گروهی از محققان با همکاری امید ویسه پژوهشگر ایرانی یک نوع پوست مصنوعی جدید ابداع کردند که خون در آن جریان می یابد و می توان از آن برای آزمایش های بیشتر استفاده کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان راه فرارهایی یافته اند تا چت بات های هوش مصنوعی را وادار کنند با دور زدن اقدامات محافظتی محتوای مخرب تولید کنند.
پس از آنکه محققان توانستند  به طور موفقیت آمیز آسیب های عصبی در یک مدل حیوانی را بازسازی کنند، درمان سلول بنیادی جدید برای بیماری پارکینسون یک گام به مرحله کارآزمایی بالینی نزدیک شد.
محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نمونه اولیه یک ربات تست دارو را ابداع کرده اند که قرار است آن را نخستین بار در فستیوال موسیقی در ایالت کلمبیا کانادا آزمایش کنند.
محققان با کمک سلول های مغز موش و انسان در آزمایش تراشه ای زیستی ساخته اند که می تواند در ربات ها، خودروهای خودران و پهپادها به کار رود.
محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی یک وصله بی سیم برای رصد عرق بدن و تشخیص نوعی پروتئین نشانگر التهاب ساخته اند که برای نظارت بر بیماران مبتلا به انسداد ریه و نارسایی قلبی کارآمد است.
محققان شکل جدیدی از سیلیکون با ویژگی های جدید کشف کرده اند که کاربردهای مهمی در رایانه های کوانتومی و دستگاه هایی دارند که طبق حرکت الکترون ها کار می کنند.
محققان از فناوری جدید مبتنی بر متااپتیک هیبریدی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند بدون دوربین های معمول عکس های با کیفیت ثبت کند.
محققان فنلاندی یک دستگاه بولومتر نانو ابداع کرده اند که می تواند قدرت دقیق اشعه مایکروویو را تا سطح فمتو وات در دماهای بسیار پایین اندازه گیری کند.
نخستین مانکن جهان که راه می رود، گرما تولید می کند، می لرزد و مانند انسان نفس می کشد  به محققان کمک می کند مقاومت بدن در برابر موج های گرما را بررسی کنند.
یک دانش آموز کلاس دوازدهم در کانادا به نام آریان هارشیت فناوری ابداع کرده که با کمک نور بین بافت های سرطانی و سالم تمایز ایجاد می کند.
گروهی از محققان دانشگاه جورج واشنگتن یک کپسول قابل هضم  با قابلیت ثبت ویدئو ابداع کرده اند که با کمک نیروی مغناطیس کنترل می شود و می تواند شیوه اندوسکوپی را تغییر دهد.
ژنان بائو پروفسور دانشگاه استنفورد یک پوست الکترونیک مصنوعی  خود ترمیم شونده ابداع کرده  که می تواند خود را تشخیص دهد و هنگام درمان یکسان شود.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی و با کمک پرینتر سه بعدی ارزان قیمت روشی نوینی برای توسعه وصله های ریز سوزن ابداع کرده اند که چند دارو را از طریق پوست به بدن منتقل می کند.
محققان با استفاده از امواج اولترا ساوند وضعیت مشابه خواب زمستانی را در موش ها به وجود آوردند و امیدوارند در آینده این ابداع را روی انسان ها برای انجام جراحی و سفر فضایی به کار گیرند.
محققان سوئدی ترکیبی با پوست انار ابداع کرده اند که داروهای موجود در آب فاضلاب تصفیه شده را پاکسازی می کند.
پژوهشگران برای مهندسی این ماده، یک فوم درشت برداشتند و پرکننده‌های زیر را به آن اضافه کردند: نانوپلاکت‌های گرافن رسانای الکتریکی آبگریز یا دافع آب و میکروذرات مس باکتری‌کش آبگریز.
محققان دانشگاه MIT یک وصله پوشیدنی جدید ابداع کرده اند که می تواند از طریق پوست دارو را به شیوه ای موثرتر و بدون درد به بدن انتقال دهد.
محققان وصله الکترونیکی ابداع کرده اند که با کمک لیزر به بافت زیر پوست نفوذ و مولکول های زیستی را ردیابی می کند تا بیماری های خطرناک مانند سرطان را ردیابی کند.
محققان به تازگی یک دستگاه کوچک و مستقل با یک حسگر قابل کشش و انعطاف پذیر ساخته اند که می‌تواند با چسبیدن به پوست، اندازه دقیق تومور را اندازه گیری کند.
به تازگی یک حسگر ردیابی نشانگرهای عرق پوست ابداع شده که با استفاده از یک «پلیمر حک شده مولکولی» ردیابی می کند و عملکرد آن نسبت به نمونه های فعلی بهتر است.
محققان روشی نوین برای درمان عفونت های باکتریایی پوست ابداع کرده اند.
محققان سوئدی به تازگی به جایگزینی برای قرنیه چشم پیوندی دست یافته اند. آن‌ها از کلاژن خالص پوست خوک، یک نسخه مهندسی زیستی شبیه پروتئین موجود در قرنیه انسان ساخته اند. این قرنیه به راحتی قابل دسترسی خواهد بود و ماندگاری طولانی تری نسبت به قرنیه اهدایی دارد.
محققان سوئدی با همکاری مهرداد رفعت، پژوهشگر و کارآفرین ایرانی یک ایمپلنت قرنیه از پوست خوک ابداع کرده اند که طی آزمایشی به طور موفقیت آمیز بینایی ۲۰ فرد نابینا یا کم بینا را احیا کرد.
محققان هیدروژلی ابداع کرده اند که با استفاده از امواج اولترا ساوند به پوست می چسبد و عملکرد آن از بانداژهای معمولی زخم بهتر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ