وزیر آموزش و پرورش گفت: دو سال مدارس را تعطیل کردیم که در دنیا این کار انجام نشده بود. طبق بررسی‌های انجام شده دانش آموزان حدود ۳۰ درصد افت تحصیلی داشتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس گفت: تعهدات خیرین مدرسه ساز در دوسال فعالیت دولت سیزدهم رشد۲۰۰ درصدی داشته است.
یزد- مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به تکمیل ظرفیت برخی مدارس در نواحی یک و دو یزد و شهرستان‌های اردکان و میبد، عدالت بخشی و تقویت ۵۶ مدرسه حاشیه شهر را اولویت این سال تحصیلی برشمرد.
اسلامی در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: یکی از روش‌های آب شیرین کردن استفاده از راکتور‌های هسته‌ای است، اما برای آب با دوام از راکتور استفاده نمی‌کنند، چون نیروگاه‌ها در سال دو تا سه ماه از مدار برای تعویض سوخت و تعمیرات خارج می‌شود و یک شهر و منطقه را نمی‌توان به نیروگاه وابسته کرد.
در ماه مارس سال جاری هند به طور روزانه 1.64 میلیون بشکه نفت از روسیه وارد کرد که دو برابر عراق، بوده است.
کوک یکی از هشت نفری بود که به عنوان بخشی از بیست و یکمین دسته‌ی فضانوردان ناسا در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد. پس از دو سال آموزش، او به یک فضانورد تمام عیار تبدیل شد.
الکسی موسکالف متهم به انتقاد مکرر از ارتش روسیه در شبکه‌های اجتماعی است و اگرچه تنها شهروند روسی محسوب نمی‌شود که تاکنون به دلیل انتقاد از دولت و ارتش روسیه به دلیل جنگ با اوکراین به زندان محکوم شده، اما پرونده او، به دلیل تصمیم مقامات برای جدا کردن فرزندش از او، توجهات بین‌المللی زیادی را به خود جلب کرده است.
بر اساس مدارک دادگاه، متهم علاوه بر آدم ربایی، به دو فقره ضرب و جرح، منع کیفری و ممانعت از اتهامات وارده متهم شد. او همچنین از دادن نمونه DNA به مقامات خودداری کرد که به خاطر آن هم اتهام دیگری به پرونده اش اضافه شد.
نمایندگان شطرنج ایران در دو رده سنی زیر ۹ و ۷ سال مسابقات استاندارد مدارس آسیا قهرمان و نایب قهرمانی شدند.
در حال حاضر برای مردم کره جنوبی معمول است که نه تنها یک سن، بلکه سه سن داشته باشند - یک «سن بین‌المللی»، یک «سن کره ای» و یک «سن تقویمی». اما به منظور پایان دادن به سردرگمی ناشی از این سیستمِ سه‌تاییِ محاسبه سن، به ویژه در اسناد رسمی و مدارک پزشکی، پارلمان این کشور حکم داده است که از ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی، تمام اسناد رسمی باید از استاندارد «سن بین المللی» استفاده کنند.
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: دو سال گذشته به دلیل مجازی شدن آموزش و عدم حضور بچه‌ها در مدارس ابتلا به آنفلوآنزا در کشور پایین بود، ولی بعد از بازگشایی مدارس کودک در معرض ویروس‌هایی قرار گرفت که قبلا به آن مبتلا نشده بود. اخیرا افراد با انواع کرونا آشنا شده‌اند، اما باید بدانند در مورد رینوویروس (سرماخوردگی) هم انواع مختلفی از آن وجود دارد که علائم متفاوتی هم دارند و به همین دلیل است که افراد و کودکانی که سرما می‌خورند علائم متفاوتی دارند.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از جمله علل این موضوع آن است که در دوسال گذشته تحت تاثیر پاندمی کرونا، موارد بهداشت فردی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشش ماسک، بهداشت دست‌ها و ... رعایت شده و البته مدارس نیز تا حدی تعطیل بوده و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شده‌اند و به این ترتیب مواجهه کودکان با ویروس‌های تنفسی کمتر بوده و به همین دلیل نیز مستعدتر هستند که بیماری را با شیوع بیشتری بگیرند.
نخستین عملیات پرتاب موشک ژاپن به مدار زمین درسال ۲۰۲۲ میلادی با شکست مواجه شد.
سخنگوی صنعت آب گفت: در دو سال آبی شرایط کم آبی را دنبال کردیم؛ رودخانه‌ها کاهش قابل توجهی حجم اب را داشتند و کم آبترین سال‌های آبی را داشتیم.
شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن آموزش مدارس در کنار تحولات سیاسی در کشور همسایه افغانستان و هجوم آوارگان افغانستانی موجب شد تا در دو سال اخیر تعداد جاماندگان از تحصیل افزایش یابد.
با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، خانواده‌ها نزدیک به دو سال طعم خرید مایحتاج آغاز سال تحصیلی را نچشیده بودند و حالا با اعلام این خبر که آموزش در مدارس برای سال تحصیلی جدید قطعا حضوری خواهد بود، کسانی که فرزند مدرسه‌ای دارند باید به فکر تهیه اقلام مورد نیاز آن‌ها باشند، اما تجربه خرید لوازم تحریر و کیف و کتاب با اینکه همیشه همراه با شوق و هیجان ناشی از بازگشایی مدرسه است، با وجود گرانی و تورم چندان تجربه خوشحال کننده‌ای به خصوص برای والدین نیست.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تاکنون با احتساب بزرگسالان، حدود ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و تعدادی هم هنوز ثبت‌نام نشده‌اند برخی تأخیر‌ها به دلیل دو سال تعطیلی ناشی از کرونا است و برآورد می‌کنیم ۱۶ میلیون دانش‌آموز واجب‌التعلیم از پایه اول تا پایه دوازدهم داشته باشیم.
رئیس شورای شهر تهران گفت: امسال ترافیک شدیدی را با بازگشایی مدارس شاهد هستیم چرا که بعد از دو سال از محدودیت‌های کرونایی مدارس قرار است به صورت حضوری بازگشایی شود و این سبب می‌شود که هم استفاده مردم از حمل و نقل عمومی و هم حمل و نقل شخصی افزایش یابد.
پژوهشگر مؤسسه رحمان مهم‌ترین دلایل بازماندن از تحصیل و ثبت‌نام‌نشدن مهاجران در مدارس را چنین برشمرد: «عدم اطلاع‌رسانی، قانون اقامت حداقل دو سال مهاجران در ایران و سال‌های طولانی بازماندگی از تحصیل که فرد از نظر سنی بزرگ‌تر از آن است که مدرسه را شروع کند. دومین گروه کودکان بدون شناسنامه است، کودکانی که یا پدر و مادر آنان مشخص نیست یا پدر غیرایرانی دارند؛ و در نهایت پیش‌دبستان است که حدود ۵۰ درصد از جمعیت آموزش پیش دبستانی را دریافت نمی‌کنند».
ملکه الیزابت دوم پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ بارها با اعضای خانواده پهلوی دیدار کرده بود. او در بهار سال ۱۹۵۹ (۱۳۳۸ شمسی) از محمدرضا پهلوی، شاه ایران در لندن استقبال کرد. ملکه بریتانیا نزدیک به دو سال بعد در ماه مارس سال ۱۹۶۱ (اسفند ۱۳۳۹) به دعوت پادشاه ایران به تهران سفر کرد. / یورونیوز
بر اساس آمار‌های اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش تعداد دانش‌آموزان غیرایرانی ثبت‌نام شده در مدارس کشور ایران از سال ۱۳۸۵، با شیبی ثابت رو به افزایش بوده است و به بیش از ۵۰۳ هزار دانش‌آموز اتباع در بیش از ۲۸ هزار مدرسه ایرانی در دوسال اخیر رسیده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چند روز قبل علی‌الحسابی بابت معوقات رتبه‌بندی برای معلمان وجهی واریز شد عنوان کرد: خیلی سوال می‌پرسند که چرا سامانه برای بارگذاری مدارک تعیین کردید و چرا باید مدارک را بارگذاری کنیم. خب از یک استاد دانشگاه همین حالا سوال کنید که یک رتبه می‌خواهید بگیرید چقدر طول می‌کشد؟ بیشتر از یک سال معمولا طول می‌کشد، اما ما می‌خواهیم برای ۸۱۰ هزار نفر، دو سه ماهه رتبه بندی را انجام دهیم. گفتیم از وقتی فرایند شما شروع شد، یک و نیم ماه بعد رتبه شما را تعیین می‌کنیم.
رئیس شورای شهر تهران گفت: روزهای اول مهر شاهد ترافیک سنگینی خواهیم بود زیرا پس از دو سال مدارس بازگشایی خواهد شد و حداقل ترافیک ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.
رئیس شورای شهر تهران گفت:روزهای اول مهر شاهد ترافیک سنگینی خواهیم بود زیرا پس از دو سال مدارس بازگشایی خواهد شد و حداقل ترافیک ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.
به موجب تصمیم هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی، مصوبه سال ۹۳ شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در خصوص الزام به داشتن مدرک در حداقل دو مقطع تحصیلی روانشناسی و مشاوره و نیز موفقیت در مصاحبه‌های علمی و حرفه‌ای برای اخذ پروانه اشتغال تخصصی ابطال می‌شود و از این پس تمامی مدارک کارشناسی ارشد معتبر از سوی وزارت علوم و بهداشت در رشته‌های روانشناسی و مشاوره مورد برای اخذ پروانه اشتغال حرفه‌ای در حوزه روانشناسی و مشاوره مورد قبول است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ