حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و سه دهک اول ایثارگران به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده بودند و دولت طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ موظف بود، به افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی می‌شوند، سهام عدالت اختصاص دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکسال قبل بود که رئیس سازمان خصوصی سازی از شناسایی جاماندگان سهام عدالت خبر داد و گفت: باید تا پایان سال سهام عدالت به آن‌ها تخصیص پیدا کند. خاندوزی نیز وعده داد: به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان از سهام شرکت‌های دولتی تخصیص یابد.
با توجه به تاکید قانون مبنی بر تخصیص سهام به نوزادان، وزارت اقتصاد منتظر تامین منابع برای اختصاص این سهام به متولدان سال جاری است.
حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان این که برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان ابتدا باید تامین اعتبار سهام ارزنده وجود داشته باشد گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری با تخصیص سهام شرکت های مس، فولاد و پتروشیمی خلیج فارس مخالف کرده است.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی از درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی برای لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.
در حالی که ششم فروردین ماه خبری مبنی بر ابلاغ اختصاص سهام عدالت به جاماندگان رسانه ای شد؛ امروز رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد.
در حالی که آخرین پنج شنبه سال را پشت سر می گذاریم، سرانجام مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد. این در شرایطی است که وزیر اقتصاد پیش تر وعده داده بود که تا ۲۹ اسفند امسال تخصیص سهام عدالت به جاماندگان عملیاتی شود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: اگر در وزارتخانه تخصصی متولی واحد نباشد، قطعاً در نظارت‌ها دچار مشکل خواهیم شد چرا که مسئولیت‌هایی که در آن حوزه گرفته می‌شود را افراد به عهده نمی‌گیرند و یا ممکن است تصمیم‌های متناقضی در راستای عملکردشان داشته باشند. به همین دلیل نیز دولت تصمیم گرفت که مدیریت مجامع مرتبط با سهام عدالت مردم در زنجیره ارزش به متولی تخصصی واگذار شود.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را تشریح کرد.
سخنگوی کانون سهامداران عدالت گفت: هیچ گاه در رابطه با تخصیص سهام عدالت چه در گذشته و چه حال ثبت نام عمومی و اینترنتی وجود نداشته است.۱۳ آذر طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، جزییات واگذاری این سهام اعلام شد.
فعالیت در بازار سهام ایران به ظاهر بسیار ساده بوده اما بسیار تخصصی و سخت است و نیاز به زمان برای فعالیت دارد.
عضو کمیسیون برنامه بودجه با بیان اینکه در دو سال اول باید مقدمات نهضت ملی مسکن از جمله تخصیص زمین فراهم شود، گفت: دولت باید موضوع تعیین سهم زمین بین دولت و شهرداری ها را تعیین تکلیف کند.
مشاور رئیس سازمان بورس با بیان اینکه ثبت نام سهام عدالت فعلاً مختص مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است، گفت: سهام عدالت این افراد طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند.
مدیریت سیت‌های سهام عدالت بر اساس اصل اقتصادی «مدیریت زنجیره ارزش زیرنظر نهاد تخصصی» به وزارتخانه‌های تخصصی واگذار شده است تا امکان پاسخگویی توسط وزرا وجود داشته باشد و از طرفی مدیران باید در حوزه اختیارات خود تخصص داشته باشند تا توسعه گری اتفاق بیفتد‌.
کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر حوزه ی نفت و گاز نیز به نهادهای غیرمتخصص مثل سهام عدالت سپرده شود، این مشکل تشدید می شود. اگر این اتفاق بیفتد مسلماً این حوزه ها به درستی مدیریت نمی شوند و مشکلاتش متوجه کل کشور می شود. همچنین مسئولیت سیاست گذاری بر زنجیره ارزش بر عهده وزیر مربوطه است. متاسفانه خصوصی سازی هایی که تا الان در کشورمان انجام داده ایم، موفقیت آمیز نبوده اند.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی معتقد است: ما تجربه موفقی در زمینه واگذاری شرکت‌ها و هلدینگ‌های تخصصی را نداشته ایم. هر کدام از این بخش‌ها اگر به نهاد سهام عدالت واگذار شود، بسترساز مشکلات عدیده‌ای خواهد شد و اگر به مانند قبل باشد، امکان نظارت و کنترل وجود ندارد و اوضاع بدتر از قبل می‌شود.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را تشریح کرد.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را تشریح کرد.
آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی از ابلاغ بانک مرکزی برای تخصیص ۲۰ درصد سهم منابع بخش کشاورزی هر یک از بانک‌ها برای اجرای کشاورزی قراردادی خبر داد.
مشاور وزیر نفت و مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی شرکت ملی نفت، گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای آفت زدایی از جنگل‌های بلوط زاگرس ذیل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تخصیص پیدا کرد.
رئیس سازمان تیم های ملی تیراندازی مشکلات مالی را به عنوان دلیل لفو اردوی آماده سازی این تیم در هانوفر آلمان عنوان کرد.
سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در جلسه امروز هیات وزیران و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مقرر شد متولدین سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مبلغی بعنوان سهام تخصیص داده شود.
عضو شورای شهر تهران گفت:از شهرداری تهران می‌خواهم نسبت به پاکسازی عایق اتوبان‌ها اقدام کند همچنین باید در رابطه با نگهداشت اتوبان‌ها اقدام شود.
اخبار جالب توجهی این روزها از بازار سهام به گوش می‌رسد. این اخبار به واسطه ارتباط با سهام عدالت و همچنین صندوق پالایش یکم جنبه عمومی بیشتری نسبت به فضای کلی بورس تهران دارد. با توجه به افت شدید قیمت سهام عدالت و همچنین صندوق پالایشی یکم شاید این اخبار بتواند اثر قابل توجهی بر روند سهام این شرکت‌ها داشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ