یکی از رهبران چارچوب هماهنگی عراق، خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را غیرواقعی دانست و افزود: بیش از این سکوت در قبال حضور نظامیان آمریکایی در عراق جایز نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون دفاعی پارلمان عراق اعلام کرد که یکی از اولویت‌های مبنایی دولت کنونی خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق است و السودانی به توافقاتی با مقامات آمریکایی در این زمینه دست یافته است.
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود بر لزوم خروج فوری نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه تاکید کرد.
آفریقای مرکزی ادعاها درباره خروج نیروهای «واگنر» از این کشور را تکذیب کرد.
رئیس جمهور اوکراین در جریان نشست مطبوعاتی مشترک با رهبران کشورهای آفریقایی که به امید میانجی‌گری جهت پایان جنگ وارد این کشور شده‌اند، از شرط کی‌یف برای آغاز مذاکرات صلح پرده برداشت.
تاکید مقامات آمریکایی به پایبندی به تعهدات منطقه‌ای، از سوءظن متحدانش نشأت می‌گیرد. کشور‌های عربی نگران هستند که واشنگتن قصد دارد خاورمیانه را ترک کند و آنان را در مقابل رقیبان و دشمنان‌شان تنها بگذارد. این سوءظن نتیجه تلاش دو رئیس‌جمهور پیشین باراک اوباما و دونالد ترامپ، و جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا برای خروج نیرو‌های نظامی از عراق و افغانستان بود.
معاون مشاور امنیت ملی آمریکا خواستار خروج نظامیان صربستان از مرز با کوزوو شد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با انتقاد از خروج عجولانه نیرو‌های آمریکایی از افغانستان گفت: ما در خروج از افغانستان بسیار بی‌ملاحظه رفتار کردیم و فکر می‌کنم این شرم‌آورترین و ضعیف‌ترین حالت در تاریخ کشور ماست.
«درست است که ایران می‌توانست خوشحالی خود از خروج آمریکا از منطقه را دیرتر عیان کند و سفارت را تحویل طالبان ندهد، اما مشکل اصلی ناشی از تغییر مولفه‌های بین المللی و منطقه‌ای است که در سایه حضور طالبان در افغانستان دیده می‌شود. لحظه‌ای که طالبان موفق به فتح کابل شد و تصاویری از خروج هواپیمای آمریکایی منتشر شد که مردم افغانستان از آن آویزان شده بودند، اعلام کردم که خروج نیرو‌های ایالات متحده از افغانستان به این شکل که طالبان بتواند بدون هیچ زحمتی افغانستان را تسخیر کند، موضوعی بسیار حساسیت برانگیز است.»
بورکینافاسو یک ماه به فرانسه مهلت داد تا نیروهایش را از این کشور آفریقایی خارج کند.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز در گفتگو با یک روزنامه محلی گفت: باید گام هایی در روند سیاسی برای خروج نیروهای ما (از سوریه) برداشته شود.
مصر خواستار اجرای تصمیمات سازمان ملل در خصوص خروج نیروها و جنگجویان خارجی از لیبی در بازه زمانی مشخص شد.
قبایل سوری ضمن تاکید بر خروج اشغالگران آمریکایی از سوریه اعلام کردند: ما خواستار حمله به نیروهای آمریکایی در هر نقطه سوریه هستیم.
یک مقام ارشد دولت اوکراین برای مذاکره با روسیه برای حل و فصل بحران کنونی دو کشور، شرط و شروط تعیین کرد.
سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیرو‌های انقلاب اسلامی با ملاطفت‌ترین وجهه ممکن با کسانی که در خیابان‌ها هستند برخورد می‌کنند. اگر جوانان انقلاب اسلامی به خروش بیایند اگر شیطان بزرگ با تمام قوا هم به میدان آمده باشد با شکست مواجه خواهد شد نه نیرو‌های دست دهم فریب خورده آمریکا./خبرگزاری دانشجو
تظاهرکنندگان در مسکو خواهان خروج نیروهای ناتو از کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق شدند.
خروج نظامیان فرانسه از آفریقای مرکزی تنها چند هفته پس از تکمیل خروج نیروهای این کشور از مالی صورت می گیرد که بیانگر روابط بحرانی فرانسه با کشورهای آفریقایی است.
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: پایان اشغالگری و خروج نیروهای خارجی که به صورت غیرقانونی در سوریه حضور دارند، و احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از پیش نیازهای ضروری است.
گروه طالبان با برگزاری رژه نظامی، شکست نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان را جشن گرفت.
سفارت روسیه در واشنگتن به مناسبت سالگرد خروج نیروهای آمریکا از افغانستان با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد واشنگتن باید به شکست در جنگ افغانستان اعتراف کند.
بنر‌های جشن پیروزی روز چهارشنبه در کابل به اهتزاز درآمدند. صد‌ها پرچم سفید طالبان بر روی تیر چراغ‌ها و ساختمان‌های دولتی برافراشته شدند. اواخر روز سه شنبه، آسمان کابل با آتش بازی و تیراندازی جنگجویان طالبان روشن شد.
سوریه خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی شد و از این نیروها خواست تا از سرقت و قاچاق نفت و گندم سوریه خودداری کند.
یک کارشناس مسائل امنیتی، حضور نیروهای آمریکایی در عراق را در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی دانست و گفت: گروه های مقاومت نیروهای بیگانه را مجبور به خروج خواهند کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در سالروز خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: ثمره اشغال غیرقانونی و نظامی‌گری نامشروع چیزی جز ویرانی زیرساخت‌ها و کشتار نبود.
روسیه اعلام کرده است که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه منجر به از بین بردن حضور تروریست‌ها در این کشور عربی و سایر کشورهای همسایه خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ