عضو شورای شهر تهران گفت:روزی که مترو تهران را تحویل گرفتیم نه تنها هیچ واگنی افزوده نشده بود بلکه به زیرساخت‌ها نیز مشکلات متعددی وارد شده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آقامیری تصریح کرد: در جهت کاهش مخاطرات زلزله بالای ۷ ریشتر در تهران، می‌بایست مطالعات و تحقیقات جامعی در ارتباط با شناخت اثرات زلزله در سطوح آکادمیک و مدیریت شهری و تشخیص مناطق با خطرپذیری بالا انجام شود که برنامه ریزی کاهش خسارات ناشی از زلزله در مناطق با خطر پذیری بالا می‌تواند با کاهش آسیب پذیری شهرها، خسارات و مخاطرات ناشی از وقوع زلزله را کاهش بخشد.
این الگوی مدیریتی نزد نواصولگرایان حاکم است و تا تخریب ساختمان‌های مقاوم و مجوزدار به نحو دیگری ادامه خواهد یافت و از پاسخگویی هم گریزان هستند. وضعیت برخی از ساختمان‌های مسکن مهر که در دولت اول اصولگرایان ساخته شد را در زلزله کرمانشاه به یاد دارید؟ این تخریب نشان داد که ساختمان‌سازی‌ها در دوره جدید چه حال و روزی دارد؟ کل مدیریت شهری تهران چنین است.
آلودگی هوا ماجرای جدیدی نیست، سال‌ها است مردم تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کافی‌ست زمستان برسد تا دوباره هشدار‌های مدیریت بحران، هواشناسی و اورژانس پایتخت شروع شود، «از خانه خارج نشوید، هوا برای گروه‌های حساس آلوده است»، بعضی مواقع هم کار از هشدار به گروه‌های حساس می‌گذرد و حالا همه آدم‌های شهر باید خانه‌نشین شوند تا اثرات کشنده آلودگی هوا آن‌ها را نشانه نگیرد، اتفاقی که حداقل برای ۶ هزار نفر از ساکنین تهران در سال ۱۴۰۰ رخ داده.
قاسم زاده پیشنهاد داد: چین در اصفهان کنسولگری ایجاد کند تا ضمن حمایت از گردشگران چینی، رفت وآمد آن‌ها تسهیل شود. شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه هتل‌ها در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار دارد و شرایط اصفهان از این حیث روزبه روز بهتر خواهد شد.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از احداث مرکز زباله‌سوز ۵۰۰ تنی در پایتخت خبر داد.
مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام افزایش ۶ درصدی تردد در جاده‌های برون شهری در شبانه‌روز گذشته، ترافیک تمام جاده‌های شمالی به جز محور فیروزکوه را سنگین اعلام‌کرد که بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۶۰۵ ترددشمار فعال در جاده‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل ۶.۳ درصد افزایش ثبت شده است.
پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: بهره‌گیری از ساعات شب مختص ماه مبارک رمضان خواهد بود. در ماه مبارک رمضان باتوجه به اینکه با سال نو و بهار مصادف شده است، طبیعتا نمی‌توانیم مثل سال‌های گذشته از زمان روز به خوبی استفاده کنیم. بر همین اساس در مدیریت شهری تلاش کردیم برنامه‌های مفرح و در عین حال معنوی که سازگاری با سال نو و ایام ماه رمضان داشته باشد ترتیب دهیم؛ یعنی مفرح بودن و معنوی بودن شاخص‌های زیست شبانه است. در حقیقت برای این ایام زیست شبانه متفاوت با تعاریفی است که از این موضوع در گذشته صورت گرفته است.
شهردار تهران با حضور در دفتر سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ دوره جدید مدیریت شهری تهران را مبتنی بر ۴ محور تحول «درون‌زا»، «روحی» «کالبدی» و «فناورانه» عنوان کرد.
معاون مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو از برگزاری سیزدهمین اجلاس شورای حکام این مرکز در روز چهارم اسفندماه سال جاری در تهران خبر داد.
رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷پلاس) از ثبت بیش از ۱۷ هزار تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۳۷ پلاس در روز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه خبر داد.
شهردار منطقه ۵ تهران از آماده‌باش مدیریت شهری در ایام سرد پیش روی خبر داد و گفت: در صورت بروز هرگونه مشکل، شهروندان به فوریت به سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ تماس حاصل کنند.
پس از گذشت یک سال و سه ماه از روی کار آمدن مدیریت شهری ششم لیست املاک واگذار شده شهرداری به افراد و نهادهای خاص هنوز مشخص نیست.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این دوره از مدیریت شهری با آن روبه‌رو هستیم، کوچ کردن بسیاری از مدیران باتجربه و کارآمد مجموعه شهرداری تهران و مأمور شدن آن‌ها به سایر دستگاه‌هاست و این در حالیست که این نیروها، افرادی کارآمد و متخصص هستند که از ظرفیت قابل توجهی برخور دارند و تجربه و تخصص آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و متأسفانه شاهدیم که برخی افراد در مجموعه شهرداری تهران در قسمت‌هایی به‌کارگیری شده‌اند که حتی یک روز سابقه کار اجرایی در آن قسمت را ندارند و در مقابل نیز افرادی کارآمد و متخصص در مجموعه شهرداری تهران کنار گذاشته شده‌اند.
رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: راه دومی نداریم به غیر از اینکه پیوند علم و نظام سیاسی و تصمیم گیری کشور را ایجاد کنیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در متروی تهران برنامه ۲۰ ساله تا سال ۱۴۲۰ تنظیم شده است که قرار شد در سه فاز هفت ساله خطوط ۸ تا ۱۱ با برنامه ریزی وارد مدار شوند. مدیریت شهری تهران تلاش می‌کند این بازه ۲۰ ساله را به ۶ سال کاهش دهد.
سال‌ها پیش در محله‌ها جوی‌های آبی بود که از میان محله می‌گذشت؛ گاهی این جوی‌ها برای اهالی مایه دردسر بودند. نمونه‌اش در حاشیه محله «هزاردستگاه» جریان داشت و چنان بوی نامطبوعی می‌داد که اهالی منطقه۱۶ به کنایه آن را «گلابدره» می‌نامیدند. اما اوضاع به همین منوال نگذشت. مدیریت شهری در آن سال‌های دور دست به کار شد و ضمن زیرسازی، سطح آن را پوشاند و آسفالت کرد. اینگونه بود که در چشم‌به‌هم‌زدنی گلابدره به زیر زمین رفت، اما نامش روی محله ماند و جایش را به خودرو‌ها و تریلی‌هایی داد که آن حوالی را برای توقف و بارگیری مناسب می‌دیدند.
مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد؛ تردد در محورهای برون‌شهری در مقایسه با روز قبل افزایش ۹.۶ درصدی داشته است.
آبادان- بعد از ریزش ساختمان متروپل که شهر آبادان را در یک شوک عجیب فرو برد اکنون این شهر بیش از ۱۳۰ روز است که شهردار ندارد و کارهای مدیریت شهری روی زمین مانده است.
جذب آتش‌نشانان زن در دوره سابق مدیریت شهری محقق نشد و در نهایت ۶۴۹ روز پس از هدف‌گذاری مدیریت شهری سابق برای جذب بانوان آتش‌نشان، در دوره ششم مدیریت شهری تحقق پیدا کرد.
مرکز مدیریت راه‌های کشور از کاهش ۸.۲ درصدی تردد در محورهای برون شهری در مقایسه با روز قبل خبر داد.
مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: تردد در محورهای برون شهری نسبت به روز گذشته، ۳.۵ درصد افزایش یافته است.
مدیریت شهری پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران خدمات گوناگونی را به شهروندان ارائه داده که شهرداری مناطق در این زمینه نقش ویژه‌ای دارند، در این بسته خبری اخبار شهرداری مناطق را بخوانید.
«دیپلماسی شهروندی» از جمله رویکردهای مدیریت شهری در دوره‌ای است که رسانه‌های فارسی‌زبان به‌ صورت شبانه روز در حال سیاه‌نمایی از کشورمان هستند.
سرپرست جدید شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: اولویت اول برنامه‌های میان‌مدت مترو بازگشایی مدارس و تدابیر روز اول مهر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ