چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در ترکمنستان با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی اعم از دولتی و خصوصی امروز و فردا هم دایر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با وجود تاکید مقامات ایرانی، اما حکومت افغانستان همچنان به راه خود می‌رود و با وجود وعده رفع مشکل از طریق گفتگو حقابه هیرمند تامین نشده است. از طرف دیگر شرایط مردم سیستان روز به روز بدتر و نگران‌کننده‌تر می‌شود. موضوعی که پیگیری و سرسختی هر چه بیشتر مقامات ایرانی برای گرفتن حق ایران از افغانستان را می‌طلبد و البته برای این اقدام ابزار‌های مهمی در اختیار دارد.
سفیر ایران در عمان گفت: همانطور که بار‌ها مقامات دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده‌اند گسترش روابط با کشور‌های جهان اسلام و مسلمان مورد توجه جدی ماست و ما از تلاش‌ها برای تسهیل این روابط و گسترش آن استقبال می‌کنیم.
ادعای میلر درباره وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای و موشکی ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران با تاکید بر حق ملت ایران از برخورداری از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، گفته‌اند که برنامه هسته‌ای ایران علیرغم پیشرفت‌هایی که داشته است، صرفا اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند و تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی آن ندارد.
سفیر ایران در بغداد با بیان این که رییس‌جمهور عراق را در این سفر یک هیات بلند پایه از مقامات، سیاسی، امنیتی و اقتصادی این کشور همسایه همراهی می‌کردند، افزود: در جریان رایزنی‌های صورت گرفته بین مقامات دو کشور بر موضوع تقویت و گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تاکید شد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تحکیم و تقویت روابط اقتصادی ایران و سوریه از گفتگوی مقامات دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های دریایی، ریلی و کاهش تعرفه تجارت آزاد خبر داد.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تحکیم و تقویت روابط اقتصادی ایران و سوریه از گفتگوی مقامات دو کشور برای گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های دریایی، ریلی و کاهش تعرفه تجارت آزاد خبر داد.
ادعای گالانت درباره تلاش ایران برای حضور مستقل نظامی در این کشور‌های منطقه در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند با فعالیت‌های نظامی مداخله‌جویانه در منطقه که ناقض امنیت و استقلال کشور‌ها باشد، مخالفند. حضور نظامیان ایران در سوریه نیز تنها به شکل مستشاری و با درخواست دولت رسمی سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به تامین امنیت این کشور انجام شده است.
وزیر خارجه عربستان ضمن تاکید بر لزوم ارتباط و دیدار مستمر مسئولان و مقامات دو کشور ، روند جاری اقدامات دو کشور را مثبت و رضایت بخش خواند.
پرایس علیرغم آن که مقامات ایران تاکید کرده‌اند تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد، در ادامه گفت: ما تعهد راسخی داریم که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند.
مدیر کل آژانس بین‌المللی در آغاز نشست شورای حکام تأکید کرد درباره تسهیل همکاری‌های بیشتر بین تهران و آژانس و تسریع مسائل پادمانی باقی‌مانده با مقامات ارشد ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است.
در دیدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با فرمانده نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان (ANF) هر دو مقامات بر افزایش همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.
افسر اسبق ارتش آمریکا با اشاره به اینکه مقامات و دولت این کشور جنگ روانی و تبلیغاتی علیه ایران به‌راه انداخته‌اند، تاکید کرد که مردم ایران رهبرشان را عاشقانه دوست دارند.
براساس آنچه که مقامات سفارت و کنسولی ایران در ترکیه تایید می‌کنند در جریان زلزله اخیر ترکیه تاکنون مرگ ۶ ایرانی تایید شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی اقدامات افراطی آلمان در قبال ایران در این کمیسیون گفت: نمایندگان تاکید کردند مقامات آلمانی لازم است پیگیری دستورکارهای ضدایرانی و صهیونیستی در رابطه با ایران را کنار بگذارند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که بتواند به تهران سفر کند تا مسائل اختلافی با ایران را حل و فصل کند. با این حال رافائل گروسی تاکید کرده که مذاکرات در بن‌بست است و پیشرفتی حاصل نشده است. مقامات ایران پیش‌تر تاکید کرده بودند که گروسی قرار است در آغازین روز‌های سال نو میلادی به تهران سفر کند. با این حال لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در توییتی تاکید کرده است که مطلقا هیچ برنامه مشخصی برای سفر مقامات آژانس با یا بدون گروسی در آینده نزدیک وجود ندارد.
وزرای امور خارجه ایران و سوریه در گفتگوی تلفنی بر عزم و اراده جدی مقامات عالی دو کشور بر توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه در ابعاد مختلف تاکید کردند.
سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: خلع سلاح و برچیدن بساط تروریست ها از تعطیلی مقرها تا اقدام اطمینان‌بخش مقامات اقلیم نسبت به دورسازی تروریست‌های مزدور و جنایتکار از منطقه خواسته مشروع، قانونی و قطعی نیروهای مسلح و ملت عزیز ایران بوده است.
در نشست سران عرب که از روزگذشته در الجزایر در حال برگزاری است، مقامات کشورهای عربی بر حل و فصل مسئله فلسطین و مسائل منطقه ای تاکید کردند.
وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی، تاکید کرد که پکن با هرگونه تحریم غیرقانونی و یک‌جانبه ایران مخالف است.
وزارت امور خارجه امارات در بیانیه خود تاکید کرد: سیف محمد الزعابی با هماهنگی و همکاری مقامات ایران، به منظور کمک به پیشبرد روابط دوجانبه و دستیابی به منافع مشترک دو کشور همسایه و منطقه، در روزهای آینده برای انجام وظایف دیپلماتیک خود در سفارت امارات، به تهران بازخواهد گشت.
«توسعه فرهنگ ورزش» کلید واژه ای است که در پیام تبریک  مقامات شورای المپیک آسیا به محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک تکرار و تاکید شده است.
یک تحلیلگر سیاست خارجی در پیش‌بینی خود از مفاد پاسخ امریکا، می‌گوید که سخنگویان وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا از ارائه توضیحی به تصریح یا تلویح راجع به مفاد پاسخ آمریکا خودداری کرده‌اند. اما اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌تواند به این معنی باشد که پاسخ تفصیلی و مشتمل بر موارد مثبت و منفی است. در این اواخر برخی مقامات آمریکایی بدون ذکر نام گفته‌اند که بخش عمده مفاد پاسخ ایران به متن "نهایی" در مورد رفع انواع تحریم‌ها و جدول زمانی مربوطه و نیز تضمین‌ها بوده است. این در حالی است که سخنگویان آمریکایی همچنان با تاکید بر اینکه تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موضوع برجام است و نه تحریم‌های دیگر، به تصریح یا تلویح مدعی می‌شوند که ایران خواستار رفع برخی دیگر از تحریم‌هاست.
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به سفر «نانسی پلوسی» به تایوان، بر حمایت از سیاست چین واحد تاکید و رفتار تنش‌زای مقامات آمریکا در امور داخلی چین و نقض تمامیت ارضی آن کشور را محکوم کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ