یک مقام چینی اعلام کرد که این کشور به منظور پاسخگویی به نیازهای امنیتی خود، قصد افزایش بودجه نظامی را دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بودجه نظامی روسیه در سال گذشته میلادی 75 میلیارد دلار بوده و در سال 2023 میلادی این رقم 84 میلیارد دلار برآورد شده است. روسیه همچنین قصد دارد بین سال‌های 2022 تا 2025 میلادی، 600 میلیارد دلار برای ارتش و پلیس هزینه کند. جت جنگنده میگ 35 هم یکی از سلاح‌هایی است که با این بودجه ساخته شده است. میگ 35 دارای سیستم‌های دفاعی مختلفی است که امکان موفقیت‌آمیز بودن عملیات رزمی را افزایش می‌دهد.
وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که این کشور بودجه‌ تامین مهمات نظامی را افزایش می‌دهد.
دولت نروژ در تلاش است تا بودجه نظامی خود را به سطح تعیین شده از سوی ناتو برساند.
«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در تشریح سیاست واشنگتن در قبال چین به نمایندگان مجلس سنا هشدار داد که کاهش بودجه نظامی باعث تضعیف توانایی واشنگتن در رقابت با چین می‌شود.
یک کارشناس اقتصادی گفت: تورم و افزایش نرخ ارز هر دو مولود ناترازی‌های کلان اقتصادی مانند ناترازی در بودجه، صندوق‌های بازنشستگی و نظام بانکی است.
منظور با بیان اینکه این سازمان جزو پیشگامان حمایت از تولید است، گفت: براساس رویکرد حمایت از مشاغل کوچک و تولید، کاهش نرخ ۷ درصدی مالیات واحدهای تولیدی در قانون بودجه امسال گنجانده شده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از افزایش بودجه اختصاصی برای خرید تسلیحات نظامی برای ارسال به اوکراین خبر داد.
نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در سالهای آتی خبر داد.
انگلیس بودجه دفاعی و نظامی خود را برای دو سال آینده 6 میلیارد دلار افزایش داد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید در اقتصاد هم مانند بخش نظامی‌، قدرتمند شویم و برای این مهم لازم است از مزایا و ظرفیت‌های کشور در جهت خلق و افزایش جدی ثروت بهره ببریم.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می گوید این کشور به واسطه جنگ اوکراین، مجبور به بررسی ذخایر تسلیحاتی خود است.
به‌دنبال پرواز به اصطلاح «بالون چینی» بر فراز آمریکا و سرنگون شدنش، واشنگتن مدعی شد که پس از آن، چندین «شیء ناشناس پرنده» در آسمان این کشور رویت شده است؛ توجیهی تکراری برای هدفی تکراری!
دبیرکل ناتو با تمجید از برنامه ژاپن برای افزایش دوبرابری بودجه دفاعی توکیو، گفت که این اقدام نشان‌دهنده اراده ژاپن برای مشارکت امنیتی بیشتر در یک جهان بی‌ثبات است.
ماکرون گفته است که اروپا باید از جنگ یک سال گذشته در اوکراین درس بگیرد. براساس بیانیه دفتر مکرون، از درس‌های جنگ اوکراین برای فرانسه این است که ارتش این کشور باید واکنش‌پذیرتر شود، ظرفیت اعزام سریع پیدا کند، تجهیزاتی با عملکرد بهتر داشته‌باشد و لجستیک و مهمات ارتش تقویت شود.
وزارت دفاع چین بر این باور است که واشنگتن درباره «تهدید از جانب چین» عامدانه غلو می‌کند تا از آن به عنوان بهانه‌ای برای افزایش بودجه نظامی خود و سلطه بر جهان استفاده نماید.
دولت ژاپن در راستای افزایش هزینه های دفاعی خود، بودجه قابل توجهی را برای این بخش مصوب کرد.
دولت ژاپن می گوید با هدف مقابله با چالش های امنیتی که با آن روبرو است، بودجه نظامی خود را به شکلی چشمگیر افزایش می دهد.
روزنامه نیویورک تایمز نوشته است پنتاگون تصمیم دارد خرید‌ها از سازندگان تسلیحات را به صورت قابل‌توجهی افزایش دهد. براساس گزارش این روزنامه، بودجه ارتش برای خرید موشک‌های جدید حدود ۵۵ درصد افزایش خواهد یافت. نیروی دریایی نیز برای خرید تسلیحات موردنیاز خود ۴۷ درصد بیشتر از سال گذشته بودجه خواهد گرفت.
بنا به نتایح یک نظرسنجی، مردم ژاپن با برنامه های دولت برای اختصاص بودجه بیشتر به بخش نظامی مخالف هستند.
دولت ژاپن با اشاره به بخشی از نگرانی های امنیتی خود در شرق آسیا، درصدد افزایش بودجه دفاعی و نظامی خود است.
ائتلاف نظامی ناتو میزان بودجه سال آینده خود را اعلام کرد که نسبت به رقم سال میلادی جاری از رشد قابل توجهی برخودار است.
یافته‌های یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آلمانی‌ها خواستار افزایش اقدامات دیپلماتیک دولت این کشور برای پایان جنگ اوکراین بوده و بر این باورند که برلین دیگر نباید به کی‌یف کمک کند.
اخیرا اردوگاه جنین شاهد افزایش نیروهای شاخه‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی بوده و بارها با یورش‌های ارتش اشغالگر مقابله کرده‌اند در ادامه تصاویری از تمرینات نظامی این گروه را مشاهده می‌کنید.
وزارت دفاع ژاپن با هشدار درباره اینکه جامعه بین‌الملل با سخت‌ترین دوران خود پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است، خواستار افزایش بودجه نظامی خود شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ