درحالی‌ که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار نرخ تورم آمریکا هستند، قیمت نفت در بازارهای جهانی به 83.31 دلار در هر بشکه افزایش یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قیمت نفت در آغاز معاملات روز دوشنبه تقریباً بدون تغییر باقی ماند زیرا نگرانی ها در مورد چالش های اقتصاد جهانی و افزایش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا،گمانه زنی های مربوط به کاهش عرضه اوپک پلاس را خنثی کرده است.
قیمت نفت در بازار‌های جهانی امروز نوسان چندانی نداشت، زیرا توجه در بازار نفت به افزایش نرخ بهره و کاهش رشد اقتصادی جهان معطوف شده است.
قیمت نفت در آخرین روز کاری بازار جهانی به 76.61 دلار افزایش یافت و افزایش 3.4 درصدی را طی هفته گذشته به ثبت رساند.
مدیرعامل شرکت نفتی روسنفت روسیه گفت به خاطر کمبود سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید، افزایش قیمت این حامل انرژی در بازار جهانی اجتناب‌ناپذیر است.
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی، تحت تاثیر خوش بینی به بهبود تقاضای چین برای سوخت در سفرهای تعطیلات این کشور، اندکی افزایش یافت.
قیمت جهانی نفت بر شاخص‌های بورس معتبر دنیا مخصوصا بورس ایران که درآمد حاصل از فروش نفت، نقش پر رنگ تری در اقتصاد ایران دارد، حائز اهمیت است. با افزایش قیمت نفت سهام کدام شرکت های بورسی تغییر خواهد کرد؟
توقف صادرات و تولید نفت در اقلیم کردستان عراق و افزایش غیرمنتظره ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا قیمت نفت در بازارهای جهانی را افزایش داد.
بازار سرمایه بعد از پشت سر گذاشتن یک شوک مثبت و سپس منفی، حالا هفته‌ای را پیش رو دارد که اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای در آن رخ ندهد، می‌توان گفت به مثابه رسیدن به ساحل آرامشی است. یکی از مهم‌ترین موضوعات تاثیرگذار بر بورس - وضعیت عرضه خودرو در بورس کالا - در اواخر هفته گذشته تعیین‌تکلیف شد و با توجه به واکنش بازار سهام به این موضوع در انتهای هفته گذشته، به نظر می‌رسد هفته جاری نیز هفته‌ای مثبت یا در بدبینانه‌ترین حالت خنثی برای بورس باشد. با توجه به پیش‌بینی‌های موجود از تورم، افزایش قیمت جهانی نفت، افزایش قیمت دلار در بازار غیررسمی و همچنین رسیدن دلار به مرز ۴۰هزار تومان در بورس کالا، حالا بودجه پررنگ‌ترین عامل تهدیدکننده برای بازار سرمایه است. با این وجود کارشناسان خوش‌بین‌اند چنانچه بازار به حال خود رها شود و ریسک جدیدی خارج از بورس به آن تحمیل نشود، بتوان به وضعیت بازار امیدوار بود؛ چرا که علاوه بر همه مواردی که به آنها اشاره شد، وضعیت بنیادی شرکت‌ها نیز مطلوب بوده و پتانسیل رشد دارند.
قیمت نفت روز دوشنبه یک روز پس از بازگشایی مرزهای چین به روی مسافران که چشم انداز تقاضا برای سوخت را بهبود بخشید و نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصاد جهانی را تحت الشعاع قرار داد، افزایش یافت.
در سال ۲۰۲۲ افزایش قیمت نفت و گاز در بازار جهانی باعث شد تا ترکیه نتواند طرح خود برای کاهش کسری حساب جاری را اجرایی کند.
همیشه اینکه کدام خانواده در جهان ثروتمندترین هستند موضوعی جذاب بوده‌است. قبلا شاید راکفلر‌ها همیشه پولدارترین خانواده جهان قلمداد می‌شدند، اما در ۲، ۳ دهه اخیر با افزایش قیمت نفت، پولدارترین‌ها از خاورمیانه هستند، از امارات و البته دبی.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی اولین روز آذرماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
بازار نفت امروز هم مانند دیروز روند نزولی قیمت را ادامه داده اما انتظار می رود در هفته های آینده با افزایش تقاضا مواجه شود.
قیمت نفت برنت با افزایش تقاضا نسبت به روز دوشنبه مواجه شده است.
قیمت نفت در بازار جهانی بعد از سقوط آزاد در روز گذشته امروز توانست به سرعت صعودی شود.
قیمت نفت روز چهارشنبه با افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در چین ادامه یافت و نگرانی‌ها نسبت به تقاضای کمتر برای سوخت از سوی بزرگترین واردکننده نفت جهان را برانگیخت و دورنمای محدود شدن عرضه با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، تغییر چندانی نداشت.
قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین که نگرانی‌ها نسبت به مصرف کمتر سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان را برانگیخت و تنزل برآورد اوپک از میزان رشد تقاضای جهانی، کاهش پیدا کرد.
کاهش ارزش دلار در معاملات امروز، قیمت نفت در بازارهای جهانی را به ۹۷.۸۹ دلار در هر بشکه افزایش داد.
قیمت نفت در بازار جهانی به ۹۵ دلار و ۱۱ سنت رسید.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی پنجمین روز مهر ماه پرداخته می‌شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
سعودی ها در دفاع از مصوبه اوپک‌پلاس اعلام کرده‌اند کاهش تولید روزانه دو میلیون بشکه نفت خام، در واکنش به افزایش نرخ بهره بانکی در غرب و در راستای ارتقای اقتصاد ضعیف جهانی، رقم خورده است. این اقدام در طولانی‌مدت می‌تواند قیمت طلای سیاه را افزایش داده، تا جایی که حتی در ایالات متحده و برخلاف میل بایدن افزایش چندباره قیمت بنزین را رقم بزند.
بانک آمریکایی گلدمن ساکس در پی افزایش نشانه‌های کندی اقتصاد جهانی، قیمت نفت مورد پیش‌بینی خود را به میزان قابل توجهی کاهش داد اما اعلام کرد نفت به دلیل محدودیت عرضه احتمالا از سطوح فعلی صعود می‌کند.
قیمت نفت دوباره به دلیل نگرانی‌های تقاضا، افزایش ذخایر و احتمال اینکه دولت بایدن تصمیم جدیدی برای استفاده از ذخایر اضطراری صادر کند، کاهش یافت.
قیمت نفت به دلیل تمایل اوپک پلاس در خصوص کاهش تولید کمی افزایش یافت ولی وضعیت بد اقتصاد جهانی موجب شد تا این افزایش قیمت ادامه دار نباشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ