رشت- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از ثبت جهانی ۴ شهر ایران در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: هر خانه ایرانی به یک کارگاه صنایع دستی تبدیل شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در دیدار شهردار همدان، آخرین نکات پیرامون پرونده ثبت جهانی هگمتانه را بررسی و بر رفع موانع موجود، تأکید کرد.
یک دستگاه آیفون نسل اول با ۴ گیگابایت حافظه داخلی در یک حراجی با قیمت نجومی ۱۹۰.۳۷۲. ۸۰ دلار به فروش رسیده است تا یک رکورد جهانی برای خود ثبت کند.
ایران دارای ۴۷ شهر و ۲۶ روستای ملی صنایع دستی و نیز ۱۱ شهر و سه روستای جهانی صنایع دستی است اما چرا این شهرها در فهرست ملی یا جهانی ثبت می شوند و فایده آن چیست؟
امروز ۱۸ تیر ماه سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در فهرست میراث یونسکوست. در پرونده ثبت جهانی این شهر آمده که یزد از مدرنیته ویرانگر فرار کرده و اصالت خود را حفظ کرده است.
امروز ۱۸ تیر ماه سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در فهرست میراث یونسکوست. در پرونده ثبت جهانی این شهر آمده که یزد از مدرنیته ویرانگر فرار کرده و اصالت خود را حفظ کرده است.
مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی؛ شورای جهانی صنایع دستی را زیرمجموعه یونسکو دانست و گفت: ثبت های جهانی موجب رونق بخشی به روستاها و شهرها شده است.
بعد از ثبت جهانی کشمش ملایر و گردوی تویسرکان این سومین محصول کشاورزی استان همدان است که به ثبت جهانی می‌رسد.
مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی مناطق آزاد از اعطای حکم ثبت جهانی دومین جاذبه زمین‌گردشگری ایران (ژئوپارک) در منطقه آزاد ارس در نیمه‌های خردادماه خبر داد.
قزوین- معاون وزیر میراث فرهنگی گفت: هم‌اکنون ۵۶ کاروانسرا به یونسکو برای ثبت جهانی معرفی شده‌اند که در صدر آن‌ها سرای سعدالسلطنه قرار دارد.
شاهرود- مجموعه تاریخی بسطام متشکل از مقبره بایزید بسطامی، امامزاده محمد(ع)، ایوان اولجایتو و ... با قدمتی دیرین، سال‌ها در انتظار ثبت جهانی است.
رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: در تلاش هستیم که در سال آتی رشت را به عنوان کاندیدای شهر صنایع دستی، ثبت جهانی کنیم.
رشت- مشاور معاون وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی سبب توسعه گردشگری می شود، گفت: با ثبت رشت ارزآوری به استان چندین برابر می شود.
رشت- استاندار گیلان از حضور ارزیابان یونسکو در اوایل اسفندماه سال جاری به رشت خبر داد و گفت: برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی همه مسئولان پای کار باشند.
مسئله رقابت‌های حاشیه‌ساز در ثبت میراث ناملموس مقوله‌ای قابل بررسی و حل‌وفصل به‌صورت کارشناسی است که از سازوکارهای نیازمند اصلاح یونسکو بروز پیدا کرده است.
معاونت میراث فرهنگی کشور عملکرد ۱۵ ماهه خود را منتشر کرد که ثبت جهانی ۵ اثر در فهرست آیسسکو یکی از اقدامات این معاونت در مدت اخیر بوده است.
۳ گل از ۴ گل تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به عنوان دیرترین گل‌های تاریخ جام جهانی به ثبت رسیده است.
پرونده هنر سوزن دوزی بلوچ توسط ایران با همکاری کشور عمان در حال تدوین است تا فروردین ماه سال جاری به عنوان میراث ناملموس در فهرست پیشنهادی یونسکو قرار گیرد.
مسابقات نجات غریق قهرمانی جهان در ماده انفرادی «پرتاب طناب» در حالی به پایان رسید که بهترین رکورد این ماده به نام هادی دریایی نژاد ملی پوش ایران ثبت شد.
فومن- ارزیابان یونسکو به منظور بررسی روند و وضعیت ثبت جهانی ماسوله در این شهر تاریخی حضور یافتند.
رشت- مراحل انجام ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله سالهای زیادی است که به طول انجامیده اما این روزها گیلان میزبان ارزیابان یونسکو برای بررسی آخرین وضعیت این شهر است.
قیمت نفت در جلسه معاملاتی روز جمعه حدود ۵ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در ۸ ماه گذشته رسید.
یک ورزشکار هندی رکورد جهانی شنا سوئدی با کف زدن را شکست. کووار امریتبیر سینگ این رکورد را در شهر باتالا ایالت پنجاب به دست آورد. به گفته گینس، کووار برای الهام بخشیدن به جوانان کشورش تلاش کرد تا این رکورد را به دست آورد. این ورزشکار در سالن‌های بدنسازی تمرین نکرد، در عوض از بلوک‌های سیمانی، آجر و لاستیک برای تقویت عضلات خود استفاده کرد. او ۴۵ حرکت را طی یک دقیقه انجام داد و نام خود را در گینس ثبت کرد.
اخیرا پتنتی در خصوص این گوشی هوشمند در WIPO (سازمان جهانی مالکیت معنوی) توسط گوگل به ثبت رسیده است. طراحی این گوشی هوشمند بسیار شبیه به گوشی‌های گلکسی Z Fold سامسونگ است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ