ائتلاف نظامی ناتو میزان بودجه سال آینده خود را اعلام کرد که نسبت به رقم سال میلادی جاری از رشد قابل توجهی برخودار است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمایندگان کشورهای عضو ناتو و اوکراین، راهکارهای موجود در واکنش به پایان توافق صادرات غلات را مورد بررسی قرار می‌دهند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر اینکه مناسبات سیاسی دوجانبه ایران و همسایگان را در این مقطع ارتقا داد، بسترساز ثبات و مشوق همکاری‌های اقتصاد
ناتو رزمایش دریایی پوزیدون ۲۰۲۳ خود را در رومانی آغاز کرده است.
سفارت ایران در بروکسل در بیانیه‌ای ضمن مردود خواندن اتهامات بی‌اساس سران ناتو در لیتوانی، اعلام کرد: اعمال فشار حداکثری علیه ایران توسط بسیاری از اعضای ناتو که مصیبت‌های زیادی را برای مردم ایران به وجود آورده، به منزله جنایت علیه بشریت بوده و بایستی متوقف شود.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده و متحدان آن قصد دارند از ناتو به عنوان ابزار اصلی هژمونی در امور جهانی، بازدارنده سایر مراکز نظم جهانی چند قطبی در حال ظهور استفاده کنند.
سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید که روابط پکن و مسکو از ائتلاف‌های نظامی بیشتر بوده و اساسا با روابط کشورهای ناتو تفاوت دارد.
روزنامه ژاپنی اعلام کرد به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد ناتو تصمیم به افتتاح دفتر در توکیو را به زمان نامعلومی به تعویق انداخته است.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید که این ائتلاف نظامی در اجلاس پیش رو در لیتوانی، درباره طرح سه‌مرحله‌ای الحاق اوکراین به ناتو مذاکره خواهد کرد.
ناتو برای مهار مسکو از طریق مرزهای شمالی تازه این سازمان در فنلاند و سوئد در فکر اجرای طرح‌های گسترده‌‏ای است تا عقب‏‌ماندگی ۱۰ ساله‌‏اش نسبت به روسیه را در این حوزه جبران کنند.
دیپلمات اسبق آمریکایی بر این باور است که رژیم کی‌یف با حملات اخیر به منطقه بلگورود روسیه، صرفا به‌دنبال واکنش عجولانه مسکو و در نتیجه مداخله مستقیم ناتو بوده است.
دولت نروژ در تلاش است تا بودجه نظامی خود را به سطح تعیین شده از سوی ناتو برساند.
نخست وزیر مجارستان می‌گوید که روابط بین این کشور و سوئد، به شدت ضعیف بوده و پیش از تایید پیشنهاد پیوستن استکهلم به ناتو، این روابط باید تقویت شود.
این گروه همچنین وارد خاک ناتو شد و در ماه فوریه مخفیانه با «رابط‌های ترکیه‌ای» در تلاش برای دریافت سلاح برای جنگ در اوکراین ملاقات کرد؛ اما مشخص نیست که آیا آنها توانستند به تسلیحات دست پیدا کنند یا خیر؟ اما همچنین بخشی از این اسناد نشان می‌دهند که کشور مالی در غرب آفریقا به‌عنوان یک جایگاه دریافت تسلیحات از ترکیه مطرح بوده است. در این اسناد از قول یکی از کارمندان واگنر نقل شد که این شرکت بیش از ۱۶۴۵پرسنل در مالی دارد.
ستاد توسعه فناوری نانو اعلام کرد، «شیرآلات بهداشتی» پرفروش‌ترین محصول نانو در سال ۱۴۰۰ بوده است.
دبیرکل ناتو با تمجید از برنامه ژاپن برای افزایش دوبرابری بودجه دفاعی توکیو، گفت که این اقدام نشان‌دهنده اراده ژاپن برای مشارکت امنیتی بیشتر در یک جهان بی‌ثبات است.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی است که این ائتلاف نظامی نه یک طرف جنگ اوکراین بوده و نه به‌دنبال چنین چیزی است!
ناچو فرناندز، مدافع رئال مادرید، می‌گوید پیروزی برابر اتلتیک بیلبائو به اندازه پیروزی در یک فینال برای این تیم ارزشمند بوده است.
دولت ژاپن با اشاره به بخشی از نگرانی های امنیتی خود در شرق آسیا، درصدد افزایش بودجه دفاعی و نظامی خود است.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت نوعی تصفیه کننده آب با فناوری نانو شدند که هیبرید بوده و با انرژی خورشیدی نیز کار می کند.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به میزان فروش محصولات نانو در سال ۱۴۰۰ گفت: طی آخرین آمار، میزان فروش محصولات نانو ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
«یاچسلاو ولودین» با تأکید بر اینکه حمله موشکی به خاک لهستان کار اوکراین بوده است، این حمله را آغازِ پایان ناتو توصیف کرد.
ترکیه که از اعضای ناتو است، با هر دو کشور اوکراین و روسیه روابط نزدیکی دارد و در طول جنگ اوکراین به دنبال توازن در روابط بوده است.
رئیسی، جمهوری اسلامی ایران را دوست روز‌های سخت برای همسایگان خود خواند و با اشاره به اقدامات انسان‌دوستانه ایران در پناه دادن به مهاجران افغانستانی و همچنین مبارزه جدی با تروریسم به‌عنوان خطری بزرگ برای منطقه و جهان، گفت: در مقابل، رهاورد ناتو و آمریکا در منطقه ما جنگ، ویرانی، اشغالگری و کشتار بوده است.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست بین‌المللی امنیتی در مسکو با انتقاد شدید از سیاست‌های آمریکا و غرب تأکید کرد که هژمونی غرب در حال افول بوده و ناتو در حال سازماندهی خود در شرق است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ