رهبر کره شمالی در جریان دیدار از سازمان هوافضای این کشور از پرتاب قریب الوقوع ماهواره جاسوسی به فضا در ماه جاری با هدف مقابله با تهدیدات فزاینده آمریکا و کره جنوبی خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی در جدیدترین آزمایش خود با حضور کیم جونگ اون چندین موشک بالستیک از نوع کروز شلیک کرد.
رهبر کره شمالی در بازدید از یک کارخانه اسلحه‌سازی، خواستار افزایش تولیدات و در نتیجه تقویت آمادگی جنگی ارتش این کشور شد.
پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره، یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرد.
وزارت امور خارجه فرانسه آزمایش موشکی کره شمالی برای پرتاب ماهواره جاسوسی نظامی را محکوم کرد.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی عکس‌هایی از کیم جونگ اون رهبر این کشور در حال تماشای آزمایش موشکی کره شمالی منتشر کرد.
در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است.
رسانه‌های کره جنوبی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند که کره شمالی امروز پنج‌شنبه یک آزمایش موشکی جدید انجام داده است.
کره شمالی فعالیت‌های موشکی خود را در سال ۲۰۲۲ بسیار افزایش داد و حدود ۷۰ آزمایش موشکی با استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک انجام داده است.
مقامات کره شمالی اعلام کردند آزمایش پرتاب ماهواره جاسوسی، با موفقیت انجام شده است.
کره شمالی از انجام آزمایش مهمی درباره پرتاب ماهواره جاسوسی خبر داد.
مقامات کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند کره شمالی امروز یکشنبه بار دیگر دو موشک بالستیک را به سمت سواحل شرقی شبه‌جزیره کره شلیک کرده است.
یک مقام ارشد آمریکایی با طرح این ادعا که کره شمالی به زودی آزمایش هسته ای انجام خواهد داد، گفت که واشنگتن همچنان به مذاکره بدون پیش شرط با «کیم جونگ اون» آمادگی دارد.
معاونان وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای نحوه مقابله با آزمایش‌ احتمالی اتمی کره شمالی در توکیو دیدار و گفت‌وگو کردند.
در بجبوحه تنش‌های میان دو کره، رئیس جمهور کره‌جنوبی می‌گوید ارزیابی‌ها نشان می‌دهد پیونگ‌یانگ آماده‌سازی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را تکمیل کرده است.
رسانه دولتی کره شمالی از آزمایش دو موشک‌ کروز راهبردی دوربرد در بامداد پنجشنبه خبر داد.
مقامات ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی دو موشک بالستیک دیگر پرتاب کرده که در خارج از منطقه ویژه اقتصادی ژاپن سقوط کرده‌اند.
کره شمالی با هوشمندی ایالات متحده و متحدان اش را در شمال غرب آسیا نگهداشته است. کره شمالی در این زمینه دستورات چین را اجرا می‌کند. تا زمانی که کره شمالی شمشیر بازی می‌کند ایالات متحده نمی‌تواند تمام توجه و منابع خود را صرف حفاظت از تایوان کند.
دولت آمریکا در واکنش به تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که واشنگتن در حال رایزنی با متحدان خود برای پاسخ «قاطع» به پیونگ‌یانگ است.
رئیس‌جمهور کره جنوبی در واکنش به پنجمین آزمایش موشکی کره شمالی در یک هفته اخیر مدعی شد این اقدام پیونگ‌یانگ با واکنش «قاطع» سئول و متحدانش روبرو خواهد شد.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی را محکوم کرد.
دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی در اقدامی غیرمعمول اعلام کرد نشانه‌ها و تحرکاتی را مشاهده کرده که نشان می‌دهند کره شمالی در حال آماده‌سازی برای انجام آزمایش یک موشک بالستیک است.
کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی مدعی نگرانی از بابت آزمایش هسته ای احتمالی کره شمالی شدند.
وزیر دفاع کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی همچنان به آماده‌سازی برای انجام یک آزمایش هسته‌ای دیگر ادامه می‌دهد.
وزیر دفاع کره جنوبی گفت: درحالی که کره شمالی در ظرفیت‌های موشکی هسته‌ای پیشرفت می‌کند و آمادگی برای انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای را کامل می‌کند، شرایط امنیتی خطیر ادامه دارد. براساس اطلاعات ارتش ما وضعیت دفاعی محکمی برای مقابله با تهدید‌های امنیتی حفظ کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ