رشت- مشاور معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی سبب توسعه گردشگری می شود، گفت: با ثبت رشت ارزآوری به استان چندین برابر می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ میلیون نفر شب اقامت در مراکز اقامتی گیلان به ثبت رسیده است.
وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای به استاندار فارس، مراتب ثبت بافت تاریخی شیراز را ابلاغ کرد.
مسابقات جام واگنر با شکست عجیب قهرمان لیگ ملت‌های والیبال همراه بود.
یک اتفاق جالب و در نوع خود عجیب در ارومیه برای بازیکن تیم ملی افغانستان رخ داد.
ستاره جوان باشگاه پوگون لهستان، رکورد حضور جوان‌ترین بازیکن ایرانی در یک لیگ معتبر اروپایی را شکست و با 19 سال سن به عنوان جوان‌ترین بازیکن فوتبال اهل ایران در مسابقات اروپایی معرفی شد.
نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بازدید معاون اول از برخی از جایگاه های سوخت گفت: رکورد بالاترین مصرف روزانه بنزین امسال به ۱۴۲ میلیون لیتر رسیده است.
تاکنون بیش از ۸۱۰ هزار نفر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد مردان و بقیه زنان هستند.
تاکنون بیش از ۸۱۰ هزار نفر در سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد مردان و بقیه زنان هستند.
وزارت صمت در نامه ای به سازمان توسعه تجارت موضوع سیستمی شدن ثبت سفارش شمش طلا را اعلام کرد.
رشت- دبیر ستاد انتخابات گیلان از پیش ثبت نام ۸۰۷ نفر برای انتخابات نمایندگی مجلس طی شش روز گذشته در این استان خبر داد.
ثبت طولانی‌ترین ضربات پنالتی تاریخ جام جهانی
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ثبت ۴ اثر طبیعی این استان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.
رشت- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از ثبت جهانی ۴ شهر ایران در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: هر خانه ایرانی به یک کارگاه صنایع دستی تبدیل شود.
آنتوان سوروگین عکاس معروف زمان قاجار این عکس‌ها را در سفر به شمال ایران ثبت کرده است. (عکس‌ها در اصل سیاه و سفید هستند و با استفاده از نرم‌افزار به صورت رنگی درآمده‌اند)
رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تخریب آرامگاه «استاد پور داوود» در رشت را تکذیب کرد و گفت: این آرامگاه در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: ۴ بنای تاریخی روستای کسما در شهرستان صومعه سرا در فهرست آثار ملی ثبت می شوند.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: بیشترین انباشت خودرو را در دو استان گیلان با ۲۰۰ هزار خودرو و مازندران با ۱۹۶ هزار خودرو داشته‌ایم.
رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی برای دومین بار در روزهای گذشته در منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر خبر داد.
رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در تلاش هستیم که در سال آتی رشت را به عنوان کاندیدای شهر صنایع دستی، ثبت جهانی کنیم.
رشت- استاندار گیلان از حضور ارزیابان یونسکو در اوایل اسفندماه سال جاری به رشت خبر داد و گفت: برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی همه مسئولان پای کار باشند.
رشت- مراحل انجام ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله سالهای زیادی است که به طول انجامیده اما این روزها گیلان میزبان ارزیابان یونسکو برای بررسی آخرین وضعیت این شهر است.
رشت- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح سوت زنی گفت: سامانه‌ای برای ثبت مفاسد اقتصادی از سوی مردم طراحی شده که در دست بررسی است و تا یک ماه آینده نهایی و به قانون تبدیل می‌شود.
میدان شهرداری رشت به سبک پلازا‌های اروپای شرقی‏‏، مرکز گردهم‌آیی مردم و گردشگران است؛ بنا‌های زیبای این میدان، اما قدمتی به اندازه اواخر دوران قاجار دارند و به ثبت ملی رسیده‌اند.
رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای بیان کرد: در همین تهران ۱۰ زورخانه بسته شده و به قهوه خانه و رستوران سنتی تبدیل شده اند. شهرداری‌ها باید تدبیری اتخاذ کنند تا زورخانه‌های قدیمی به آثار ملی تبدیل شود. در رشت زورخانه‌ای داریم که بیش از صد سال قدمت دارد و قصد دارند آن را تغییر کاربری بدهند. باید این‌ها ثبت ملی شوند تا نتوانند آن را تغییر کاربری بدهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ