موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هشمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
درحالی‌ که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار نرخ تورم آمریکا هستند، قیمت نفت در بازارهای جهانی به 83.31 دلار در هر بشکه افزایش یافت.
قیمت جهانی طلا در معاملات اولیه آسیا امروز(دوشنبه) با افزایش ارزش دلار کاهش یافت زیرا احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو بر جذابیت شمش تاثیر گذاشته است.
قیمت نفت در بازار‌های جهانی امروز نوسان چندانی نداشت، زیرا توجه در بازار نفت به افزایش نرخ بهره و کاهش رشد اقتصادی جهان معطوف شده است.
قیمت طلا امروز(پنجشنبه) با توجه به افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا و تقویت دلار، به پایین‌ترین حد در سه ماه گذشته رسید.
قیمت طلا امروز سه‌شنبه کاهش یافت و و به سمت بزرگترین کاهش ماهانه خود از ژوئن ۲۰۲۱ پیش رفت زیرا افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا جذابیت دارایی‌های بدون بازده را کاهش داد.
قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، در حالی که بازار برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه‌های آتی آماده می‌شود، به پایین‌ترین حد خود در هشت هفته اخیر سقوط کرد.
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: با توجه به نرخ دلار هم اکنون هر کیلو پسته ۴۵۰ هزار تومان است.
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: با توجه به نرخ دلار هم اکنون هر کیلو پسته ۴۵۰ هزار تومان است.
قیمت جهانی طلا امروز (پنجشنبه) با کاهش ارزش دلار افزایش یافت اما چشم‌انداز طلا همچنان مبهم باقی ماند زیرا برخی از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کردند برای مهار تورم به افزایش بیشتر نرخ بهره نیاز است.
امروز مطالبی همچون از این بانک‌ها می‌توان 5 هزار دلار خرید، خبر مهم برای متقاضیان عرضه اولیه، پیش بینی بورس | بازار سرمایه فردا صعودی است یا نزولی؟،  پیش بینی قیمت بیت کوین برای روزهای خاص، عقب نشینی نرخ طلا در بازار جهانی، زیان ۱۰۰ هزار میلیاردی بورس با انتشار یک نامه، کمبود بنزین نداریم ؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
قیمت جهانی طلا امروز(دوشنبه) افزایش یافت و نزدیک به بالاترین سطح هفت ماهه خود قرار گرفت زیرا دلار ضعیف‌تر حمایت می‌شود و امیدوار است که فدرال رزرو ممکن است سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.
بازار‌های ارز و سکه در نخستین روز کاری هفته سبز شد. پس از انتشار برخی سیگنال‌های منفی نسبت به روابط خارجی کشور در روز‌های پایانی هفته گذشته، سطح انتظارات تورمی در میان فعالان بازار افزایش یافت و همین امر سبب شد خریداران در بازار روز شنبه دست بالا را داشته باشند. این در حالی است که همزمان با افزایشی شدن روند نرخ ارز در معاملات غیر‌رسمی، قیمت دلار بازار متشکل و توافقی نیز افزایش یافت تا از بزرگ شدن شکاف میان ارقام رسمی و غیر‌رسمی بازار ارز جلوگیری شود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار غیر‌رسمی در پایان معاملات روز شنبه با حدود ۹۱۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه هفته گذشته به رقم ۴۰‌هزار و ۸۱۰ تومان رسید. از سوی دیگر نرخ هر قطعه سکه طلا نیز در روز نخست هفته سوم دی ماه با ۴۸۲‌هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه گذشته به فعالیت خود پایان داد. به عقیده تحلیلگران علاوه بر افزایش نرخ دلار غیر‌رسمی، افزایشی شدن نرخ جهانی اونس طلا در سال میلادی جدید را نیز می‌توان از جمله عوامل افزایش نرخ سکه دانست.
قیمت طلا امروز(دوشنبه) افزایش یافت زیرا دلار ضعیف‌تر قیمت شمش را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد، اگرچه چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در سال آینده، رشد را کنترل کرد.
قیمت طلا امروز پنجشنبه بالاتر از سطح کلیدی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس بود و پس از صورت‌جلسه آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا که نشان از افزایش آهسته‌تر نرخ بهره داشت، تثبیت شد.
طلای جهانی امروز دوشنبه پس از ثبت بدترین هفته خود در پنج هفته اخیر، تحت فشار افزایش ارزش دلار در حالی کاهش یافت که معامله‌گران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد استراتژی نرخ بهره بانک‌های مرکزی بودند.
مجید شاکری با بیان اینکه مهم‌ترین عامل فعلی جهش نرخ ارز مربوط به بستن حساب‌ها در انتهای سال میلادی و برگزاری جام جهانی است، عنوان کرد: اگر هم کمبودی داشته باشیم در درهم امارات است.
قیمت طلا امروز (جمعه) با کاهش ارزش دلار افزایش یافت اما همچنان به اولین کاهش هفتگی خود در سه ماه اخیر ادامه داد زیرا سیگنال‌های بانک مرکزی ایالات‌متحده مبنی بر اینکه افزایش بیشتر نرخ بهره در راه است، کاهش یافته است.
قیمت طلا امروز، پنجشنبه پس از اینکه داده‌های خرده‌فروشی بهتر از حد انتظار در ایالات‌متحده امیدها برای افزایش کمتر نرخ بهره را از بین برد، توسط دلار قوی کاهش یافت.
انس طلا در بازار جهانی در هفته گذشته با رشد خیره کننده همراه شد، بعد از اعلام افزایش نرخ بهره در روز پنجشنبه انس طلا تا ناحیه ۱۶۱۴ ریزشی شد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: با توجه به کاهش نرخ اونس جهانی، کاهش نرخ دلار در بازار تهران و نبود تقاضا، قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته تاکنون میانگین ۲ درصد کاهش یافته است.
قیمت طلا امروز پنجشنبه کاهش یافت زیرا چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا و چشم‌انداز ضعیف رشد اقتصاد جهانی باعث تقویت دلار شد.
بر اساس جدیدترین نرخ‌ها از بازار توافقی ارز، قیمت هر اسکناس دلار و یورو به دلیل نرخ برابری جهانی، تقریبا یکسان شده است. این در حالی است که یورو این روزها، با کاهش همراه بوده است.
پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد که انتظار افزایش نرخ بهره را دارد، دلار نیز با بازدهی ایالات‌متحده افزایش یافت.
اختلال سیستم گمرک یکی از معضلات کارآفرینان است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ