محققان چینی به طور موفقیت آمیز ورم رنگیزه‌ای شبکیه (رتینیت پیگمانتوزا) را در موش ها درمان کرده اند. این بیماری ارثی یکی از دلایل اصلی نابینایی به حساب می آید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پنجمین همایش بین‌المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی (زیست‌فناوری) ایران ۱۶ تا ۱۸ مهر و به همت انجمن بیوتکنولوژی و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری برگزار می‌شود.
در ماده ۲۶ قانون نظام مهندس و کنترل ساختمان، انحلال سازمان‌های نظام مهندسی در صورت انحراف از اهداف سازمان، پیش‌بینی شده است.
مرکز توسعه بیوتکنولوژی با هدف تکمیل زنجیره ایده تا بازار محصولات دارویی زیست‌فناور در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری به بهره برداری رسید.
محققان یک پروتئین به نام «فان زور» در بدن حیوانات کشف کرده اند که می توان از آن برای اصلاح ژنتیک استفاده کرد و به نظر می رسد عملکرد آن در آینده بهتر از کریسپر باشد.
رئیس جمهور در جریان برنامه‌های سفر رسمی به کوبا که به دعوت رسمی رئیس جمهور این کشور صورت گرفته است، از مرکز مهندسی ژنتیک (CIGB) در هاوانا بازدید کرد.
رئیس جمهور در جریان برنامه‌های سفر رسمی به کوبا که به دعوت رسمی رئیس جمهور این کشور صورت گرفته است، از مرکز مهندسی ژنتیک (CIGB) در هاوانا بازدید کرد.
محققان تایوانی ژنی را در موش ها مهندسی کردند که طول عمر و کیفیت زندگی آنها را ارتقا می دهد و علاوه بر آن در مقابل سرطان نیز مقاوم است. جالب آنکه این ژن در بدن انسان نیز وجوددارد.
برنامه های توانمند سازی استعدادهای درخشان در حوزه بیو در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار شد.
دانشمندان طی تحقیقات خود تعدادی نمونه سلول تی را از افراد متعلق به گروه‌های مذکور گرفته و آنها را برای شناسایی و هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی مجددا مهندسی ژنتیکی کردند.
محققان گندمی کشت کرده اند که به طور ژنتیکی مهندسی شده تا مواد شیمیایی که به ایجاد سرطان منجر می شود را حذف کنند.
چادرملو اردکان در نمایشی جالب توجه طی هفته‌های اخیر به شش برد پیاپی دست یافته تا از این حیث آماری ویژه به خود اختصاص دهد.
به نظر من حالا که بورل صحبت از عدم مرگ برجام به میان آورده، قطعا یک ایده دارد و این را با طرف آمریکایی هم در میان خواهد گذاشت؛ لذا به نظر می‌رسد باید منتظر شروع دور جدید مذاکرات باشیم.
مهندسی انتخابات کشتی تهران بنفع رئیس دفتر دبیر؟
تفاهم نامه‌ای در راستای اجرای پروژه‌های نانو و بیو پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک با دانشگاه شهیدبهشتی منعقد شد.
رهبر انقلاب با طرح این سؤال که شأن و وظیفه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی چیست، گفتند: مهمترین نقش و وظیفه این شورا، هدایت فرهنگی کشور و جامعه است.
رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از کشت زیتون مقاوم به سرما و خشکی توسط این پژوهشگاه در مینودشت خبر داد.
محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری موفق شدند کیت تشخیص بیماری شبه سل (یون) در نشخوار کنندگان را به تولید برسانند.
پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری در پژوهشگاه ژنتیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
محقق ایرانی با همکاری پژوهشگران دیگر یک درمان مهندسی ژنتیک برای بیماری اچ آی وی روی افراد آزمایش می کند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تأیید انتخاب رؤسای پژوهشگاه‌های مواد و انرژی و همچنین مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در جلسه کمیته تعیین رؤسای دانشگاه‌ها خبر داد.
رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور در این پژوهشگاه خبر داد.
پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و انستیتو پاستور ایران تفاهم نامه ای در راستای تولید واکسن و کیت منعقد کردند.
دارندگان مدالهای طلا و نقره کشوری و جهانی المپیاد در رشته های سلول های بنیادی، زیست شناسی و شیمی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گردهم آمدند.
گل اول پرسپولیس به سایپا در شرایطی به ثمر رسید که شاگردان فکری مبهوت هنرنمایی شماره ۷ و ۹ سرخ‌ها شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ