شهردار تهران از بررسی ساختمان‌های بلندمرتبه ۶ طبقه از حیث ایمنی خبر داد و گفت: در گذشته فقط از لحاظ آتش نشانی ناایمنی ساختمان مورد بررسی قرار می‌گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بررسی ابعاد امنیتی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان اداری و استخدامی کشور در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس قرار دارد.
شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به هیئت تصفیه امور ورشکستگی اجازه داد، با مسئولیت استاندار تهران نسبت به تعیین تکلیف کارخانه لاستیک البرز (کیان تایر) اقدام کند.
دادستان تهران تصریح کرد: متاسفانه در حین اجرای این عملیات‌ها، یکی از ساختمان‌ها دچار ریزش شده و تعدادی از نیروهای انتظامی و شهرداری تهران زیر آوار محبوس می‌گردند.
محققان مارپیچ‌های موجود در برگ‌ها و ساختار‌های زایشی یک گیاه فسیل‌شده با قدمت ۴۰۷ میلیون سال را بررسی کردند و به نتایج جالبی رسیدند.
عناصر جزئیات بنای ۱۲ کلیسای قدیمی تهران (ساختمان‌های آجری و خشتی) در قالب پژوهش در پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی-فرهنگی بررسی شد.
بنابر گفته کارشناسان برای مصرف‌کننده تنها راه شناخت عسل اصل از غیر اصل این است که عسل را از برند‌های معتبر خریداری کنند. شرکت‌های بزرگ ثبت شده که بسته بندی عسل را انجام می‌دهند مسئول فنی آزمایشگاه دارند و کیفیت عسل تولید شده را بررسی می‌کنند. از طرفی سازمان‌های مربوطه، چون سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو نیز نظارت مستقیم بر این شرکت‌ها دارند و اگر این شرکت‌ها مرتکب تخلفی شوند توسط تعزیرات جریمه خواهند شد.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین خبر داد که نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا آغاز می‌شود و برنامه هسته‌ای ایران از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وحیدی درباره اینکه چرا لیست ساختمان‌های نا ایمن اعلام نمی‌شود، گفت: ساختمان‌های نا ایمن باید بررسی و ارزیابی شوند و سپس روال قانونی درباره این ساختمان‌ها طی شود. نباید با اعلام اسامی این ساختمان‌ها بی جهت وحشت در میان مردم ایجاد کرد.
محققان بر این باورند که خودتنظیمی صنعت شیر ​​خشک برای نوزادان کارساز نیست و توصیه می‌کنند که هنگام اظهارنظر‌های بهداشتی و تغذیه‌ای خاص در مورد شیر خشک باید بررسی دقیق‌تری صورت گیرد. آن‌ها از سازمان‌های دولتی و نظارتی می‌خواهند که ادعا‌های بهداشتی غیرمستند مانند آنچه در این مطالعه دیده می‌شود را بررسی کنند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر لزوم ارائه رونوشت به شرکت برق منطقه‌ای برای بررسی موقعیت ساختمان، پیش از صدور پروانه ساخت و ساز از سوی سازمان‌های ذیربط افزود: در زمان حاضر ساخت و ساز‌ها در منطقه وسیعی از از شرق و جنوب تهران، زیر خطوط انتقال و دکل‌های برق ساخته شده، درحالی که این رویه خلاف همه ضوابط است و این هدف علاوه بر آسیب به تجهیزات برق خطر جانی بسیار بالایی برای سازندگان یا ساکنان دارد.
ساختمان‌های ناایمن تهران براساس ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان آتش‌نشانی در چهار گروه «بسیار پرخطر» و بحرانی، «پرخطر»، «میان‌خطر» و «کم‌خطر» دسته‌بندی شده‌اند. تا به حال نیز بیش از ۳۳ هزار ساختمان در شهر مورد بررسی قرار گرفته‌اند و بابایی می‌گوید؛ جز ۱۲۹ موردی که در دسته‌بندی «بسیار پرخطر» قرار داشتند، حدود ۱۱ هزار مورد نیز در دسته‌بندی «پرخطر»‌ها قرار گرفته‌اند. حساسیت‌ها هم بیشتر درباره دو گروه نخست است. شهرداری‌ها تا پیش از این ضعف قوانین برای برخورد نکردن با ساختمان‌های ناایمن را بهانه می‌کردند.
برنامه‌ها و تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت.
معاون اول قوه قضاییه گفت: آدم غیرمسئولی مصاحبه می‌کند و می‌گوید در فلان شرکت ۹۲ هزار میلیارد تومان اختلاس شده است. ما بررسی کردیم و دیدیم، این چیزی که گفته شده نبوده است؛ هرچند تخلفی بوده، ۹۲ هزار میلیارد نیست.
عضو شورای اسلامی شهر تهران: ساختمان‌های پرخطر که باید یک‌ بار در سال بازدید شوند، ساختمان‌های میان خطر هر سه سال یکبار و ساختمان خیلی کم‌خطر که در طول ۱۰ سال باید یکبار مورد بررسی قرار گیرند.
رئیس سازمان مدیریت بحران تهران گفت: با آغاز بکار تیم‌های ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه تهران ۵۲۲ ساختمان بازدیدشان انجام شد.
براساس اطلاعات رصدخانه مهاجرتی ایران، در بررسی ۲۰ کشور جهان، بیشترین جمعیت مهاجران ایرانی مربوط به امارات‌متحده عربی با ۴۵۴ هزارنفر و کمترین مربوط به بلژیک با ۱۳ هزارنفر است. پس از امارات، کشور‌های آمریکا (۳۹۷ هزار و ۷۳۵ نفر)، کانادا (۲۱۳ هزار و ۱۶۰ نفر)، آلمان (۲۰۳ هزار نفر)، ترکیه (۱۵۴ هزار و ۹۶۵ نفر)، بریتانیا (۸۳ هزار و ۵۳۱ نفر)، سوئد (۸۱ هزار نفر) و استرالیا (۷۷ هزار و ۷۸۰ نفر) است. بنا بر آخرین داده‌های موجود از منابع سازمان‌های بین‌المللی، جمعیت مهاجر ایرانی (متولد ایران) حدود دو‌میلیون‌نفر تخمین زده می‌شود.
بروزرسانی مطالعات سند آمایش و آسیب‌شناسی وضعیت ساختمان‌های ۲ هزار و ۱۰۰ مسجد پایتخت در سی و دومین جلسه شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.
بروزرسانی مطالعات سند آمایش و آسیب‌شناسی وضعیت ساختمان‌های ۲ هزار و ۱۰۰ مسجد پایتخت در سی و دومین جلسه شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.
به‌روزرسانی مطالعات سند آمایش و آسیب‌شناسی وضعیت ساختمان‌های دو هزار و ۱۰۰ مسجد پایتخت در سی و دومین جلسه شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.
نشست علمی پژوهشی « بررسی قوانین و مقررات موثر بر حوزه سازمان های مردم نهاد جوانان »به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد.
زاکانی گفت: لیست اعلام کردن کار اشتباهی است و اگر لیست را ارائه کنیم از فردا کسی در شهر نمی‌ماند مهم این است که این ساختمان‌ها ایمن شوند و در گذشته به همه چیز به صورت تک‌بعدی نگاه می‌شده است و مشکل این ساختمان‌های ناایمن تنها از لحاظ آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفته، اما همه چیز ایمنی آتش نشانی نیست.
رییس‌جمهور گفت: در بررسی ساختار‌های فرهنگی حتما لازم است قوانین بازنگری و به روز رسانی شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی به هر سه قوه دستور دادند تنقیح قوانین را دنبال کنند.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که توافق پادمانی ایران در جلسه شورای حکام آژانس اتمی در حال بررسی است.
دادستان تهران گفت: جلسه طرح و بررسی آسیب‌های اجتماعی ناشی از سد معابر به منظور بهره مندی بیشتر از توان بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش این معظل تشکیل شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ