وزیر خارجه عربستان ضمن تاکید بر لزوم ارتباط و دیدار مستمر مسئولان و مقامات دو کشور ، روند جاری اقدامات دو کشور را مثبت و رضایت بخش خواند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیران امور خارجه ترکیه و پاکستان به صورت تلفنی در خصوص افزایش حملات به قرآن کریم در اروپا و توافق غلات گفتگو کردند.
هاکان فیدان و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ترکیه و روسیه امروز درباره توافق غلات تلفنی گفتگو کردند.
پیش از آرش، باغ ملی تهران اولین حاشیه را در صد روزگی توافق تهران و ریاض به خود دید. تغییر سالن نشست خبری حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان وزرای خارجه دو کشور در ۲۷ خرداد ماه باعث شد تا اصل سفر که رخداد مهمی در بن بست روابط ایران و عربستان پس از هفت سال قطع روابط به شمار می‌رفت، تحت الشعاع حاشیه‌ها قرار گیرد.
وزرای خارجه ترکیه و روسیه امروز درباره آخرین تحولات منطقه، توافق غلات، مخرب بودن سیاست تداوم تامین تجهیزات نظامی به کی‌یف و بازگشت فرمانده هان آزوف از استانبول گفتگو کردند.
خبرنگار شبکه المنار تصاویری از فضای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران محل برگزاری نشست خبری حسین امیرعبداللهیان با همتای عربستانی خود منتشر کرده است. فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی ظهر امروز شنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است. فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در نخستین برنامه سفرش به تهران پس از مراسم استقبال رسمی در محوطه وزارت امور خارجه با رئیس دستگاه سیاست خارجی رایزنی می‌کند. حضور در نشست خبری مشترک از دیگر برنامه‌های سفر بن فرحان به تهران است. روابط دیپلماتیک ایران و عربستان که از دی ۱۳۹۴ قطع شده بود پس از هفت سال با توافق مقامات دو کشور در چین؛ از سر گرفته شد.
راه‌حل دیپلماتیک بهترین راه برای حل نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران است؛ اما برنامه جامع اقدام مشترک صرفا یک مرجع یا منبع مفید برای این راه‌حل دیپلماتیک خواهد بود. جملات به‌کار گرفته شده در بیانیه گروه هفت دقیقا همسان با بیانیه وزرای خارجه کشور‌های گروه هفت در تاریخ ٢٣ آوریل ٢٠٢٣ است؛ در این بیانیه نیز برجام نه به عنوان راهکار نهایی بلکه به مثابه منبع مفید برای راهکار‌های دیپلماتیک در نظر گرفته شده بود.
وزرای امور خارجه ایران و دانمارک در یک گفتگوی تلفنی، در خصوص ایجاد ساز و کاری به منظور تقویت مشورت‌های کنسولی میان دو کشور توافق کردند.
شرکت کنندگان همچنین توافق کردند معاونین وزرای امور خارجه وظیفه ی طراحی نقشه راهی برای پیشبرد روابط میان ترکیه و سوریه با هماهنگی وزارتخانه های دفاع و روسای اطلاعاتی چهار کشور را بر عهده بگیرند.
معاونین وزرای خارجه وظیفه طراحی نقشه راهی برای پیشبرد روابط میان ترکیه و سوریه با هماهنگی وزارتخانه‌های دفاع و روسای اطلاعاتی چهار کشور را بر عهده بگیرند.
نشست روز پنجشنبه در پکن بین وزرای خارجه عربستان سعودی و ایران گام مهمی در مسیری غیرمنتظره بود که ممکن است به سطحی از ثبات منطقه ای منجر شود که در بیش از چهار دهه گذشته دیده نشده است.
پنجشنبه ۱۷ فروردین روابط رسمی ایران و عربستان در پکن با دیدار وزرای خارجه دو کشور آغاز شد، توافقی که حاصل ٢٠ ماه مذاکره چالشی بین هیأت‌های ایرانی و سعودی در بغداد و پکن بود.
وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی در پکن ضمن توافق برای بازگشایی نمایندگی‌های دو کشور در زمان مورد توافق، بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.
وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی در گفتگوی تلفنی امروز خود درباره برگزاری دیداری در چند روز آینده توافق کردند.
وزارت خارجه مصر امروز شنبه در پی دیدار وزرای خارجه مصر و سوریه در قاهره پشت درهای بسته، بیانیه ای صادر کرد.
فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در یک گفت وگوی تلفنی، ماه مبارک رمضان را به حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران تبریک گفت.
وزرای خارجه دو کشور توافق کردند در اولین فرصت با یکدیگر دیدار نمایند و مقدمات بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها را فراهم سازند.
فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در چهل و نهمین نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در موریتانی گفت که با ایران بر سر احترام به حاکمیت کشورها، حسن همجواری و حل اختلافات توافق کردیم.
وزیر خارجه عمان در تماسی امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از توافق شکل گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، مراتب تبریک خود و دولت عمان به وزیر امور خارجه کشورمان را اعلام داشت.
روز دوشنبه، جلسه ماهانه «شورای امور خارجی اتحادیه اروپا» به ریاست جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه برگزار خواهد شد و همه وزرای خارجه کشور‌های عضو با هم دیدار خواهند کرد.
طبیعتا مذاکرات برای احیای برجام بیشترین تاثیر را از وضعیت نابسامان سیاسی میان ایران و غرب گرفته است. رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا وزرای خارجه کشور‌های قطر و عمان به عنوان واسطه‌های همیشگی میان تهران و واشنگتن ادامه دارد، اما وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید احیای برجام اولویت واشنگتن نیست.
اولیانوف روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «معاونان وزرای خارجه روسیه و ایران، آقایان سرگئی ریابکوف و علی باقری کنی امروز در مسکو دیدار کردند تا دورنمای اجرای کامل برجام را بررسی کنند.»
وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که وزرای خارجه کشور‌های اروپایی در روز دوشنبه بر سر تحریم ایران به توافق رسیدند.
وزرای خارجه انگلیس و فرانسه با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر مقابله با «چالش‌های چین» در منطقه ایندو-پاسفیک تأکید کرد.
دو هفته پس از درگیری مرگبار بین نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنسان، وزرای خارجه دو کشور به منظور گفت‌وگو درباره شرایط صلح احتمالی، در ژنو دیدار کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ