کره شمالی می‌گوید اولین ماهواره جاسوسی نظامی خود را در ماه ژوئن به فضا پرتاب خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی در جدیدترین آزمایش خود با حضور کیم جونگ اون چندین موشک بالستیک از نوع کروز شلیک کرد.
کره‌شمالی از ورود هوایپمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی این کشور خبر داد.
کره شمالی کارخانه تولید تانک‌های جنگی خود را بازسازی کرده است.
رهبر کره شمالی در جریان میزبانی از هیئت اعزامی چین به پیونگ‌یانگ به منظور حضور در مراسم «روز پیروزی»، گفت که کره شمالی همکاری با پکن را افزایش خواهد داد.
کره‌شمالی بعد از انصراف از دوره قبلی مقدماتی جام جهانی و جام ملتهای آسیا، حالا دوباره به رقابتهای ملی فوتبال برگشته است.
کره جنوبی و ژاپن از پرتاب موشکی جدید کره شمالی خبر دادند.
هواسونگ-۱۸ یک موشک بالستیک قاره پیمای سه مرحله‌ای با سوخت جامد است. این اولین موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد است که توسط کره شمالی توسعه یافته‌است. "هواسونگ-۱۸" را با هدف "تقویت اساسی" توانمندی کره‌شمالی برای ضد حمله هسته‌ای ساخته شده‌است.
ارتش کره شمالی در واکنش به تحرکات نظامی تنش‌زای میان کره جنوبی و آمریکا، بامداد شنبه چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرد.
وزیر دفاع کره شمالی اعلام کرد: با استقرار زیردریایی اتمی آمریکا در سواحل کره جنوبی در آستانه استفاده از سلاح هسته ای قرار گرفته‌ایم.
پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره، یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرد.
دیپلمات ارشد کره شمالی، با اشاره به هشت بار ورود هواپیمای جاسوسی آمریکا به منطقه اقتصادی انحصاری پیونگ‌یانگ، به واشنگتن هشدار جدی داد.
کره شمالی از جامعه جهانی خواست از عملی شدن تصمیم ژاپن برای رهاسازی پساب نیروگاه هسته ‏ای فوکوشیما در اقیانوس آرام ممانعت کند.
رییس سازمان تات گفت: در جهان نقطه‌هایی به عنوان مناطق داغ تنوع زیستی وجود دارد که بایدحداقل ۲۵۰۰گونه گیاهی بومی با ۳۰درصد پوشش طبیعی اولیه باشد مانند جنگل هیرکانی که یکی از این مناطق است.
یکی از جت‌ها جنگنده پرتعداد کره شمالی میگ ۱۵ ساخت شوروی سابق است که در واقع پس از پایان جنگ جهانی دوم و به عنوان یکی از اولین جت‌های جنگنده این کشور توسعه یافت.
ارتش ژاپن سلسله اقداماتی را با توجه به اقدام کره شمالی برای راه اندازی برنامه ریزی شده اولین ماهواره این کشور به عمل آورد.
کره شمالی هفته گذشته در یک رژه نظامی چندین موشک بالستیک قاره‌پیما را به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسد به هر کجای کره زمین که بخواهند، می‌رسند. تحلیلگران همچنین نسخه اولیه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای سوخت جامد را در میان موشک‌های به نمایش گذاشته شده، شناسایی گردند.
از زمان نخستین حضور جو-آئه، فرزند دوم کیم جونگ-اون در ملاعام در سال گذشته میلادی، این اولین بار است که این کشور تمبری را با تصویر جو-آئه رونمایی می‌کند.
کره شمالی تنها کشوری است که برای اولین بار به صراحت تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای را مطرح کرده است. اکنون ۷۱ درصد از مردم کره جنوبی از دستیابی کشورشان به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کنند.
کیشیدا اولین سفر خود را به واشنگتن از زمان انتخابش در اکتبر۲۰۲۱ انجام داد و یک ماه پس از آن بود که دولت کیشیدا برنامه‌هایش را برای تقویت قابلیت‌های نظامی و افزایش قابل توجه هزینه‌های نظامی در مواجهه با افزایش قدرت چین و آزمایش‌های مکرر موشکی کره‌شمالی اعلام کرد.
انتشار عکس‌های «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و دخترش در حال مشاهده پرتاب موشک اولین افشاگری عمومی از وجود یکی از فرزندان او می‌باشد. رسانه دولتی کره شمالی موشک تازه را قوی‌ترین موشک بالستیک قاره‌پیما تا به امروز معرفی کرده است.
برای نخستین بار رهبر کره شمالی هنگام آزمایشیک موشک بالستیک دختر نوجوانش را نیز با خود همراه کرد.
این اولین موشک کره شمالی بود که از سال ۲۰۱۷ بر فراز ژاپن پرواز و چنین خط سیری را دنبال می‌کرد. توکیو اعلام کرد که برد ۴۶۰۰ کیلومتری این موشک احتمالا می‌توانست «طولانی‌ترین» مسافت طی‌شده برای یک آزمایش موشکی کره شمالی محسوب شود.
امروز مطالبی همچون پیش بینی ارز‌های دیجیتال در هفته آینده | کدام ارز بیشترین رشد را خواهد داشت؟،  قیمت دلار در آخرین روز هفته چقدر شد؟، لایو مجمع حفاری با اعتراضات تند یک سهامدار قطع شد! + فیلم، ۵ خبر پر حاشیه بورس در هفته‌ای که گذاشت! + فیلم، رد پای هکر‌های کره شمالی در ممنوعیت تورنادوکش!، بیت کوین همانند طلا و سکه کاهش یافت!؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ