مشخص نیست که زمان جهانی ماه چگونه خواهد بود. ساعت‌ها بر روی زمین و ماه به دلیل تفاوت میدان‌های جاذبه دو کره، متفاوت از هم کار می‌کنند. زمان رسمی ماه می‌تواند بر اساس یک سیستم طراحی شده و همگام شده با UTC کار کند، و یا کاملا از زمان زمینی مستقل باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فعالیت‌های تولیدی در کارخانه‌های کره جنوبی در ماه ژوئن برای دوازدهمین ماه متوالی کاهش یافته و بدترین روند نزولی را در ۱۹ سال گذشته به ثبت رسانده است.
قرار است فضانوردان تا اواخر سال ۲۰۲۵ میلادی با ماموریت «آرتمیس-۳» به کره ماه بروند. این درحالی است که برخی تحقیقات از احتمال وجود حیات میکروبی در ماه حکایت دارند، اما منشاء این حیات جایی است که شاید کمتر فکر آن را کرده باشید.
کره شمالی می‌گوید اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را در ماه ژوئن به فضا پرتاب خواهد کرد.
کره جنوبی با ابزار ناسا از مدارگرد شناسایی ماه عکس گرفت.
چین اتاقک شبیه‌سازی شده‌ی ماه را برای آماده‌سازی فضانوردان برای فرود روی قمر زمین ساخت. این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فضانوردانش را به ماه برساند
دوربین بسیار حساس و دقیقی که روی یک مداگرد کره ای نصب شده از منطقه ای از ماه عکس گرفته که همیشه در سایه است.
دو تیم مهم شرق آسیا، کره و ژاپن، به سرعت مشغول پر کردن تقویم فیفادی خود در ماه ژوئن هستند.
رهبر کره شمالی در جریان دیدار از سازمان هوافضای این کشور از پرتاب قریب الوقوع ماهواره جاسوسی به فضا در ماه جاری با هدف مقابله با تهدیدات فزاینده آمریکا و کره جنوبی خبر داد.
ناسا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ فضانوردان را به سطح ماه بازگرداند. آن‌ها برای ماموریت آتی خود قطب جنوب ماه را هدف خواهند گرفت، جایی که گمان می‌رود دهانه‌های تاریک و دائمی آن مملو از آب یخ‌زده باشند.
نشاسته و ماست را خوب ترکیب می‌کنیم. خمیر سفتی به دست می‌آید. بعد کره و شربت و آرد و زعفران را اضافه کرده و با همزن برقی می‌زنیم تا یکنواخت شود و به غلظتی که در کلیپ نشان دادم برسد. در ظرف را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم یک شب یا حداقل ۸ ساعت استراحت کند. بعد از استراحت چند ثانیه با همزن می‌زنیم تا مایه زولبیا رقیق و صاف و یکنواخت شود. مایه آماده را در قیف یکبار مصرف ریخته و به صورتی که در کلیپ نشان دادم در روغن سرخ کرده و در شربت گرم رو به داغ قرار داده و در صافی شربت اضافه را می‌گیریم.
شرکت انگلیسی رولزرویس اعلام کرد بودجه‌ای را از دولت این کشور برای ساخت راکتورهای هسته‌ای کوچکی که می‌تواند انرژی مورد نیاز فضانوردان را در ماه تأمین کند، دریافت کرده است.
به گفته ناسا، آکسیوم اسپیس، شرکتی است که برای ساخت لباس‌های ماموریت آرتمیس ۳ به کره ماه، بر اساس سال‌ها تحقیق و تخصص ناسا انتخاب شد. انتظار می‌رود آرتمیس ۳ پس از دو ماموریت آزمایشی آرتمیس، فضانوردانی از جمله اولین زن را روی ماه فرود آورد.
رئیس‌جمهور کره جنوبی قرار است ماه آینده میلادی به آمریکا سفر کرده و با «بایدن» دیدار کند.
بیش از پنج دهه بعد از آن سفر، آژانس فضایی اروپا به دنبال پاسخ این سوال است. این هفته گزارش شده است که سازمان‌های فضایی در سراسر جهان در حال مطالعه بهترین راه برای ایجاد «زمان مرجع مشترک قمری» هستند، ایده‌ای که قبلا هم مطرح شده بود.
در پژوهش‌های اخیر، استخراج و جمع‌آوری گرد و غبار از سطح ماه و قرار دادن آن در فضای بین زمین و خورشید پیشنهاد شده است. این ابر‌های گرد و غبار پیش از آن که توسط باد‌های خورشیدی و فشار تشعشع‌ها پراکنده شوند، به مدت چند روز سیاره ما را می‌پوشانند. پژوهشگران می‌گویند که در عرض یک سال، چنین سپر‌های گرد و غباری می‌توانند نور خورشید منتهی به زمین را تا ۱.۸ درصد کاهش دهند که در محدوده مورد نیاز برای کاهش سرعت افزایش دمای سیاره ما است.
نخستین کاوشگر ماه کره جنوبی تصاویری خارق العاده از ماه و زمین ارسال کرده است.
خط لوله پیشنهادی رسما «خط لوله اکسیژن قطب جنوب ماه» (LSPOP) نام گرفته که به مرکز استخراج یخ ماه متعلق به ناسا در قطب جنوب سیاره متصل می‌شود. در این مرکز یخ ماه پس از استخراج به آب آشامیدنی و اکسیژن تبدیل می‌شود که برای تنفس و همچنین تولید سوخت موشک به کار می‌رود.
بر اساس محاسباتی که توسط پروفسور جفری گوردون انجام شده است، این طرح برای تولید مقدار یکسانی از انرژی نسبت به بهترین گزینه شکافت هسته‌ای به شش برابر جرم کمتری نیاز دارد.
«دانوری» نخستین ماموریت اکتشاف اعماق فضا در کره جنوبی است که شامل یک مدارگرد می شود این مدارگرد بالاخره پس از سفری۴ ماهه به مدار ماه رسیده است.
نخستین رزمایش مشترک هوایی گسترده کره جنوبی و آمریکا در پنج ماه اخیر، با حضور بیش از ۲۴۰ جنگنده آغاز شد.
این ادعاها درحالی بیان می‌شود که پیشتر مقامات آمریکایی ادعا کردند که ارتش روسیه در مرداد ماه پهپادهای ساخت ایران را برای استفاده در میدان نبرد در اوکراین تحویل گرفته است.
مقامات مؤسسه تحقیقات هوا و فضا کره جنوبی (KARI) در بیانیه‌ای اعلام کردند: مدارگرد مسیریاب ماه که با نام دانوری (Danuri) نیز شناخته می‌شود، نخستین گام برای اطمینان یافتن از توانایی اکتشاف فضایی و تایید آن است.
طی چند روز گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی در سامانه کدال منتشر شد که برخی از این اطلاعیه‌‌‌ها به فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها اختصاص داشت. با توجه به اینکه فرآیند افزایش سرمایه زمان‌بر است، ناشران موظفند پس از سپری‌شدن هر یک از مراحل در سامانه کدال شفاف‌‌‌سازی کنند. در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته شده است.
رئیس دولت نهم و دهم به بیان برخی از تهدیدها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ پرداخت و گفت: تا لحظه آخر آن انتخابات، بنده را به اخراج از کشور و نابودی تهدید می کردند اما وقتی دیدند موثر واقع نشد، یکی از دو جناح سیاسی، مدعی شد که ما او را بر سر کار آوردیم و دیگری هم می گفت که ببینید شما چه کار غلطی کردید، بروید توبه کنید و دیگری هم آن را تایید می کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ