این ادعاها درحالی بیان می‌شود که پیشتر مقامات آمریکایی ادعا کردند که ارتش روسیه در مرداد ماه پهپادهای ساخت ایران را برای استفاده در میدان نبرد در اوکراین تحویل گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شویگو، وزیر دفاع روسیه با کیم جونگ اون در پیونگ یانگ دیدار کرد.
هیات نظامی روسیه به ریاست وزیر دفاع این کشور برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد پایان عملیات نظامی در جنگ کره وارد کره شمالی شد.
وزیر دفاع روسیه در راس هیئتی بلندپایه به منظور شرکت در هفتادمین سالگرد «روز پیروزی»  کره شمالی، به پیونگ‌یانگ سفر خواهد کرد.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که این وزارتخانه به همراه وزارت دفاع این کشور، در حال بررسی اطلاعات مرتبط با ادعای سقوط موشک کره شمالی در منطقه ویژه اقتصادی مسکو هستند.
معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ از هر تصمیمی که مسکو در رابطه با شورش اخیر در روسیه بگیرد، حمایت خواهد کرد.
رهبر کره شمالی با اعلام حمایت تمام و کمال و ابراز همبستگی با مردم روسیه، برای آنها و رئیس جمهور این کشور آرزوی سعادت و پیروزی کرد.
وی افزود: "در پس این امر، قصد شوم ایالات متحده برای تحقق هدف هژمونیک خود از طریق گسترش بیشتر جنگ نیابتی برای نابودی روسیه، نهفته است."
هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ارسال تسلیحات به کره شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. ما اطلاعات خود در این باره را با هیئت متخصصان مربوطه در شورای امنیت به اشتراک می‌گذاریم.
وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد ادعاهای ژاپن در خصوص ارسال سلاح از پیونگ یانگ به مسکو پوچ است.
کره شمالی ادعای ارسال تسلیحات به روسیه را رد کرد و گفت: گزارش‌های ارسال محموله‌های نظامی به روسیه ساختگی است. این موضع گیری را خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با استناد به بیانیه مقامات دولتی کره شمالی اعلام کرده است.
وزیردفاع آمریکا گفته است که تلاش های مسکو برای جلب حمایت کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چالش های امنیتی جدیدی را برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد کرده است.
یک مقام آمریکایی می گوید کشورهای چین و روسیه از نفوذ لازم برای منصرف کردن کره شمالی از برنامه آزمایش بمب هسته ای خود برخوردار هستند.
سازمان ملل درباره صادرات سلاح از کره شمالی به روسیه تشکیل جلسه می دهد.
ند پرایس گفت: حقیقت ماجرا این است که روس‌ها توانایی تولید، واردات و تامین نیاز‌های کلیدی خود را ندارند و بنابراین به ایران روی آورده‌اند و در حال بررسی اقداماتی با کره شمالی نیز هستند.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد: ما به اراده شهروندانی که خواستار پیوستن به روسیه هستند احترام گذاشته و از موضع دولت روسیه برای تبدیل این چهار منطقه به بخشی از خاک خود حمایت می‌کنیم.
دیپلمات ارشد کره شمالی از نتیجه همه‌پرسی الحاق چهار منطقه در جنوب و شرق اواکراین به روسیه، حمایت کرد.
مقامات کره شمالی گزارش رسانه‌های آمریکا درباره ارسال تسلیحات نظامی این کشور به جنگ اوکراین را رد کردند.
معاون مدیرکل دفتر تجهیزات وزارت دفاع ملی کره شمالی گفت: ما هرگز مهمات یا تسلیحاتی را به روسیه صادر نکرده‌ایم و هیچ برنامه‌ای در این خصوص نخواهیم داشت.
رسانه‌ کره جنوبی اعلام کرد به علت تغییر شرایط در عرصه جهانی و شبه‌جزیره کره، احتمالا کره شمالی در رزمایش مشترک روسیه و چین شرکت خواهد کرد.
وزارت امور خارجه روسیه ساعاتی پس از آنکه کره‌شمالی به طور رسمی حق استفاده از حملات هسته‌ای پیشگیرانه را برای خود تایید کرد، گفت: «از نزدیک» تمامی فعالیت‌های نظامی در شبه جزیره کره را تحت نظر دارد.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اقدام مسکو به خریداری تسلیحات نظامی از کره شمالی را رد و آن را خبر جعلی خواند.
یافته‌های جدید اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که با طولانی‌شدن جنگ اوکراین، روسیه خمپاره و موشک‌های بیشتری به ارزش میلیون‌ها دلار از کره شمالی خریداری می‌کند.
کره شمالی اعلام کرده که این کشور در مجمع اقتصادی شرق در روسیه مشارکت خواهد کرد.
ایگور کوروتچنکو، مجری برنامه گفتگو در شبکه یک روسیه گفت: گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ۱۰۰۰۰۰ داوطلب کره شمالی آماده آمدن و شرکت در جنگ اوکراین هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ