اتحادیه‌های کارگری فرانسه حامیان خود را در آستانه قانون بازنشستگی به خیابان‌ها فراخواند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با گذشت چند روز از حضور مردم در خیابان‌های فرانسه رسانه‌ها از روز دوشنبه در خط خبری معین سعی کردند تا نشان دهند آرامش نسبی به خیابان‌ها بازگشته و اعتراضات به پایان خود رسیده است.
در بحبوحه اعتراضات خیابانی در فرانسه که از چند روز پیش و پس از کشته شدن یک نوجوان به دست پلیس فرانسه آغاز شده صحنه جالب نوجوانی که در میان درگیری بین معترضان و پلیس نشسته بود و ساندویچ می خورد، خبرساز شده است.
به رغم صدور فرمان منع رفت و آمد از سوی جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه، خیابان های این کشور دیشب در چهارمین شب اعتراضات شاهد شعله های خشم و خشونت بود.
معترضان فرانسوی برای رساندن صدای اعتراض خود به دولت علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی به استفاده از ماهیتابه و قابلمه روی آورده‌اند.
اعتراضات مردم فرانسه به اصلاحات قانون جدید بازنشستگی، بار دیگر مردم فرانسه را به خیابان کشاند.
در فاصله نه چندان دور از آتش روشن شده توسط معترضان به اصلاحات قانون بازنشستگی در شهر بوردو فرانسه، یک زوج که بر روی میز و صندلی‌های بیرون یک کافه نشسته و ضمن گفتگو با یکدیگر نوشیدنی می‌نوشند. انتشار این تصاویر خبرساز شده است. در حالی که اعتراض به افزایش دو سال سن بازنشستگی در فرانسه از ۶۲ به ۶۴ سال حتی با تصویب اصلاحات مدنظر دولت پایان نیافته، دولت خود را طرفدار مماشات نشان می‌دهد، اما در باطن قصدی برای انعطاف در برابر اعتراضات ندارد. فراخون دهمین روز بسیج عمومی علیه اصلاحات بازنشستگی در حالی برای امروز سه شنبه در فرانسه منتشر شده است که فضایی ملتهب بر این کشور حاکم بوده و به گفته رسانه‌ها نظارت شدید پلیس نیز وجود خواهد داشت.
دولت امانوئل مکرون تغییر در قوانین بازنشستگی از جمله افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال را با استفاده از اختیارات ویژه قانونی و بدون تصویب در پارلمان (مجمع ملی) تبدیل به قانون کرده است.
در پی اعتراض به اصلاحات قانون بازنشستگی دولت مکرون مردم به خیابان رفته و مجسمه مکرون را به آتش کشیدند.
اعتراضات خیابانی در واکنش به قتل یک فعال محیط زیست به دست پلیس آمریکا، به خشونت کشیده شد!
شماری از مردم در پایتخت فرانسه با حضور در خیابان ها، اعتراض خود را نسبت به تصمیمات اخیر دولت در قبال بازنشستگان اعلام کردند.
تجمع مردمی- دانشجویی بعدازظهر امروز (چهارشنبه ۲۱ دی ماه) مقابل سفارت فرانسه در خیابان نوفل لوشاتو تهران شکل گرفت. این تجمع در اعتراض به اقدام سازمان یافته دولت فرانسه در پی توهین به ساحت مرجعیت صورت گرفت.
در ادامه تحولات کشور پرو و اعتراضات خیابانی، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر جدید این کشور به نسل‌کشی متهم شدند.
علی اکبر رائفی پور فعال سیاسی اصولگرا با انتشار توئیتی، دوباره در فضای مجازی جنجال برانگیز شد. منتقدان، معتقدند او، معترضان و بویژه، خوش سیما‌ها را تهدید کرده است.
رسانه‌های لندن‌نشین در حالی مردم ایران را به کُشتار و جنگ داخلی دعوت می‌کنند که مقامات انگلستان علنا دستور سرکوب و برخورد تجمعات را صادر کرده و معترضان خیابانی را از قدرت قانون می‌ترسانند.
نخست وزیر کانادا در اظهاراتی متناقض با آنچه در اغتشاشات ایران بیان می‌کرد، با اشاره به اعتراضات خیابانی در کانادا علیه محدودیت‌های کووید-۱۹، هدف از توسل به زور را تامین امنیت مردم خواند!
نخست وزیر کانادا در اظهاراتی متناقض با آنچه در اغتشاشات ایران بیان می‌کرد، با اشاره به اعتراضات خیابانی در کانادا علیه محدودیت‌های کووید-۱۹، هدف از توسل به زور را تامین امنیت مردم خواند!
فارس نوشت: پیگیری‌ها نشان می‌دهد حمیدرضا روحی دارای سابقه عضویت عادی در بسیج بوده است، اما در شب گذشته در اعتراضات خیابانی شرکت کرده بود. عضویت در بسیج برای عموم مردم آزاد است.
یک تحلیلگر مسائل سیاسی کشور با بیان این‌که هیچ وقت برای گفت و گو دیر نیست، گفت: نباید از اعتراضات هراس داشت؛ زیرا اعتراض نشانه جامعه زنده و پویاست و با اغتشاش فرق می‌کند.
یک تحلیلگر سیاسی خارج نشین در تحلیل وقایع اخیر در ایران،معتقد است که تحرکات و اعتراضات خیابانی مهمترین فاکتور انقلاب یعنی لیدر و رهبر را ندارد و عاقبت آن فنا خواهد بود.
نماینده مردم تبریز گفت‌:‌ عموما در شرایط امروز که اعتراضات خیابانی وجود دارد، کشور آبستن خبرهای درست و نادرست است لذا سواد رسانه‌ای ایجاب می‌کند که هر جایی موضع رسمی نگیریم تا موضوع مسجل و روشن شود و بعد اظهارنظر کنیم. وقتی یک فردی یا یکی از مشاهیر می‌آید حرفی می‌زند و معلوم شود که اصلا موضوع چیز دیگری بوده خب مشخصا آبروریزی می‌شود.
رسانه‌ها از گسترش اعتصابات و اعتراضات در روزهای اخیر در فرانسه خبر داده‌اند و می‌گویند ادامه این روند رئیس‌جمهور این کشور را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.
در هفته های گذشته اعتراضات خیابانی، تمرکز رسانه‌ها، دولت و افکار عمومی را به خود اختصاص داده است.
ویکرد حذف، انکار و نادیده گرفتن طی سال‌های گذشته نه تنها جواب نداده بلکه همواره موجب انباشت بیشتر مطالبات نیز شده است؛ لذا ضروری به نظر می‌رسد که اکنون نهاد‌های مسئول در مسیر تعامل با نسلی گام بردارند که بر خلاف یک زندگی کودکانه معصومانه به عمیق‌ترین حوزه سیاست یعنی اعتراض و نافرمانی ورود پیدا کرده‌اند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ