رسانه‌های آمریکا روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش دادند پنتاگون از چند روز پیش مشغول رصد یک بالن جاسوسی چین بوده که در حال پرواز در ارتفاع بالا بر فراز آمریکا است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام سابق وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که اوکراین نمی‌تواند در نبرد با روسیه به موفقیتی دست یابد.
یک رسانه آمریکایی به نقل از مقامات دفاعی این کشور نوشت که پنتاگون برای نیروهایی آمریکایی که در اوکراین خدمت می‌کنند، علاوه بر حقوق و مزایا، مبلغی را به عنوان «کار پرمخاطره» پرداخت خواهد کرد.
ترامپ در یک نشست اذعان کرده است که برخی اسناد محرمانه پنتاگون را در اختیار دارد.
یک مقام سابق پنتاگون هشدار داد که آمریکا و غرب فرصت پایان دادن به بحران اوکراین را با اقدامات خود از دست داده‌اند.
یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که خبر وقوع انفجار نزدیک ساختمان پنتاگون «اطلاعات نادرست» بوده است.
رسانه‌ها از وقوع یک انفجار نزدیک ساختمان پنتاگون در واشنگتن دی‌سی خبر می‌دهند.
پنتاگون مدعی است که احتمالا یک شهروند آمریکایی پشت پرده درز اطلاعات و اسناد محرمانه این نهاد به فضای مجازی است.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا می گوید واشنگتن امیدوار است چین از نفوذ خود بر روسیه استفاده کند.
در حالیکه تنش های میان آمریکا و چین بار دیگر بالا گرفته است، یک مقام ارشد پنتاگون راهی تایوان شده است.
پنتاگون تائید کرد که توانسته یک شیء پرنده دیگر را که دارای قابلیت های احتمالی جاسوسی بوده است، ساقط کند.
پنتاگون تصمیم دارد یک سلاح تخریب گروهی جدید بسازد که از هزاران پهپاد تشکیل شده تا با حمله از آسمان، زمین و آب  دفاع دشمن را نابود کنند.
کربی گفت که آمریکا نمی‌داند که این شیئ که امروز سرنگون شده متعلق به دولت بوده یا اینکه شخصی بوده است. این مقام کاخ سفید گفت: «ما هدف کامل را نمی‌دانیم و پنتاگون جزئیات را امروز منتشر خواهد کرد».
یک مقام ارشد اوکراینی گفت که نیرو‌های اوکراینی تقریباً هیچ وقت تسلیحات پیشرفته را بدون دریافت مختصات خاص ارائه شده توسط پرسنل نظامی ایالات متحده از پایگاهی در دیگر نقاط اروپا پرتاب نمی‌کنند. مقامات اوکراینی می‌گویند که این روند باید به واشنگتن در مورد ارائه تسلیحات دوربردتر به کی‌یف اطمینان دهد.
وزیر دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بایدن دستور سرنگونی بالون چینی را به شرط به خطر نیفتادن جان آمریکایی‌ها صادر کرده بود. بالون چینی بر فراز سواحل کارولینای جنوبی با اقدام موفق یک جنگنده، سرنگون شد. پنتاگون چندین گزینه برای سرنگونی ایمن بالون چینی بر فراز آب‌های سرزمینی در نظر داشت.
وزارت دفاع آمریکا امروز ارائه یک بسته کمک نظامی برای اوکراین به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار را رسانه ای کرد.
انتشار تصاویری از یک بالن تجسسی چین در آسمان مونتانا آمریکا خبرساز شده است. شلیک به بالن در پنتاگون بررسی شده است، اما باتوجه به ریسک‌های امنیتی برای ساکنان محل، این گزینه فعلا به‌طور جدی مطرح نیست.
یک روزنامه نگار آمریکایی به تازگی از تبانی توئیتر با پنتاگون در تولید محتوای ضدایرانی توسط حسابهای جعلی پرده برداشت است.
یک مقام ارشد پنتاگون ضمن تأکید بر ادامه حمایت آمریکا از کی یف مدعی شد که تعیین زمان مذاکره با روسیه به عهده خود اوکراینی ها است.
«یک مقام بلندپایه» در پنتاگون گزارش داد: «پرواز دو بمب افکن B-۵۲ بر فراز خاورمیانه، پیامی برای ایران بود، زیرا مقامات آمریکایی و عربستانی تهدیدی قریب الوقوع برای عربستان سعودی را پیش بینی می‌کنند».
در ماه گذشته میلادی یک سند سیاستگذاری استراتژی امنیت ملی آمریکا اشاره بسیار مختصری به کره شمالی داشت؛ اما پنتاگون در اسناد جدید بسیار عمیق‌تر به پیونگ یانگ پرداخته و به طور مستقیم و آشکار کره شمالی را تهدید کرده است.
یک مسئول عالی رتبه در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این وزارت نمی‌تواند با اطمینان بگوید که پهپاد‌های به کار رفته در حمله به کی یف ساخت ایران هستند.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا بر خلاف ادعاهای مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور گفت واشنگتن نمی تواند تأیید کند که روسیه با استفاده از پهپادهای ایرانی به اوکراین حمله می کند.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا بر این باور است که حملات کی یف در منطقه خرسون ممکن است به نتیجه نرسد.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد این کشور به کمک های نظامی خود به اوکراین برای مقابله با روسیه ادامه می دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ