رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ثبت ۴ اثر طبیعی این استان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پنج اثر ناملموس یزد شامل نحوه بافت بادبزن اسمی بافق، حناسایی یزد، طرز تهیه فالوده یزدی، مراسم دوخت پیراهن مراد در روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، مراسم صبح روسیَه (سیاه) در فهرج و خرانق در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.
معاونت حقوقی رییس جمهور پیرامون تکلیف دستگاه‌های اجرایی در زمینه انتشار مقررات کسب و کار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مقرره‌گذاری دستگاه‌های اجرایی بدون ثبت در«پایگاه قوانین» فاقد اثر قانونی است.
رودبار- مدیر پایگاه جنگل‌های هیرکانی در میراث فرهنگی گیلان، ایران را جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در ذخایر ژنتیکی دانست و گفت: ثبت جهانی یک اثر همانند جنگل های هیرکانی پیش نیاز حفاظت از آن است.
شیراز- مدیر کل فرهنگی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: پنج اثر تاریخی و فرهنگی شیراز در فهرست آثار ملی ثبت شد.
شاهرود - رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود بابیان اینکه طی سال گذشته ۱۳۶ اثر در فهرست میراث فرهنگی کشور قرار گرفت، گفت: طی سال جاری در شاهرود ۱۹ اثر طبیعی و معنوی ثبت شده است.
زاهدان- سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۱۸ اثر تاریخی منقول، تاریخی غیرمنقول و آثار طبیعی و ناملموس در استان ثبت ملی شده است.
رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه تقریباً هر روز ۴۰ نفر از هموطنان بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند، گفت: از مردم می‌خواهیم که برای امنیت خود نهایت همکاری با نیرو‌های پلیس را داشته باشند و قوانین را رعایت کنند.
اصفهان- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۹۳ مرگ منتسب به آلودگی هوا در اصفهان ثبت شد.
یکی از خاص‌ترین قاب‌های تمرینات فصل جاری گل‌گهر ساعاتی پیش در ورزشگاه اختصاصی این تیم به ثبت رسیده است.
اهواز - آیین چوب زنی محرم دزفول به عنوان اثر غیرملموس در لیست آثار ثبت ملی کشور قرار گرفت.
مشهد ـ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از ثبت ملی ۳۲ اثر تاریخی منقول ارزشمند خراسان رضوی در فهرست میراث فرهنگی منقول کشور خبر داد.
بعد از آنکه یونسکو اجلاس میراث جهانی را به تعویق انداخت؛ هنوز زمان مشخصی را برای اجلاس بعدی معین نکرده است. چهار پرونده ایران نیز مانند پرونده‌های کشور‌های دیگر سرنوشتی نامعلوم دارند.
معاونت میراث فرهنگی کشور عملکرد ۱۵ ماهه خود را منتشر کرد که ثبت جهانی ۵ اثر در فهرست آیسسکو یکی از اقدامات این معاونت در مدت اخیر بوده است.
وزیر میراث فرهنگی گفت: ۴ اثر مهم را در یونسکو به ثبت رساندیم و ۱۷ اثری که در گذشته داشتیم، به ۲۱ اثر افزایش پیدا کرد و از مقام هفتم در دنیا به مقام ششم دست پیدا کردیم.
علی قلی‌زاده با گل‌سازی فوق العاده‌اش اجازه ثبت کلین‌شیت را به جوردن پیکفورد نداد.
معاون میراث‌فرهنگی کشور در دو نامه جداگانه به استاندار مازندران مراتب ثبت ملی ۹ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی از جمله کاشی‌های کاخ جهان نما در فرح آباد را ابلاغ کرد.
منابع عبری اعلام کردند آمار کشته شدگان اسرائیلی در اثر عملیات های مقاومتی فلسطینی ها در سال جاری میلادی بی سابقه بوده است.
معاون میراث فرهنگی گفت: سرانه مرمت برای هریک از ۳۵ هزار اثر ثبتی حدود ۳۰ هزار تومان است. در حال حاضر ۲ هزار میلیارد تومان بدهی داریم و برای ۲ سال آینده حداقل ۵ هزار میلیارد تومان نیازمندیم.
عضو شورای شهر تهران گفت: گزارش‌های متعددی از بلاتکلیفی والدین در ثبت نام سرویس مدارس در اثر عدم هماهنگی بین سازمانی در زمانبندی اعلام شده صورت گرفته است.
مراتب ثبت ملی شش اثر منقول فرهنگی‌تاریخی و قالی کتیبه‌دار مسجد خضرشاه به استاندار یزد ابلاغ شد.
شیراز - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: ۹ اثر طبیعی استان فارس شامل برخی تالاب‌ها و نرگس‌زارها در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
تاکنون 48 نفر فوتی بر اثر مرگ طبیعی یا سانحه داشتیم که 70 درصد از فوتی ها مشمول بیمه نیستند و در سامانه سماح ثبت نام نکرده بودند که از همین جهت خواهش می‌کنیم زائران در سامانه ثبت نام کنند.
یکی از مقامات بهداشتی ایالت تگزاس آمریکا در این باره گفت: آبله میمونی یک بیماری جدی است به ویژه برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. ما همچنان از مردم می‌خواهیم که اگر در معرض خطر ابتلا به آبله میمونی قرار گرفته‌اند یا علائم این بیماری را دارند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
ملاقات خصوصی هرچند در بخش‌هایی چندان درام استواری نداشت و همچون اغلب فیلم‌های این دوره از جشنواره در ارائه یک پایان درست نیز وامانده بود اما در مجموع بهترین فیلم تا روز چهارم بود. بازی هوتن شکیبا نیز اگرچه تفاوت چشمگیر با بازیهای قبلی‌اش نداشت اما او با رعایت برخی جزئیات، توانسته بود موفق عمل کند. در مقابل «ماهان» اثر ضعیف بود که حتی انتخابش در میان فیلم‌های جشنواره نیز جای سوال داشت و باید گفت فیلم ماقبل نقد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ