سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به اثرات منفی فعالیت سامانه بارشی با بارش «برف و باران» و «باد و کولاک» در کشور هشدار داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست سازمان امدادونجات از رهاسازی ۹۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۷۷۹ نفر متأثر از کولاک برف و آبگرفتگی در ۳۱ استان کشور خبرداد.
به تدریج طی جمعه افزایش ابر، وزش باد شدید تا خیلی شدید، مه آلودگی، بارش باران و برف، کولاک و احتمال رعدوبرق و تگرگ و در مسیر‌های مستعد احتمال بهمن پیش بینی می‌شود و تا عصر شنبه شرایط نامساعد جوی تداوم دارد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی با مخاطره رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت و بارش برف و کولاک در نقاط مرتفع و سردسیر از روز سه‌شنبه(اول فروردین ماه) تا روز چهارشنبه (دوم فروردین ماه) خبر داده است.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از بارش برف و وقوع کولاک و آبگرفتگی در ۱۷ استان خبر داد.
از اواخر وقت امروز تا پایان هفته به‌ویژه روز‌های سه‌شنبه پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۸ و ۱۹ اسفند) با ورود و فعالیت سامانه بارشی روی استان افزایش ابرناکی، بارش باران، گاهی رگبار با احتمال رعد و برق، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش شدید برف، باران و کولاک، پدیده مه و در نقاط مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.
معاون عملیات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به شرایط جوی ناپایدار و تاثر ۲۷ استان کشور از بارش برف و بروز کولاک، خبر داد.
بر اساس تحلیل آخرین برآورد‌های مدل‌های عددی و نقشه‌های هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اواخر روز چهارشنبه در سطح استان به تناوب بارش برف، باران، رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، کولاک برف در گردنه‌ها، مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.
«کجای این بارش برف خارج از عرف بوده؟ کجای آن بارش «برف وحشی » است؟ ببینید وقتی می گویند برف وحشی احتمالا منظورشان کولاک است. چون اصطلاح علمی بارش برف وحشی که نداریم. منظور اگر هم باشد، کولاک است. کولاک هم به برف همراه با باد شدید می گویند که دیگر کنترلش سخت می شود. من ساکن کرج هستم ، شما در تهران در ساعات گذشته چنین شرایطی را تجربه کردید؟»
سرپرست سازمان امدادونجات با اشاره به صدور هشدار قرمز وقوع برف و کولاک در کشور گفت: امدادگران به حالت آماده باش درآمدند.
بر اساس اعلام هواشناسی، بارش‌ها در استان‌هایی که سامانه بارشی فعال است به شکل برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام هواشناسی، بارش‌ها در استان‌هایی که سامانه بارشی فعال است به شکل برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۵۶۰۰ نفر متأثر از کولاک برف و آبگرفتگی در ۲۵ استان کشور خبر داد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: تداوم فعالیت سامانه بارشی و سرد همراه با ابرناکی، مه آلودگی، بارش برف و وزش باد شدید همچنین کولاک طی روز جاری در پایتخت را شاهد خواهیم بود.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت سامانه بارشی، بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف خبر داد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، این استان طی ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌هایی را دریافت کرد که بیشترین میزان آن در ایستگاه آبعلی به میزان ۴.۸ میلیمتر ثبت شده است.
سرپرست سازمان امدادونجات از امدادرسانی با اشاره به آبگرفتگی و کولاک برف در ۲۸ استان کشور، از رهاسازی ۶۷۹ خودروی گرفتار در برف، طی دو روز گذشته خبر داد.
پدیده‌ها و مخاطرات جوی مورد انتظار از این سامانه شامل بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها پدیده بهمن و کولاک برف می‌شود.
از روز یکشنبه تا چهارشنبه (۹ تا ۱۲ بهمن) با فعالیت متناوب سامانه بارشی شاهد وزش باد در نیمه‌جنوبی و ارتفاعات، گاهی وزش باد شدید، بارش باران و برف در ارتفاعات، بارش برف و پدیده مه گاهی توام با کولاک برف خواهیم بود.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از بارش برف و کولاک در تهران و ۱۷ استان دیگر خبر داد و اعلام کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی در دستور کار قرار گیرد.
هشدار هواشناسی در خصوص کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها
اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش برف و کولاک تا فردا (۲۵ دی ماه) و ثبت دمای انجماد در همه ایستگاه‌های هواشناسی خبر داد.
تایباد _ فرماندار تایباد گفت: از ابتدای آغاز نزولات جوی در این شهرستان، تعداد هشت نفر گرفتار در برف و کولاک، طی دو عملیات توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند.
طوفان شدید زمستانی که اوایل این هفته در مناطق مختلف آمریکا آغاز شد، تا به امروز ۹ کشته برجای گذاشته و موجب قطع برق بیش از یک میلیون آمریکایی در ۲۵ ایالت شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ