یک مقام دولت آمریکا مدعی شد که برنامه بالون جاسوسی مربوط به ارتش چین بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه سه شنبه شب گفت: به احتمال زیاد بحرین بزودی روابط خود با ایران را ازسر خواهد گرفت.
تارنمای دیپلماتیک نوشت که مقامات آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا انتظار می‌رود مذاکرات آمریکا (غیر مستقیم) با ایران در عمان (یا هر جای دیگر) به زودی برگزار شود، پاسخ مستقیم ندادند.
یک مقام ارتش چین از آمریکا خواست به قوانین بین‌المللی مربوط به حریم هوایی و دریایی کشورها احترام بگذارد.
یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت بایدن توصیه آستین برای انتخاب براون را پذیرفته است، زیرا آستین معتقد است " براون چالش های راهبردی آمریکا در سراسر جهان را درک می کند."
یک مقام ارتش آمریکا اذعان کرد که کشورهای غربی انواع تسلیحات جنگی را در این مدت در اختیار ارتش اوکراین قرار داده‌اند.
فرمانده ستاد فرماندهی آمریکا در اروپا ضمن اذعان به افزایش قدرت نظامی روسیه در مقایسه با آغاز جنگ اوکراین گفت که بخش بزرگی از ارتش روسیه تحت تأثیر پیامدهای منفی این جنگ قرار نگرفته است.
چند مقام آمریکایی مدعی شدند که روسیه یا طرفداران آن عامل درز اطلاعات محرمانه ارتش آمریکا هستند.
پس از مدت‌ها کشمکش بر سر تجهیز تسلیحات سنگین آمریکا به ارتش اوکراین، یک مقام ارشد آمریکایی اذعان کرد واشنگتن به زودی 31 تانک آبرامز در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.
معاون وزیر انرژی آمریکا می گوید زمستان آینده به مراتب برای کشورهای اروپایی از حیث تامین انرژی دشوارتر خواهد بود.
محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن به پرواز بالون چینی بر فراز آمریکا که در نهایت توسط ارتش این کشور ساقط گردید، واکنش نشان داد.
یک مقام ارشد آمریکایی دیپلماسی را بهترین گزینه برای جلوگیری از پیشروی برنامه هسته‌ای ایران توصیف کرده است.
مقام نظامی آمریکا مدعی شد که ارتش روسیه با هدف تقویت مواضع خود در منطقه دونباس در اوکراین، ده‌ها هزار نیروی جایگزین به خطوط مقدم نبرد اعزام می‌کند اما به ادعای وی این نیروها آموزش ندیده‌اند!
رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای ضمن منحصر بفرد توصیف کردن سردار سلیمانی گفت که تل آویو آمریکا را متقاعد کرد که سردار سلیمانی تهدیدی فوری برای نظامیان آمریکایی بوده است.
سردار قاآنی گفت فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع زنان کشور، ارزش چندین بار گوش دادن دارد و شنیدنی است
فرستاده آمریکا به سوریه در واکنش به حملات چند روز حملات اخیر ترکیه در امتداد مرز سوریه، خواستار کاهش فوری تنش ها در منطقه شد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با بیان اینکه در طول این ۴۳ سال دشمنان انواع تحریم‌ها و تهدید‌ها را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند، افزود: جمهوری اسلامی با وجود تمامی تهدیدها، تحریم‌ها و فتنه‌ها مثل کوه ایستاده و از این بحران‌ها با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) عبور کرده‌ایم.
علیرغم اینکه ایران بارها ارسال پهپاد به روسیه جهت بکارگیری در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بار دیگر ادعاها در این خصوص را تکرار کرد.
امام جمعه گرگان؛ قتل مهسا امینی، به خاک و خون کشیدن دانشگاه صنعتی شریف، سقوط شهر اشنویه و فوت مقام معظم رهبری و بیماری معظم له را از جمله دروغ‌های پرتکرار رسانه‌های معاند در مدت اخیر اعلام کرد و گفت: دشمن با این اقدامات به دنبال شلوغ کردن کشور است، ایران در گذشته حیاط خلوت آمریکا بوده و ارتش، اقتصاد و فرهنگ آن در اختیار آمریکایی‌ها قرار داشت حال امروز جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده که برای کشور‌های استکباری دردسر شده لذا طبیعی است که دشمن نتواند ایرانِ امروز را تحمل کند.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که امکان دستیابی لبنان و رژیم صهیونیستی به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی همچنان وجود دارد و میانجی آمریکایی به تلاش برای تحقق این هدف ادامه می دهد.
سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی گفت: «دولت بایدن خواستار راه حل دیپلماتیک با ایران بوده اما تنها بر اساس شرایطی که وی تعیین کرده است».
یک مقام سابق ارتش آمریکا معتقد است کشورهای غربی باید به اوکراین برای حمله مستقیم به خاک روسیه کمک کنند.
مقام ارشد آمریکا می‌گوید واشنگتن موشک‌های ضدرادار مافوت صوت را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده و مدعی شد احتمالا باعث تغییراتی در تحولات میدانی نبرد و مقابله با نیروهای روسیه خواهد شد.
نشریه نیوزویک به نقل از مقام نظامی آمریکا تخمین زده که ذخایر ارتش اوکراین از موشک‌های آمریکایی ظرف چند ماه آینده تمام می‌شود، و دولت آمریکا باید ارسال این نوع موشک‌هابه اوکراین را کاهش دهد.
مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا با ارائه آماری از میزان تلفات ارتش روسیه در جنگ اوکراین، مدعی شد روسیه به هیچ کدام از اهدافش در جنگ دست نیافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ