بر اساس گزارش‌ها، تعمیر و نگهداری ۹ راکتور هسته‌ای در فرانسه به دلیل اعتصاب به تعویق افتاد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با گذشت نیم قرن از تاسیس صندوق کنفدراسیون دموکراتیک کارگر فرانسه، اولین اتحادیه کارگران بخش خصوصی شد که از صندوق ۱۴۱ میلیون یورویی برای تامین بودجه روزهای اعتصاب اعضای خود استفاده می کند.
دولت امانوئل مکرون تغییر در قوانین بازنشستگی از جمله افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال را با استفاده از اختیارات ویژه قانونی و بدون تصویب در پارلمان (مجمع ملی) تبدیل به قانون کرده است.
یکی از هواداران متعصب مارسی در فرانسه برای اخراج یکی از مدافعان از طرف باشگاه که او را عامل ناکامی‌های تیم محبوبش می‌داند دست به اقدامی عجیب زده است: اعتصاب غذا.
انتشار تصاویر کوهی از زباله‌ها در پاریس باعث نارضایتی عمومی شده است. کارگران شهرداری این شهر در مخالفت با قانون اصلاحات بازنشستگی دست به اعتصاب زدند و زباله‌ها را جمع‌آوری نکردند. در اصلاحات جدید فرانسه، سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد.
اعتصابات گسترده در فرانسه باعث شده عده زیادی از هواداران پی‌اس‌جی سفر خود به مونیخ برای تماشای دیدار این تیم مقابل بایرن در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان را لغو کنند.
کارکنان فرودگاه پاریس در اعتراض به طرح اصلاحات بازنشستگی در ۳۱ ژانویه دست به اعتصاب خواهند زد.
در فرانسه به دلیل اعتصاب علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی حمل و نقل عمومی با وضعیت بحرانی روبرو شده است به نحوی که کلمنت بوون وزیر حمل و نقل از فرانسوی‌ها خواسته که سفر خود به تاخیر بیندازند.
بحران‌های دیپلماتیک،تغییرات ژئوپلیتیکی، پیامدهای بحران بهداشت جهانی‌، آشفتگی اقتصادی، نرخ بالای تورم و بقای امانوئل مکرون در پست ریاست جمهوری، همه بخشی از حوادث فرانسه در سال ۲۰۲۳ بودند.
بحران‌های دیپلماتیک،تغییرات ژئوپلیتیکی، پیامدهای بحران بهداشت جهانی‌، آشفتگی اقتصادی، نرخ بالای تورم و بقای امانوئل مکرون در پست ریاست جمهوری، همه بخشی از حوادث فرانسه در سال ۲۰۲۳ بودند.
۴ اتحادیه کارگری مربوط به شرکت ملی راه آهن فرانسه اعلام کردند که اعتصابات در روزهای تعطیل سال نو هم ادامه خواهد داشت.
اتحادیه های کارگری فرانسه اعتصاب سراسری بخش حمل و نقل در پاریس را در اعتراض به افزایش تورم خواستار شدند.
وزیر انرژی فرانسه می‌گوید اگرچه شرایط توزیع سوخت پس از چند هفته اعتصاب و بحران در این کشور رو به بهبود است اما همچنان اوضاع در پایتخت و شمال فرانسه خوب نیست.
فرانسوی‌ها در پاریس پایتخت فرانسه و منطقه دونکرک، در اعتراض به بالا بودن هزینه‌های زندگی، افزایش تورم و کمبود سوخت تظاهرات کردند و دست به اعتصاب سراسری زدند.
طی روزها و هفته‌های گذشته فرانسه شاهد شکل گیری تظاهرات‌های گسترده به خاطر افزایش سرسام آور هزینه‌های زندگی بوده است و در ادامه این روند اعتصاب کارگران موجب بحران سوخت در فرانسه شده است.
طی روزها و هفته‌های گذشته فرانسه شاهد شکل گیری تظاهرات‌های گسترده به خاطر افزایش سرسام آور هزینه‌های زندگی بوده است و در ادامه این روند اعتصاب کارگران موجب بحران سوخت در فرانسه شده است.
کارگران یک پالایشگاه فرانسوی و یک انبار سوخت در پنج سایت متعلق به گروه انرژی توتال پیمان بستند که به اعتصاب خود ادامه دهند.
اتحادیه های کارگری فرانسه از فراخوان تظاهرات روز سه شنبه ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) به منظور مطالبه افزایش حقوق و حق اعتصاب خبر دادند.
کارگارن بخش انرژی فرانسه بیش از دو هفته است که دست به اعتصاب زده‌اند و خواهان افزایش دستمزد خود هستند، اما دولت تهدید کرده در صورت لزوم با استفاده از زور آنها را به سر کار برمی‌گرداند.
دولت فرانسه هشدار داد که اگر کارمندان شرکت «توتال انرژیز» که ۱۵ روز متوالی اعتصاب کرده‌اند، تا ساعات پایانی امروز (سه‌شنبه) با اتحادیه‌های صنفی به توافق نرسند، دولت مستقیما مداخله خواهد کرد.
سخنگوی دولت فرانسه می‌گوید در صورتی که اعتصاب در پالایشگاه‌های این کشور فورا متوقف نشود، وارد عمل شده و برای پایان دادن به آن مداخله خواهد کرد.
مقامات فرانسوی اعلام کرده‌اند اعتصاب کارگران در پالایشگاه‌های چند شرکت بزرگ فرانسوی همچنان در این کشور ادامه دارد.
اعتصاب چند پالایشگاه بزرگ در فرانسه باعث شده تا توزیع سوخت در این کشور به طور کامل مختل شده و بسیاری از پمپ بنزین‌ها با مشکل در تأمین نیاز مردم روبرو شوند.
یک نماینده اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کار CGT در فرانسه با اشاره به این که اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌های شرکت توتال انرژی وارد هفتمین روز خود شد، هشدار داد که این امر باعث اختلال در عرضه سوخت شده و ممکن است این اعتصابات ادامه یابد.
منابع لبنانی اعلام کردند که سفیر آمریکا در بیروت، امروز شنبه پیام مکتوب آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در موضوع ترسیم مرزهای دریایی را تقدیم میشل عون رئیس جمهور لبنان کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ