کربی گفت که آمریکا نمی‌داند که این شیئ که امروز سرنگون شده متعلق به دولت بوده یا اینکه شخصی بوده است. این مقام کاخ سفید گفت: «ما هدف کامل را نمی‌دانیم و پنتاگون جزئیات را امروز منتشر خواهد کرد».
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور آمریکا یک روز بعد از سفر وزیر خارجه این کشور به پکن رئیس‌جمهور چین را با لفظ «دیکتاتور» مورد خطاب قرار داد. بایدن گفت: «علت اینکه وقتی من آن بالن را با دو کانتینر پر از تجهیزات جاسوسی داخلش ساقط کردم شی جین پینگ خیلی ناراحت شد این بود که خبر نداشت که آن بالن آنجا بود.» وی اضافه کرد: «برای دیکتاتور‌ها خیلی مایه پریشانی است که خبر نداشته باشند چه اتفاقی افتاده است.»
شست شی با گیتس انتظارات رهبر چین را برای دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است از روز یکشنبه در یک سفر دو روزه از پکن دیدار کند، افزایش می‌دهد. این سفر برنامه‌ریزی‌شده با هدف باز تعریف روابط بین بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان، پس از جدال بر سر یک بالون جاسوسی چینی صورت می‌گیرد که روابط بین دو کشور را مختل کرده است. سفر ماه گذشته ماسک به چین نیز یکی دیگر از نشانه‌های جاه‌طلبی‌های چین برای توسعه فناوری در این کشور است.
یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که بالن چینی از مراکز نظامی حساس آمریکا با وجود تمام اقدامات واشنگتن برای ممانعت از فعالیت این بالن، اطلاعات لازم را جمع آوری کرده است.
یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که بالن چینی از مراکز نظامی حساس آمریکا با وجود تمام اقدامات واشنگتن برای ممانعت از فعالیت این بالن، اطلاعات لازم را جمع آوری کرده است.
دولت امریکا این بالن را ابزار جاسوسی می‌داند، اما دولت چین، بالن را ابزار هواشناسی اعلام کرد.
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد مردم آمریکا نسبت به صداقت دولت این کشور در ماجرای رویت بالون چینی در آسمان آمریکا اعتماد ندارند.
براساس این اعلامیه طی سه هفته گذشته جت‌های جنگنده ایالات متحده چهار شیء پرنده شامل یک بالون بزرگ چینی و سه شی پرنده بسیار کوچکتر دیگر را بر فراز آسمان کانادا، آلاسکا و دریاچه هورون ساقط کرده است. این اولین شلیک به اشیاء پرنده غیرمجاز در حریم هوایی ایالات متحده در زمان صلح بوده است.
اظهارنظر مقام‌های آمریکایی و کانادای درباره اشیاء پرنده و ناشناس، از هشت روز قبل با اقدام واشنگتن در سرنگونی «بالن چینی» آغاز شد؛ بالنی که به ادعای آمریکایی‌ها برای جمع آوری اطلاعات وارد حریم هوایی آمریکا شده بود، اما چین اعلام کرده که این بالن، بالن هواشناسی بوده و اشتبا‌ها وارد حریم هوایی آمریکا شده بود.
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای واشنگتن درباره پرواز اشیاء پرنده بدون سرنشین بر فراز حریم هوایی آمریکا، این کشور را به اعزام بالون جاسوسی به حریم هوایی چین متهم کرد.
سناتور آمریکایی می‌گوید مقامات کاخ سفید در گزارش محرمانه به قانون‌گذاران درباره بالون چینی طفره می‌روند.
یک مقام دولت آمریکا مدعی شد که برنامه بالون جاسوسی مربوط به ارتش چین بوده است.
در حالی که در قالب یک گزارش به شکل مفصل به بررسی ماجرای پرواز این بالون جنجالی بر فراز آمریکا پرداخته‌ایم، اکنون در این گزارش درمی‌یابیم که چگونه برخی از بالون‌های جاسوسی چین توانسته‌اند از زیر نظر رادار‌های آمریکا بگریزند و به حریم هوایی ایالات متحده دست پیدا کنند.
سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی طی چند روز اخیر با آب و تاب دادن به یک «هراس جمعی» درباره آنچه «بالون جاسوسی چینی» توصیف کرده‌اند، به شدت برآشفته‌اند؛ سازوکاری نمایشی که دیگر کار نمی‌کند!
پرنده‌ای که برای رهگیری بالون چینی به هوا برخاست و آن را هدف قرار داد، اف ۲۲ رپتور جنگنده نسل پنجمی مشهور ارتش آمریکا بود. این جنگنده برای شلیک به بالون از یک گونه موشک ایم ۹ سایدوایندر به نام ایم ۹اکس (AIM-۹X) استفاده کرد که توسط هواپیماسازی هیوز متعلق به کمپانی ریتیان طراحی شده است.
رسانه‌های آمریکا روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش دادند پنتاگون از چند روز پیش مشغول رصد یک بالن جاسوسی چین بوده که در حال پرواز در ارتفاع بالا بر فراز آمریکا است.
پنتاگون می گوید دومین بالون جاسوسی چین در آسمان آمریکای لاتین مشاهده شده است.
وزارت خارجه چین امروز در بیانیه جدیدی اعلام کرد: بالن دیده شده بر فراز آمریکا یک وسیله غیرنظامی و برای استفاده در تحقیقات علمی است.
بالن‌ها مزیت‌هایی نسبت به ماهواره‌های نظامی از جمله هزینه بسیار کمتر ساخت و پرتاب دارند. آن‌ها در ارتفاع پایین‌تری نسبت به ماهواره قرار دارند و می‌توانند مدت زمان طولانی‌تری روی یک هدف باقی بمانند. پایین‌تر بودن به بالن امکان می‌دهد که منطقه وسیع‌تری را اسکن کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) ضمن خواستار "آرامش" گفت که در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر پرواز یک "بالون نظارتی چینی" در حریم هوایی آمریکا است.
وزارت امور خارجه چین در واکنش به خبر پرواز بالن جاسوسی چین بر فراز بخش هایی از آمریکای شمالی، از این موضوع اظهار بی اطلاعی و اعلام کرد که در این باره تحقیق می کند.
انتشار تصاویری از یک بالن تجسسی چین در آسمان مونتانا آمریکا خبرساز شده است. شلیک به بالن در پنتاگون بررسی شده است، اما باتوجه به ریسک‌های امنیتی برای ساکنان محل، این گزینه فعلا به‌طور جدی مطرح نیست.
برخی منابع آمریکایی از آماده باش جنگنده های این کشور برای سرنگونی بالون جاسوسی چینی خبر داده اند.
اگرچه تقابل ایران با آمریکا تحت تاثیر مسائل غیرورزشی برگزار می‌شود اما سرنوشت گروه B نیز به همین دیدار بستگی دارد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ