محققان مارپیچ‌های موجود در برگ‌ها و ساختار‌های زایشی یک گیاه فسیل‌شده با قدمت ۴۰۷ میلیون سال را بررسی کردند و به نتایج جالبی رسیدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این نهنگ با طول تخمینی ۲.۵ متر و جرم تقریباً ۱۸۷ کیلوگرمی خود، کوچک‌ترین گونه‌ای است که از قدیمی‌ترین نهنگ‌های شناخته‌شده جهان کشف شده.
بررسی فسیل یک مدفوع ماقبل تاریخی توانسته به دانشمندان کمک کند تا رابطۀ بین انگل‌ها و ارگانیسم‌های میزبان را در دوران تریاسه، یعنی حدود ۲۰۰ میلیون سال قبل، بهتر درک کنند.
در تصور قرون وسطایی فیل‌ها بزرگ‌ترین حیوانات جهان و دشمنان اژدها بودند. فیل نماد حضرت مسیح و اژدها نماد شیطان بود. چندین تصویر قرون وسطایی وجود دارد که در آن‌ها، فیل‌ها در دریاچه‌ها زایمان می‌کنند تا توله‌هایشان از شرّ اژدها در امان باشند.
اگر در طبیعت قدم می‌زدید و به زمین‌شناسانی برخوردید که سنگ را لیس می‌زنند، نترسید و آن را عجیب نپندارید. آن‌ها شروع به خوردن طبیعت نکرده‌اند، آن‌ها تنها یک استخوان فسیل شده پیدا کرده‌اند و در حال امتحان آن هستند.
معمولا فسیل‌ها به صورت تکه تکه یافت می‌شوند، اما جمجمه‌ای که کشف شد بسیار کامل بود و یک فک کامل داشت که چنین اتفاقی بسیار نادر است.
بیشتر تحقیقات در مورد می‌هیرونگ‌ها بر روی آناتومی و روابط تکاملی آن‌ها با پرندگان زنده بوده است. یکی از دیرین زیست شناسان در دانشگاه کیپ تاون در آفریقای جنوبی می‌گوید: اطلاعات کمی در مورد زیست شناسی این حیوانات، مانند مدت زمانی که طول کشیده است تا رشد کنند و بالغ شوند، وجود دارد؛ بنابراین چینسامی توران و همکارانش در دانشگاه فلیندرز در آدلاید، استرالیا از ۲۰ استخوان فسیل شده پای این حیوانات در مراحل مختلف زندگی، نمونه برداری کردند.
در اینجا با شش فسیل عجیبی آشنا می‌شوید که هرکدام انگار یک داستان شگفت‌انگیز را در یک قاب سنگی باستانی روایت می‌کنند.
یک ماده‌ی کریستال‌مانند که تا به حال دیده نشده در تکه‌ای از «صاعقۀ فسیل‌شده» یا «فولگوریت» کشف شده است.
فیل‌ها مادر محور هستند و گله‌شان را فیلی ماده رهبری می‌کند. در این میان دیدن فیلی که نمی‌تواند با مرگ بچه‌اش کنار بیاید دور از انتظار نیست.
فیل‌سانان موسوم به «گومفوتِر» بر خلاف فیل‌های امروزی فک زیرین بلندی داشتند که چهرۀ متمایزی به آن‌ها می‌بخشید.
رامین رضاییان تصاویر عجیبی را از خودش در تعطیلات منتشر شده؛ او با حضور یک باغ وحش در قفس ببر و فیل‌ حضور یافت.
اسکلت مرد آلتامورا پوشیده از «پاپ‌کورن غار» یا نشانه‌های نقطه‌مانند ریز در سراسر استخوان‌ها بود. ظاهر پاپ‌کورن مانند این اسکلت را می‌توان به راحتی توضیح داد. وقتی کلسیت (کانی کربناته و پایدارترین کربنات کلسیم) در آب باران حل می‌شود، می‌تواند روی سطح کف غار یا هر چیزی که به صورت اتفاقی آنجا باشد (که در این مورد اسکلت انسان بوده) انباشته شود.
با توجه به ظاهر پفی ابر‌ها و معلق بودن شان در آسمان، این تصور رایج وجود دارد که آن‌ها سبک هستند. اما ابر‌های کومولوس یا کومه ای، یعنی همان ابر‌های سفید و پفی که اغلب در تابستان می‌بینیم، وزن بسیار زیادی دارند. با توجه به چگالی ابر و قطرات آب درون آن، علم می‌گوید چنین ابر‌های کومولوسی نزدیک به ۵۰۰ هزار کیلوگرم وزن دارند، یعنی چیزی معادل ۱۰۰ رأس فیل.
فیل جونز، بازیکن فراموش شده منچستریونایتد، به شکلی عجیب در یک سریال تلویزیونی دیده شد.
فیل جونز، بازیکن فراموش شده منچستریونایتد، به شکلی عجیب در یک سریال تلویزیونی دیده شد.
از نیمه‌های قرن نوزدهم به بعد تعدادی فسیل عجیب و ناشناخته به شکل مخروط‌های عظیم در نقاط مختلف دنیاکشف شدند؛ در طول حدودا ۱۵۰ سال دانشمندان تلاش کردند تا بفهمند این مخروط ‌های غول‌آسا به کدام گونه از موجودات زنده تعلق دارند.
«ادوارد گارنرو» از دانشگاه ایالتی آریزونا می‌گوید: «سیستم تصویربرداری باکیفیت ما با تحلیل [هزاران]فایل لرزه‌نگاری از جنوبگان، موادی غیرعادی را در هر نقطه از CMB [= مرز هسته-گوشته]که بررسی کردیم، نشان داد. ضخامت مواد در آنجا از چند کیلومتر تا چند [ده]کیلومتر متغیر بود. این یعنی ما شاهد وجود کوهستان‌هایی روی هسته هستیم که در برخی نقاط ارتفاعشان به پنج‌برابر کوه اورست می‌رسد.»
بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده توسط دیرینه شناسان بر روی این فسیل دایناسور، آن‌ها تأیید کردند که این در واقع یک نودوزاروس، خویشاوند نزدیک آنکیلوزاروس است.
محققان موفق به کشف مغزی شده‌اند که ظاهراً بیش از ۳۱۹ میلیون سال قدمت دارد و ازاین‌رو، به‌عنوان قدیمی‌ترین مغز حفظ‌شده از یک مهره‌دار در طول تاریخ حیات روی زمین شناخته می‌شود. این مغز ظاهراً درون جمجمه یک ماهی از دوره کربنیفر باقی مانده است.
فسیل نسبتاً کاملِ Balaenognathus maeuseri بخشی از خانواده‌ی پتروسور به صورت تصادفی در یک معدن سنگ باواریایی در آلمان کشف شد در حالی که دانشمندان در حال حفاری بلوک بزرگی از سنگ‌آهکِ حاوی استخوان‌های کروکودیل بودند.
فایل صوتی از خانم ۸۱ ساله‌ای که مزاحم تلفنی اورژانس می‌شد، منتشر شد. او برای دلیل این کار گفته بود تنها بودم و هم‌صحبتی نداشتم!
دکتر طاهره سماوات متخصص قلب و عروق و کارشناس دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۲ درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی به‌علت آلودگی هوا است و سالانه ۶ میلیون مرگ منتسب به آلودگی هوا در جهان می‌دهد، افزود: بعد از یک ساعت مواجهه انسان با هوای آلوده و حتی دو روز پس از آن، میزان رخداد سکته‌های قلبی ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که این ذرات اغلب از مصرف سوخت‌های فسیلی و ذرات ناشی از تماس لاستیک اتومبیل‌ها با جاده تولید می‌شوند.
با اعلام فهرست بازیکنان سیتی، نیمکت‌نشینی فیل فودن در دیدار امشب منچسترسیتی مقابل کپنهاگن واکنشهایی به دنبال داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ