کرمان - وزیر آموزش و پرورش از برگزاری حضوری سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: اقدامات لازم در این زمینه در مدارس انجام شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از تدوین برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید شاهد ارزیابی مدارس سراسر کشور بر اساس اهداف پنج‌گانه خواهیم بود.
اصفهان- رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۴۰ فضای آموزشی و پرورشی در سال تحصیلی جدید به مدارس استان اصفهان اضافه خواهد شد.
قدس- رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش شهرستان های تهران با بیان این که ۸۳۵ مدرسه غیردولتی در این استان فعال است، گفت: سال تحصیلی جدید معلم بدون گزینش در مراکز غیردولتی نداریم.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، در خصوص شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده، توضیحاتی داد.
ثبت نام مدارس از روز گذشته اول تیرماه آغاز شده است و والدین می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نسبت به احراز محل سکونت خود اقدام کنند.
ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ آغاز شد و والدین می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نسبت به احراز محل سکونت خود اقدام کنند.
به استناد ماده ۳۶ آیین‌نامه اجرایی مدارس و تبصره ذیل، آن ملاک محاسبه سن دانش‌آموز برای ثبت‌نام، روز اول مهرماه خواهد بود.
برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه بزرگسال، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری، دوره دوم آموزش متوسطه، متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره و برنامه آزمون هماهنگ پایه‌های دهم و یازدهم مدارس روزانه در نوبت خرداد ماه سال ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه دارد.
با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، خانواده‌ها نزدیک به دو سال طعم خرید مایحتاج آغاز سال تحصیلی را نچشیده بودند و حالا با اعلام این خبر که آموزش در مدارس برای سال تحصیلی جدید قطعا حضوری خواهد بود، کسانی که فرزند مدرسه‌ای دارند باید به فکر تهیه اقلام مورد نیاز آن‌ها باشند، اما تجربه خرید لوازم تحریر و کیف و کتاب با اینکه همیشه همراه با شوق و هیجان ناشی از بازگشایی مدرسه است، با وجود گرانی و تورم چندان تجربه خوشحال کننده‌ای به خصوص برای والدین نیست.
سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ مدارس کشور، به طور رسمی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با نواخته شدن زنگ دبستان دخترانه شهید فرهاد حسینمردی با حضور رئیس جمهور، آغاز شد.
در آستانه سال تحصیلی جدید، برخی مسائل موجب شده که موعد آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها برای بسیاری سوال برانگیز شود؛ سوالی که به دلیل شرایط خاص این روزها و تعطیلات واقع شده در هفته اول مهرماه در تقویم رسمی کشور، پررنگ تر شده و مسئولان را وادار به تصمیماتی ویژه و ابلاغ آنها در اطلاعیه‌هایی کرده است.
در آستانه سال تحصیلی جدید، برخی مسائل موجب شده که موعد آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها برای بسیاری سوال برانگیز شود. سوالی که به دلیل شرایط خاص این روزها و تعطیلات واقع شده در هفته اول مهرماه در تقویم رسمی کشور، پررنگ تر شده و مسئولان را وادار به اتخاذ تصمیماتی ویژه و ابلاغ آنها در اطلاعیه‌های کرده است.
شنبه دوم مهر آغاز سال تحصیلی جدید برای ۱۶ میلیون دانش‌آموز کشورمان است؛ به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش امسال آموزش‌ها به‌صورت حضوری برقرار است.
با شروع فصل پاییز و آغاز سال تحصیلی مدارس میزان ترافیک شهر تهران چند برابر میشود که برای حل این چالش افزایش ساعت طرح ترافیک و برنامه ریزی هایی مدون شده است.
مسئول مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش گفت: تمامی مدارس در همه مقاطع تحصیلی و در همه استان های کشور از ابتدای سال تحصیلی جدید به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.
۱۰ سال قبل مقام معظم رهبری، دستور دادند که تمامی کودکان کشور، حتی کودکان مهاجران غیرقانونی باید از حق تحصیل برخوردار باشند. اما متاسفانه تاکنون این دستور اجرایی نشده و وعده‌های مسوولان فقط در حد شعار باقی مانده است. برای همین کودکان مهاجر و به خصوص آن‌هایی که مدارک اقامتی ندارند مجبور می‌شوند به مجموعه ما یا چند مدرسه مشابهی که در تهران وجود دارد مراجعه کنند و با پرداخت شهریه، به تحصیل‌شان ادامه دهند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: همزمان با فرارسیدن مهرماه و آغاز سال جدید تحصیلی، سازمان زیباسازی شهر تهران طرح نقش مهر را روی دیوارهای مدارس مناطق ۲۲ گانه تهران اجرا می‌کند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: پویش شور عاطفه‌ها با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند در آستانه سال تحصیلی جدید، هفته اول مهرماه در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.
رئیس ستاد پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با بیان اینکه از همان ابتدای امسال برنامه‌ریزی کردیم که مهر ماه ۱۴۰۱، آموزش حضوری داشته باشیم، گفت: قطعا از مهر ماه آموزش به صورت حضوری شروع خواهد شد و برنامه‌ریزی در این راستا انجام شده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری طرح ملی بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اول مهر روز جمعه است، روز شنبه دوم مهر را به عنوان روز ملی بازگشایی مدارس خواهیم داشت.
وزیر آموزش و پرورش گفت: دو سال مدارس را تعطیل کردیم که در دنیا این کار انجام نشده بود. طبق بررسی‌های انجام شده دانش آموزان حدود ۳۰ درصد افت تحصیلی داشتند.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت:۲۲۰ میلیارد تومان برای تعمیر ۵۵۰ دستگاه به شبکه تزریق شده و تا پیش از آغاز مدارس این اتوبوس‌ها وارد مدار خواهند شد.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: از بازه زمانی ۱۰ شهریور تا ۳۱ شهریور عملیات انتقال کتاب‌ها از منطقه به مدارس اجرایی می‌شود و با توجه به برنامه ریزی‌ها و زمانبندی که مدارس انجام می‌دهند، از ۱۵ شهریور تا اول مهر کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید را در اختیار دانش آموزان قرار خواهند گرفت.
اردبیل- معاون مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی جدید آموزش حضوری مد نظر است و به هیچ وجه قصد برگزاری کلاس‌ها را به صورت غیرحضوری نداریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ