نخستین کاوشگر ماه کره جنوبی تصاویری خارق العاده از ماه و زمین ارسال کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخستین فضاپیمای روسی که پس از ۱۹۷۶ میلادی به سمت ماه سفر کرده، تصاویری از فضا را به زمین ارسال کرده است.
فضاپیمای ماموریت هندی «چاندرایان۳» نخستین تصاویر از ماه را قبل از فرود روی قطب جنوب این سیاره به زمین فرستاده است.
فرمانده، کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی چندی پیش مأموریت تاریخی خود در گردش ۳۶۰ درجه به دور کره زمین را با طی بیش از ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی و پس از ۸ ماه دریانوردی با موفقیت به پایان رسانده بود.
این تصویر استثنایی درخشش کمرنگ زمین در آسمان مریخ را نشان می‌دهد و اگر کمی دقیق‌تر شویم حتی می‌توان ماه را نیز در عکس تشخیص داد.
این تصویر استثنایی درخشش کمرنگ زمین در آسمان مریخ را نشان می‌دهد و اگر کمی دقیق‌تر شویم حتی می‌توان ماه را نیز در عکس تشخیص داد.
ارتش آمریکا در این ماه تصاویری از یک بمب قدرتمند را منتشر کرد که برای نفوذ به اعماق زمین و تخریب تأسیسات زیرزمینی که می‌تواند برای غنی‌سازی اورانیوم استفاده شود، طراحی شده است.
بیل اندرز، با هیجان فریاد کشید و به همکار فضانوردش جیم لاول گفت: «خدای من! این صحنه را ببین، زمین در حال طلوع کردن است. چقدر زیباست!» و از او پرسید: «تو یک فیلم رنگی گرفتی جیم؟ می‌شه لطفا سریع یک رول فیلم رنگی به من بدی؟»
اولیویه دو ویک، پروفسور فضانوردی و مهندسی در موسسه فناوری ماساچوست، به خبرگزاری فرانسه گفت که احتمالاً شعاع خرابی‌ها بزرگتر از آن چیزی است که هر کسی پیش بینی کند. او گفت: آسیب اصلی به سکوی پرتاب در زیر آن است، جایی که شعله‌های آتش به زمین برخورد می‌کند و تعمیر دهانه چند ماه طول می‌کشد.
«جاناتان مک‌داول» (Jonathan McDowellan)، ستاره‌شناس و اخترفیزیکدان «مرکز اخترفیزیک اسمیتسونین» (SAO) گفت: این ماهواره، ماه گذشته به مدار زمین پرتاب شد. ۲۱ ماهواره در ۲۷ فوریه پرتاب شدند و دسته‌ای از آن‌ها مشکل داشتند، اما تنها یکی از آن‌ها سرنگون شد و بقیه در برزخ مداری مانده‌اند تا اسپیس‌ایکس تصمیم بگیرد که می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد یا خیر.
پلیس رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌هایی که می‌خواستند در ماه رمضان در مسجد الاقصی نماز بخوانند، اجازه ورود نداد. پلیس اسرائیل بامداد چهارشنبه به مسجد الاقصی در بیت‌المقدس حمله و اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرد. در جریان این حمله شماری از فلسطینی‌های معتکف و در حال عبادت مجروح و شماری هم توسط پلیس اسرائیل بازداشت شدند. پلیس اسرائیل اعلام کرد که بیش از ۳۵۰ فلسطینی را در محوطه مسجد الاقصی بازداشت کرده است. از زمان روی کار آمدن دولت راست افراطی جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در اواخر سال گذشته، تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به طور مرتب افزایش یافته است.
ماه رمضان در فلسطین طعم خاصی دارد که شاید در بسیاری از نقاط زمین بی نظیر باشد، زیرا مردم با وجود سختی ها، رنج ها، زخم ها و دردها، ارتباط و محبت و رحمت خود را بیشتر می کنند.
شبیهْ شدن به اولین تجربه از بداهه‌ترین اشکال، شبیهْ دیدن. دیدن دنیای بسیار دور، خیلی نزدیک، زیر پای خودم، تقلیدِ دیدنِ کهکشان، اجبارِ ذهن به شباهت، به همان تجربه‌های اولیه از دیدن غیرقابل پیش‌بینی‌ترین اشکال و بی‌نهایت رنگ‌ها. تصاویری که مدت‌هاست روی زمین و خیابان پنهان شده و برای ظهور نیاز به آب دارد؛ مانند نگاتیو و محلول ظهور. نام مجموعه برگرفته از نام آلبوم گروه موسیقی Pink Floyd، «نیمه تاریک ماه» است، به خاطر آخرین عکس مجموعه که برایم یادآور کاور آلبوم این گروه بود؛ معنایی که نشان از همان دنیای دور است، «نیمه دیگر کهکشان».
ماه نورد چینی Yutu2 پس از گذشته ۴ سال در این سیاره همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و اکنون تصاویر تازه ای از سمت دورافتاده ماه به زمین فرستاده است.
یک ماه از قهرمانی آرژانتین در قطر می‌گذرد. ستاره آلبی سلسته در این رقابت‌ها مسی بود. به‌همین خاطر هر کسی به شکلی قدردانی خود را از مهاجم آرژانتینی نشان می‌دهد. کشاورز اهل کوردوبا در زمینش چهره مسی را به تصویر کشید. او با بهره‌گیری از یک الگو به شکلی بذرپاشی کرد که چهره ستاره آرژانتینی در زمینش نقش ببند. ماکسیمیلیانو اسپیناتسه آن را به مهاجم تیم ملی کشورش تقدیم کرد و گفت: برای مسی که شکست‌ناپذیر است.
دنباله دار C/۲۰۲۲ E ۳ ZTF قرار است پس از ۵۰ هزار سال از کنار خورشید و زمین عبور کند و در ماه ژانویه و فوریه نمایشی خیره‌کننده از خود در آسمان به جای بگذارد که با چشم غیر مسلح قابل تماشا است.
فضاپیمای اوریون که تحت ماموریت آرتمیس یک به دور ماه رفته بود و چندی پیش به سلامت به زمین بازگشت، تصاویر خیره‌کننده را برای ما به ارمغان آورده است. همان زمان که این فضاپیمای کوچک بدون سرنشین در فضا بود هم این تصاویر به زمین مخابره می‌شد. اما طلوع زمین از پشت ماه تصویری خیره‌کننده و جذاب است که می‌توانید آن را در ویدئوی زیر مشاهده فرمایید.
اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، هاکوتو آر در آوریل به ماه می‌رسد و نخستین فرود نرم یک فضاپیمای ژاپنی روی ماه را ثبت خواهد کرد. این فضاپیما در مرحله بعد یک کاوشگر کوچک به نام رشید (توسعه یافته در امارات متحده عربی) را روی ماه آزاد می‌کند تا به مدت یک روز ماه (معادل ۱۴ روز زمین) فعالیت کند.
دوره تناوب چرخش ماه به دور زمین و به دور خودش، هر ۲۷.۳ روز است و این پدیده که به نام چرخش همزمان شناخته می‌شود، همان دلیلی است که همیشه یک طرف ماه به سمت زمین قرار دارد.
تصاویر ماهواره‌ای Maxar از شهر ماریوپول در شرق اوکراین، که در مارس ۲۰۲۲ و نوامبر ۲۰۲۲ گرفته شده است، تغییرات متعددی را نشان می‌دهد که از زمان محاصره این شهر توسط روسیه در ماه مارس و خسارات گسترده ناشی از هفته‌ها حملات هوایی و توپخانه‌ای رخ داده است. بر اثر بمباران‌ها در سرتاسر شهر، ده‌ها ساختمان بلندمرتبه تخریب شده یا آسیب‌دیده است. یک مجتمع نظامی جدید روسیه در مرکز شهر ساخته شده است و قبرستان اصلی شهر گسترش قابل توجهی در تعداد قبر‌های خود داشته است.
پس از ماه‌ها انتظار، قدرتمندترین موشک ناسا، فضاپیمای بدون خدمه اوریون را چهارشنبه گذشته به ماه پرتاب کرد. از آن زمان، اوریون مجهز به ۱۶ دوربین در نمای بیرونی و داخلی خود در کنار سطح ماه پرواز کرده و تصاویر خیره کننده مختلفی از ماه و زمین گرفته است.
کپسول اوریون از فاصله ۱۳۰ کیلومتری ماه تصاویری از سطح قمر زمین ثبت و ناسا آنها را منتشر کرده است. این نزدیک ترین گذر کپسول متعلق به ماموریت آرتمیس یک از  کنار ماه به حساب می آید.
لوسی نخستین تصویر از دو عکس زمین را روز ۱۳ اکتبر گرفت، در حالی که حدود ۱.۵ میلیون کیلومتر از سیاره ما فاصله داشت و تصویری از زمین کوچک و شبیه به یک تیله شیشه‌ای را که در تاریکی فضا شناور است، ثبت کرد.
مدیر کل بهره برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی با اشاره به رضایت بخش بودن شرایط ماهواره خیام گفت: حدود ۴ ماه طول می کشد تا تصاویر ماهواره را در اختیار مردم قرار دهیم.
مدیر کل بهره برداری و عملیات فضایی سازمان فضایی با اشاره به رضایت بخش بودن شرایط ماهواره خیام گفت: حدود ۴ ماه طول می کشد تا تصاویر ماهواره را در اختیار مردم قرار دهیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ