کارکنان فرودگاه پاریس در اعتراض به طرح اصلاحات بازنشستگی در ۳۱ ژانویه دست به اعتصاب خواهند زد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خسارات ناشی از اعتراضات فرانسه که در پی قتل یک نوجوان ۱۷ توسط پلیس در اواخر ماه قبل میلادی رخ داد، بیش از۷۰۰ میلیون دلار برای شرکت‌های بیمه هزینه خواهد داشت.
پاریس و چند شهر دیگر فرانسه برای چهارمین شب متوالی در پی قتل نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس، صحنه خشونت و ناآرامی بود.
بیش از ۴۵ هزار افسر پلیس فرانسه در سرکوب اعتراضات این کشور مشارکت دارند.
در چهارمین شب اعتراضات فرانسه، مارسی در جنوب این کشور کانون اعتراضات بوده است.
دور جدیدی از اعتراضات شبانه در فرانسه با وجود محدودیت‌های سخت پلیسی همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود معترضان مراکز تجاری، مغازه‌ها و حتی اماکن دولتی را غارت می‌کنند.
در ادامه اعتراضات علیه اصلاحات قانون بازنشستگی در فرانسه، حدود ۳۰۰ معترض در روز کارگر بازداشت شدند.
اتحادیه‌های کارگری فرانسه حامیان خود را در آستانه قانون بازنشستگی به خیابان‌ها فراخواند.
اصلاحات نظام بازنشستگی ماکرون باعث اعتراضات و اعتصابات گسترده در فرانسه شده و تلاش او برای استفاده از قدرت ویژه قانون اساسی و اجرای این لایحه بدون رای‌گیری در پارلمان باعث خشم بیشتر منتقدان در این کشور شده است.
موج اعتصابات و اعتراضات میلیونی در شهرهای مختلف فرانسه به افزایش سن بازنشستگی نوک کوه یخ مصائب اقتصادی این کشور است؛ مصائبی که بیش از هر عاملی، ریشه در مدیریت ماکرون و بحران اوکراین دارد.
تشدید اعتصابات و اعتراضات در مناطق مختلف فرانسه از جمله پایتخت این کشور، اماکن تاریخی و گردشگری را به تعطیلی کشاند.
دولت امانوئل مکرون تغییر در قوانین بازنشستگی از جمله افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال را با استفاده از اختیارات ویژه قانونی و بدون تصویب در پارلمان (مجمع ملی) تبدیل به قانون کرده است.
اعتصابات گسترده در فرانسه باعث شده عده زیادی از هواداران پی‌اس‌جی سفر خود به مونیخ برای تماشای دیدار این تیم مقابل بایرن در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان را لغو کنند.
در پی تظاهرات و اعتصابات ادامه‌دار در فرانسه، مقامات هواپیمایی این کشور اعلام کردند شماری از پروازهای این کشور لغو خواهد شد.
کنعانی با توجه به پیشینه سیاسی دولت فرانسه در اتخاذ سیاست های تبعیض آمیز نسبت به‌ اقلیت ها و مهاجران و نیز برخوردهای خشونت آمیز با معترضان تصریح کرد: تحقیقات بی طرفانه در خصوص حادثه پاریس می تواند به روشن شدن ابعاد آن کمک کند.
۴ اتحادیه کارگری مربوط به شرکت ملی راه آهن فرانسه اعلام کردند که اعتصابات در روزهای تعطیل سال نو هم ادامه خواهد داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما تظاهرات مردمی و اعتصابات وسیع در فرانسه را که مبتنی بر مطالبات مسالمت آمیز شهروندان این کشور است، به دقت دنبال می‌کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما تظاهرات مردمی و اعتصابات وسیع در فرانسه را که مبتنی بر مطالبات مسالمت آمیز شهروندان این کشور است، به دقت دنبال می‌کنیم.
رسانه‌ها از گسترش اعتصابات و اعتراضات در روزهای اخیر در فرانسه خبر داده‌اند و می‌گویند ادامه این روند رئیس‌جمهور این کشور را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.
اعتصابات در بخش انرژی فرانسه از امروز به بخش‌های عمومی مثل مدارس و حمل‌ونقل کشیده شد و گفته شده قطارهای بین لندن و پاریس لغو شده‌اند.
کارگران یک پالایشگاه فرانسوی و یک انبار سوخت در پنج سایت متعلق به گروه انرژی توتال پیمان بستند که به اعتصاب خود ادامه دهند.
بر اساس گزارش‌ها، تعمیر و نگهداری ۹ راکتور هسته‌ای در فرانسه به دلیل اعتصاب به تعویق افتاد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جای تعجب است که رئیس جمهور و برخی مقامات دولت فرانسه در تحولات اخیر ایران، اقدام نیرو‌های حافظ امنیت در برخورد با خشونت طلبان و اغتشاشگران را محکوم کرده و دولت ایران را به پرهیز از خشونت و رعایت حقوق آشوبگران فرامی‌خوانند، اما همزمان در واکنش به اعتصابات کارگری در بخش نفت و گاز و پالایشگاه‌های فرانسه، مقامات این کشور از جمله سخنگوی دولت، کارگران را تهدید می‌کنند.
کارگارن بخش انرژی فرانسه بیش از دو هفته است که دست به اعتصاب زده‌اند و خواهان افزایش دستمزد خود هستند، اما دولت تهدید کرده در صورت لزوم با استفاده از زور آنها را به سر کار برمی‌گرداند.
یک نماینده اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کار CGT در فرانسه با اشاره به این که اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌های شرکت توتال انرژی وارد هفتمین روز خود شد، هشدار داد که این امر باعث اختلال در عرضه سوخت شده و ممکن است این اعتصابات ادامه یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ