چارچوب هماهنگی گروه های شیعه عراق با حضور نخست وزیر این کشور در منزل «نوری المالکی» تشکیل جلسه داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در خصوص سفر شمخانی به امارات و عراق در صفحه توییتر خود نوشت: «سفر دریابان شمخانی به امارات و عراق در چارچوب مناسبات موجود امنیتی انجام می‌شود. پدیده جدیدی نیست. نماینده وزارت خارجه در سفر‌ها همراه ایشان است. در سیاست خارجی هماهنگی وجود دارد. همه چیز در چارچوب نظام و زیر نظر رئیس جمهور است. هماهنگی وجود دارد. دشمنان بدانند، اختلافی نیست.»
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در سیاست خارجی هماهنگی وجود دارد، همه چیز در چارچوب نظام و زیر نظر رئیس‌جمهور است و دشمنان بدانند، اختلافی نیست.
نخست وزیر عراق در مرحله حساسی به سر می‌برد. حساسیت این موضوع را بیش از همه، خود عراقی‌ها درک می‌کنند و دقیقا به همین دلیل است که «چارچوب هماهنگی شیعیان» (تشکل حامی اصلی السودانی) از سیاست‌های وی از جمله سیاست‌های اقتصادی و به ویژه سیاست‌های بانک مرکزی حمایت می‌کند و قبل از همه با برخورد جدی بانک مرکزی علیه قاچاق ارز موافقت خود را اعلام کرد.
یکی از رهبران چارچوب هماهنگی عراق، خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را غیرواقعی دانست و افزود: بیش از این سکوت در قبال حضور نظامیان آمریکایی در عراق جایز نیست.
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نشست دوره ای خود را با حضور نخست وزیر این کشور در منزل «فالح الفیاض» رئیس هیئت حشد شعبی برگزار کرد.
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق نشست دوره ای خود را در منزل «فالح الفیاض» رئیس هیئت حشد شعبی با هدف بررسی تحولات این کشور برگزار کرد.
چارچوب هماهنگی شیعی تایید کامل خود را از نخست وزیر این کشور برای خدمات رسانی و مبارزه با فساد ابراز کرد.
یکی از اعضای چارچوب هماهنگی شیعیان گفت که این چارچوب به وعده خود مبنی بر باز گذاشتن دست نخست وزیر عراق برای مبارزه با فساد پایبند است.
یک منبع سیاسی در عراق، نتایج اصلی نشست سران چارچوب هماهنگی در منزل هادی العامری (رئیس ائتلاف الفتح و از اعضای چارچوب هماهنگی) را اعلام کرد.
چارچوب هماهنگی شیعیان برای بررسی روند تشکیل دولت جدید عراق نشست برگزار کرد و به نخست وزیر منتخب اختیار داد تا وزرای کابینه را انتخاب کند.
عضو چارچوب هماهنگی امروز دوشنبه به بحث آزادی عمل داده شده به محمد شیاع السودانی نخست وزیر مامور تشکل کابینه عراق برای انتخاب وزیران اشاره کرد.
محمد شیاع السودانی نامزد چارچوب هماهنگی شیعیان برای تصدی پست نخست وزیری عراق برنامه های دولت آینده خود را اعلام کرد.
در وضعیت کنونی اصرار چارچوب هماهنگی شیعیان بر برگزاری نشست جدید پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید و برنامه‌ریزی برای تشکیل کابینه تحت ریاست محمد شیاع السودانی، می‌تواند به عاملی برای لبریز شدن مجدد کاسه صبر مقتدی تبدیل شود. حتی این امر می‌تواند در نهایت بازگشت او به قدرتمندترین تاکتیک‌اش که همان صف‌کشی (اعتراضات) خیابانی است را در پی داشته باشد
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق تاکید کرد که نامزد مورد نظر آن برای تصدی سمت نخست وزیری تغییری نکرده است.
در شرایطی که چارچوب هماهنگی شیعی در عراق همچنان از محمد شیاع السودانی به عنوان نامزد نخست وزیری حمایت می کند، تلاش ها برای ازسرگیری جلسات پارلمان آغاز شده است.
علی الفتلاوی عضو ائتلاف فتح گفت که «محمدشیاع السودانی» همچنان گزینه چارچوب هماهنگی شیعی برای تشکیل دولت جدید است.
چارچوب هماهنگی شیعی در عراق با وجود مخالفت جریان صدر، همچنان بر نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای پست نخست وزیری در این کشور پافشاری دارد.
یک عضو چارچوب هماهنگی شیعی عراق تاکید کرد: جریان صدر به رهبری مقتدی صدر خواهان ادامه دوران نخست وزیری مصطفی الکاظمی است.
یک عضو ارشد چارچوب هماهنگی عراق در سخنانی تأکید کرد: جلسه اضطراری نیروهای چارچوب هماهنگی در ۲۴ ساعت آینده برای بررسی تحولات اطراف ساختمان شورای عالی قضایی برگزار می‌شود.
یک پیرزن ۷۳ ساله عراقی در تحصن طرفداران مقتدی صدر رهبر جنبش صدر عراق مقابل پارلمان این کشور به شیوه‌ای متفاوت به خدمات رسانی به معترضان پرداخته است. او با شستن لباس‌های تظاهرکنندگان، به صورت رایگان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چارچوب هماهنگی شیعی عراق سوم مرداد ماه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن محمد شیاع السودانی با اجماع اعضای این چارچوب به عنوان نامزد نخست وزیری عراق معرفی شد و جریان صدر به آن اعتراض کرد؛ اعتراضی که منجر به ورود هواداران صدر به منطقه سبز بغداد و پارلمان این کشور و سپس تحصن در داخل ساختمان و محوطه پارلمان شد.
یکی از رهبران چارچوب هماهنگی سیاسی عراق با اشاره به نشست روز گذشته گفت: همه گروه های حاضر در نشست در مورد ادامه گفتگوها اتفاق نظر داشتند.
یکی از رهبران چارچوب هماهنگی سیاسی عراق با اشاره به نشست روز گذشته گفت: همه گروه های حاضر در نشست در مورد ادامه گفتگوها اتفاق نظر داشتند.
یکی از رهبران چارچوب هماهنگی سیاسی عراق با اشاره به نشست روز گذشته گفت: همه گروه های حاضر در نشست در مورد ادامه گفتگوها اتفاق نظر داشتند.
اعضای جریان صدر به العامری اعلام کردند که هیچ گفتگویی امکان‌پذیر نخواهد بود تا زمانی که چارچوب هماهنگی از نامزدی شخصیت‌های حزبی برای منصب نخست وزیری عراق کوتاه آید و با برگزاری انتخابات زود هنگام در کشور موافقت کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ