ریچارد اسپرینگمن نائب رییس شرکت «هولتک اینترنشنال» می‌گوید: انگلیس درنقطه حساسی قرار دارد تا از بحران انرژی گذر کند. برای اطمینان از امنیت انرژی پاک در ۱۰ سال آینده، به طرح‌های نیروگاه هسته‌ای متعدد و مکمل بر اساس فناوری راکتور آب تحت فشار نیاز دارد. این فناوری تایید شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رینگ و لاستیک های سرقتی را سمباده و رنگ زده و به جای لاستیک نو جا به خریدار می دهند و برای رد گم کردن، فاکتورهای قدیمی را به عنوان فاکتور خرید به پلیس عرضه می کنند.
تصاویر منتشر شده از شهر اشغالی رخُووت، تخریب گسترده اموال و خانه‌های غصبی صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد.
یک مقام اردنی از عزم این کشور برای ساخت راکتورهای اتمی کوچک با کمک گرفتن از برخی کشورها از جمله روسیه، خبر داد.
راکتور‌های پرورش‌دهنده به لطف فرآیندی به نام جذب نوترون (که یک اتم بارور است که می‌تواند از شکافت، نوترون دیگری را به خود جذب کرده و سپس به سوخت تجزیه شود)، می‌توانند سوخت بیشتری را نسبت به آنچه از طریق شکافت می‌سوزانند، تولید کنند. در ادامه می‌توان این سوخت را برای تولید سوخت بیشتری شکافت کرد و همین روش را ادامه داد.
آلمان آخرین راکتورها هسته ای تامین برق خود را برای همیشه خاموش می‌کند و بجای آن نیروگاه‌های ذغال سنگ را تقویت می‌کند.
اسلامی در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: یکی از روش‌های آب شیرین کردن استفاده از راکتور‌های هسته‌ای است، اما برای آب با دوام از راکتور استفاده نمی‌کنند، چون نیروگاه‌ها در سال دو تا سه ماه از مدار برای تعویض سوخت و تعمیرات خارج می‌شود و یک شهر و منطقه را نمی‌توان به نیروگاه وابسته کرد.
شرکت انگلیسی رولزرویس اعلام کرد بودجه‌ای را از دولت این کشور برای ساخت راکتورهای هسته‌ای کوچکی که می‌تواند انرژی مورد نیاز فضانوردان را در ماه تأمین کند، دریافت کرده است.
هلیوم۳، عنصری است که می‌تواند در رآکتور‌های هم‌جوشی هسته‌ای که در آینده نه چندان دور یکی از منابع اصلی انرژی باشد، مورد استفاده قرار گیرد.
تراکتورسازی ایران آمادگی راه اندازی خط تولید تراکتورهای ایرانی در زیمباوه را دارد.
رولزرویس از سال ۲۰۱۵ درحال کار روی رآکتور‌های ماژولار کوچک (SMR) است و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۹ اولین رآکتور خود را با این فناوری فعال کند. این شرکت حالا تصویری را منتشر کرده که احتمالاً نسخه‌ای از همین رآکتورهاست.
تیم‌های لیگ برتر والیبال عملکرد متفاوتی در فاکتورهای مهم والیبال در دور رفت داشته‌اند و برخی تیم‌های میانه جدول در صدر این داده‌های آماری قرار دارند.
انگلیس تصمیم دارد با ساخت ناوگانی از راکتورهای هسته ای ماژولار کوچک برق خود را به شیوه ای حافظ محیط زیست تامین کند.
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: افزایش تولید غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم با آغاز تولید در فردو نشانگر اقتدار کشور و عزم ایران برای حفظ دستاوردهای هسته‌ای بوده، اما ما برای ساخت راکتورهای تحقیقاتی نیاز به اورانیوم با غنای بالاتری داریم.
شرکت پترو صنعت تاراز مستقردر شهرک صنعتی نجف آباد 2 با اتکا به الطاف الهی و در پیروی از اندیشه ها و منویات رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت بومی سازی تولید در راستای اقتصاد مقاومتی، با سالها تلاش شبانه روزی و با بهره گیری از ظرفیت های علمی و تجربی پرسنل این شرکت، موفق به طراحی و ساخت راکتورهای مورد استفاده در صنایع شیمیایی و پالایشگاهی گردیده است.
کودکان برای تامین انرژی لازم بدن و تکمیل فاکتورهای رشد در کنار تغذیه به مصرف روزانه مولتی ویتامین‌ها نیز نیاز دارند که میزان آن باتوجه به سن کودک، جنسیت و روند رشد او متفاوت است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با نگاه متفاوت و در مقیاس‌های مختلف ظرفیت‌سازی برای طراحی و ساخت راکتور‌ها را آغاز کرده‌ایم و بومی‌سازی آن‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.
بر اساس گزارش‌ها، تعمیر و نگهداری ۹ راکتور هسته‌ای در فرانسه به دلیل اعتصاب به تعویق افتاد.
براساس تأیید وزارت محیط زیست آلمان، یکی از راکتورهای نیروگاه هسته‌ای این کشور در ایالت باواریا، نشت کرده و فعالیت آن کاملا متوقف شده است.
جنگ اوکراین و تنش‌های مربوط به انرژی بار دیگر کشور‌های صنعتی را به استفاده از انرژی هسته‌ای سوق داده، اما راه اندازی این نیروگاه‌ها بسیار هزینه بر است.
وزیر انرژی فرانسه از فعالسازی تمام رآکتورهای این کشور در فصل زمستان خبر داد.
دولت جدید کره جنوبی به ریاست «یون سوک یئول» ضمن انتقاد از دولت پیشین که فعالیت راکتورهای هسته‌ای را در این کشور به حاشیه برد، وعده داده است علاوه بر احیای راکتورهای هسته‌ای، حرکت تازه‌ای را برای تولید انرژی برق از طریق منابع تجدیدپذیر آغاز کند.
سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با صدور اطلاعیه ای درباره متن نوشته شده در ذیل فاکتورهای میادین توضیحاتی داد.
فدراسیون کاراته از لیست رشته‌های المپیکی حاضر در مجمع کمیته ملی المپیک خارج شد و این مهم می‌تواند در برگزاری مجمع انتخاباتی این کمیته تاثیرگذار باشد.
شایعه پرداخت عیدی قربان به دلیل همزمانی این عید با زمان معمول پرداخت یارانه ماهانه از سوی دولت به وجود آمد. حالا هم به نظر می‌رسد که برخی به دلیل پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در هفته آتی، به شایعه پرداخت یارانه و عیدی غدیر دامن زده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ