مفید از کشف است، علت واقعی تشکیل این رشته‌ها در حال حاضر ناشناخته باقی مانده است.
بر اساس افسانه‌های ساکنان قدیمی آمریکای شمالی، اسب‌های باستانی هنگامی که آسمان رعد و برق می‌زد، در دشت‌ها ظاهر می‌شدند و پای می‌کوبیدند.
با اینکه سال‌ها است دانشمندان از وجود کروکودیل‌های نارنجی باخبر شده‌اند، اما اطلاعات چندان زیادی درباره آن‌ها وجود ندارد. جالب‌تر اینکه تا دو سال پس از کشف شدنشان، کسی نفهمید که آن‌ها نارنجی هستند!
سیاره فراخورشیدی LP ۷۹۱-۱۸d به دور یک ستاره کوتوله سرخ کوچک در فاصله ۹۰ سال نوری از ما در صورت فلکی پیاله در نیم‌کره جنوبی آسمان می‌چرخد.
دوره سینودی فاصله زمانی است که یک سیاره به صورت بصری در همان مکان در آسمان زمین مشاهده می‌شود.
این کشف جدید مبتنی بر فناوری‌های غیرتهاجمی و دانش بنیان مانند ترموگرافی مادون قرمز، شبیه سازی‌های سه بعدی و تصویربرداری با استفاده از پرتو‌های کیهانی است که از این ابزار‌ها برای مشاهده درون این ساختار باستانی استفاده شده است.
دانشمندان علوم اعصاب MIT دریافتند که مغز بزرگسالان با میلیون‌ها سیناپس خاموش (Synapes) پر شده است. این ارتباطات نابالغ ممکن است توضیحی برای توانایی مغز بزرگسالان برای ایجاد خاطرات جدید و یادگیری اطلاعات جدید باشد.
این مجسمۀ مرموز باستانی که به خوبی از پوسیدگی حفظ شده، یکی از قدیمی‌ترین مصنوعات کشف‌شده در سایت باستان‌شناسی چان‌چان است.
اعماق اقیانوس مملو از موجودات عجیب و غریب و شگفت‌انگیز است و هر چه انسان‌ها بیشتر به جست‌وجو می‌پردازند، تعداد بیشتری از آن‌ها قابل رؤیت می‌شوند. ۲۰۲۲ از آن سال‌هایی بود که دانشمندان موفق شدند تمام زیبایی‌های یک آکواریوم را در اعماق دریا مشاهده کنند.
در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به چگونگی گسترش دانش انسان‌ها درباره‌ی کیهان و پیشینه‌ی خودمان در یک سالِ گذشته؛ از زمانِ انقراض دایناسور‌ها گرفته تا کشف یک دندان انسان اسرارآمیز باستانی و کهکشان‌های بسیار کهن.
دانشمندان به وجود یک شبکه عصبی گسترده در مغز پی برده اند که مختص پردازش نگاه افراد است. برای اثبات این موضوع گونه‌ای از میمون‌ها که با نام ماکاک شناخته می‌شوند مورد آزمایش قرار گرفتند که در طی آن، زمانی که یکی از میمون‌ها دیگری را زیر چشمی می‌پایید، در سیستم عصبی میمون دیگر، دسته‌ای از نورون‌های عصبی درحال انتشار بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ