اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گزارش سازمان هواشناسی در استان‌های تهران و البرز، رعدوبرق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید موقتی، در نقاط مستعد تگرگ و در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد، بارش برف پیش بینی شده‌است.
سمنان- رئیس پلیس راه استان سمنان بابیان اینکه هم اکنون در محورهای مواصلاتی با بارش برف و باران مواجه هستیم، گفت: دو محور استان سمنان به دلیل بارش برف مسدود شده است.
اصفهان- رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ سامانه بارشی به استان از فردا چهارشنبه و فعالیت آن تا ۲۰ اسفند خبرداد.‌
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان ابری تا نیمه‌ابری همراه با بارش برف و باران، وزش باد و احتمال سقوط بهمن پیش‌بینی می‌شود.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از انسداد موقت آزادراه تهران_شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید خبر داد و گفت: آزادراه تهران_شمال و جاده چالوس به علت ریزش بهمن و کولاک شدید به‌صورت موقت مسدود شد. مسیر جایگزین، تا زمان رفع مسدودی جاده هراز و فیروزکوه خواهد بود.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی گفت: جاده‌های ۱۲ استان با بارش برف و باران همراه است.
سرهنگ احمد شیرانی گفت: در حال حاضر در محور‌های شمالی شاهد ترافیک نیمه سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های امامزاده هاشم و سه راهی چلاو هستیم. همچنین ترافیک در محور شهریار ـ تهران محدوده میدان معادن نیمه سنگین بوده و ترافیک در آزادراه قزوین ـ کرج حدفاصل کردان تا مهرویلا و محدوده پل فردیس پرحجم گزارش شده است.
کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارش برف و باران در محور چالوس و بارش باران در محورهای هراز و فیروزکوه و آزاد راه تهران - شمال خبر داد.
به جز استان‌های بوشهر، خراسان شمالی، قم، گیلان و هرمزگان، تمامی‌پهنه کشور درگیر حوادث ناشی از نزولات جوی است و بر اساس گزارش سازمان امداد و نجات هلال احمر از صبح ۱۰ بهمن تا ساعت ۶ صبح امروز ۱۳ بهمن ۱۴۰۱، امدادرسانی به ۲۰ هزار و ۹۳۲ نفر گرفتار شده در برف، کولاک، آبگرفتگی و طوفان انجام شده است.
سمنان- رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه به دلیل بارش باران در محورهای استان با لغزندگی جاده‌ها مواجه هستیم، گفت: چهار گردنه درگیر بارش برف و باران هستند.
سمنان- رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه به دلیل بارش باران در محورهای استان با لغزندگی جاده‌ها مواجه هستیم، گفت: چهار گردنه درگیر بارش برف و باران هستند.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به اثرات منفی فعالیت سامانه بارشی با بارش «برف و باران» و «باد و کولاک» در کشور هشدار داد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان کمی ابری همراه با غبار محلی و در مناطق صنعتی و پرتردد شهری همراه با کاهش کیفیت هوا همچنین کاهش تدریجی و نسبی دما تا پنجشنبه (۶ بهمن ماه) پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در استان‌های واقع در غرب و جنوب‌غرب کشور،به تدریج دامنه‌های مرکزی خواهد شد.
برف و باران در محورهای ۱۱ استان و انسداد ۲۱ جاده کشور
شیرانی درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز گفت: تردد در تمامی محور‌ها روان گزارش شده و تنها در محور آزادراه قزوین - کرج از محمد شهر تا ساسانی و پل فردیس تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا سامانه جوی با بارش‌های شدید در برخی استان‌ها فعال است به نحوی که اثرات مخاطره آمیزی در پی دارد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه نیروهای امدادی در ۱۳ استان به حالت آماده باش درآمدند، گفت: برف و باران شدید در راه است.
رئیس پلیس راه کشور گفت: بارش برف در آزادراه تهران - شمال و بارش باران و مه گرفتگی در ارتفاعات محورهای شمالی و استان‌های هرمزگان و کرمانشاه داریم.
رئیس پلیس راه با اشاره به وقوع برف و کولاک و بارش باران در اکثر جاده‌های کشور گفت: تردد در جاده‌های برفگیر بدون زنجیر چرخ ممنوع است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه ها را تشریح کرد.
«بارندگی‌های اخیر از دو جبهه وارد کشور شده؛ یکی از شمال و دیگری از پایین. برودتی که از شمال کشور یعنی از سیبری وارد شده تا ۱۵-۱۶ آذر تمام می‌شود. یعنی تهران آرام‌آرام از بارندگی خارج می‌شود.» این توضیحات را حسین اردکانی، پدر علم هواشناسی ایران می‌دهد. او با اشاره به اینکه تا یک هفته دیگر هم خبری از باران نیست، درباره سیستم برودتی که به جنوب ایران رسیده است، توضیح می‌دهد: «سیستم جنوبی که فارس و خوزستان و بوشهر را دربرمی‌گیرد، هم تقریبا تا آخر هفته ادامه دارد و آن هم تمام می‌شود.»
بنابر اعلام سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور در هفته آینده دستخوش تغییراتی خواهد شد که منجر به سردتر شدن هوا و بارش برف و باران می شود.
مشهد ـ رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: اغلب جاده های خراسان رضوی به دلیل بارش باران و برف لغزنده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ