کنعانی با توجه به پیشینه سیاسی دولت فرانسه در اتخاذ سیاست های تبعیض آمیز نسبت به‌ اقلیت ها و مهاجران و نیز برخوردهای خشونت آمیز با معترضان تصریح کرد: تحقیقات بی طرفانه در خصوص حادثه پاریس می تواند به روشن شدن ابعاد آن کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیاست بودجه‌ای حول محور ناترازی بودجه همچنان تکرار می‌شود، سیاست‌های پولی با محوریت چاپ اسکناس و پوشش ناترازی بودجه است که پیامدی جز تورم ندارد. سیاست‌های ارزی شامل سرکوب نرخ ارز و یاشناورسازی آن و تلاش ناموفق در تک نرخی کردن ارز است. سیاست‌های یارانه‌ای کوپنی و اینک کالابرگ الکترونیکی را نیز شاهدیم که همگی، مثال‌هایی از روند‌های ناموفقی هستند که از سوی دولت‌ها اتخاذ شده اند
هاتف سیدپور گفت: دو و سه سال اخیر با یک سرکوب قیمتی مواجه شده است، بورس ایران در این سالها به اندازه تورم داخلی و حتی تورم حداقلی که دولت آن را اعلام می‌کند، رشد نکرده است.
رئیس انجمن مس ایران گفت:مدل سیاست گذاری اعلامی از سوی برخی افراد به منظور دلار زدایی به توزیع رانت، کاهش تولید و صادرات و حتی ارز آوری کشور منجر خواهد شد.
بورل مدعی شد: ما با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستیم، اما ایران یکی از سخت‌ترین چالش‌ها است. سرکوب معترضان و توسل به حکم اعدام برای ما قابل‌قبول نیست! این اظهارات خصمانه و مداخله جویانه در حالی است که کشور‌های اروپایی از جمله بزرگترین ناقضان حقوق بشر به شمار می‌روند؛ با این حال بورل ترجیح داد تا از کنار این مسئله به راحتی عبور کند.
وزیر خارجه انگلیس بعد از نشست اتحادیه اروپا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد و با تکرار اتهامات ضد ایرانی گفت: ما تحریم‌هایی علیه ایران، به دلیل ارائه پهپاد به روسیه و سرکوب اعتراضات اعمال کردیم.
وزارت خارجه استرالیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس اخلاقی ایران، سازمان بسیج مستضفین و شش فرد ایرانی را به دلیل نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
ناصر کنعانی گفت: دولت‌هایی که در مقابل مطالبات مدنی و مسالمت‌آمیز مردم کشور خود، به خشونت متوسل شده و به صورت رسمی و علنی دستور سرکوب شدید معترضان را می‌دهند، حق ندارند در خصوص اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه اجرای قوانین کشور و صدور احکام در مجرای کاملا قانونی بمنظور مقابله با خشونت آشکار و حفظ نظم و امنیت عمومی کشور و مردم ایران اظهار نظر کنند.
رسانه‌های لندن‌نشین در حالی مردم ایران را به کُشتار و جنگ داخلی دعوت می‌کنند که مقامات انگلستان علنا دستور سرکوب و برخورد تجمعات را صادر کرده و معترضان خیابانی را از قدرت قانون می‌ترسانند.
رابرت مالی مدعی شد: قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد حمایت بیش از ۲۴ کشور از سراسر دنیا قرار گرفت و بر خلاف ادعای حکومت ایران، اقدامی غربی نبود.
نخست وزیر کانادا در اظهاراتی متناقض با آنچه در اغتشاشات ایران بیان می‌کرد، با اشاره به اعتراضات خیابانی در کانادا علیه محدودیت‌های کووید-۱۹، هدف از توسل به زور را تامین امنیت مردم خواند!
محبی‌نیا گفت: عاجزانه خواهش می‌کنم، نسبت به افرادی که دستگیر شدند مدارا کرده و با روحیه پدرانه با آنان برخورد کنند. آن‌هایی که خارج از جامعه ایران هستند، دلشان می‌خواهد رادیکالیسم در حل مسائل اجتماعی و سیاسی شدت بگیرد و اینکه اقلیتی از افراد درون قدرت، عقده سرکوب و آزار و اذیت مردم را دارند.
علیرغم سرکوب وحشیانه اعتراضات سال گذشته از سوی حکومت کوبا تعداد بیش‌تری از کوبایی‌ها اکنون جرات پیدا کرده‌اند تا خشم خود را ابراز کنند. پس از قطع برق در جریان وقوع طوفان ایان صد‌ها نفر برای اعتراض به خیابان‌ها ریختند و بر روی قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها کوبیدند و فریاد زدند: «ما نور می‌خواهیم! آزادی» و شعار‌های دیگری علیه سیستم سیاسی کوبا را سر دادند.
چندی پیش نیز ریشی سوناک، نخست وزیر جدید انگلیس در گفت‌وگویی با اشاره به فوت مهسا امینی و دخالت در امور داخلی ایران مدعی شده بود که معترضان ایرانی همچنان تظاهرات می کنند و سرکوب می شوند و اوضاع در ایران پیچیده شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه دورویی مقامات فرانسوی تأسف بار است، افزود: آنها از یک‌سو بر ارتکاب اقدامات قهری و خشونت بار که پیشتر نیز در مقابله با تظاهرات جلیقه زردها و خشونت پلیس این کشور در درگیری‌های نژادی سابقه داشته، اصرار می‌ورزند و از سوی دیگر ریاکارانه به موعظه و فضاسازی علیه سایر کشورها می‌پردازند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تاثیر وضع تحریم‌ها بر توافق هسته‌ای ادعا کرد که تحریم‌ها با آنچه او "سرکوب معترضان ایرانی خواند" مرتبط است.
یک رسانه غربی از حصول توافق میان اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه آنچه «سرکوب اعتراضات» خوانده شده خبر داده است.
یک رسانه غربی از حصول توافق میان اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه آنچه «سرکوب اعتراضات» خوانده شده خبر داده است.
وزیر خارجه فرانسه به شدت آنچه را که «سرکوب» در ایران نامید محکوم کرد و از ایران خواست به تعهدات بین المللی که خود آن‌ها را پذیرفته است به‌ویژه در منشور بین‌المللی مرتبط با حقوق مدنی و سیاسی، پایبند باشد.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رفتار غرب در توسل به استانداردهای دوگانه گفت: جای تعجب است که مقابله با اغتشاش در اروپا عملی خوب و پسندیده است اما همین کار در ایران سرکوب قلمداد می‌شود!
نماینده مردم تهران در پایان افزود: در صورتی که هر گروه ضد انقلاب بخواهد چنین تصمیمی‌ بگیرد که در جهت تجزیه طلبی و اغتشاش در ایران اقدامی بخواهد انجام دهد قطعا سپاه پاسداران با شدت بیشتری متقابلا دشمن را سرکوب خواهد کرد.
وزارت امور خارجه انگلیس، مهدی حسینی متین، کاردار ایران در لندن را به دلیل آن‌چه «سرکوب اعتراضات در ایران» خوانده شده به درخواست وزیر امور خارجه این کشور احضار کرد.
اسرائیل بیانیه ای نوشته است که در کنار مردم ایران ایستاده! و از جامعه جهانی می‌خواهد سرکوب وحشیانه رژیم علیه ایرانیان بی‌گناه را محکوم کند.
وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: رشد قیمت مواد غذایی و بهای انرژی تاثیرات «رکورد تورمی» دارد که به معنای کاهش تولید و افزایش تورم در سراسر جهان است.
نشریه «صبح صادق» در پاسخ به انتقاد علی جنتی مبنی بر کمک جمهوری اسلامی به دیکتاتوری اسد در سوریه دوسال قبل از شروع داعش نوشت: «اعتراضات به معنای مردمی آن در دو استان کوچک – درعا و سویدا – در حاشیه مرز اردن روی داد که اجتماعات از ۱۰۰ نفر و دویست نفر فراتر نمی‌رفتند. در این مقطع جمهوری اسلامی از برخورد خشن دستگاه امنیتی سوریه با آنان انتقاد کرد.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ