هلیوم۳، عنصری است که می‌تواند در رآکتور‌های هم‌جوشی هسته‌ای که در آینده نه چندان دور یکی از منابع اصلی انرژی باشد، مورد استفاده قرار گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مترجمان هوش مصنوعی ممکن است شگفت‌ انگیز به نظر برسند اما بخش عمده‌ای از انسان بودن را نیز از بین می ‌برند. برای من استفاده از زبان ماهیت انسان بودن است. وقتی صحبت می‌کنم نه تنها حقایق را بیان می‌ کنم بلکه شیوه ‌ای از وجودم را نیز در میان می ‌گذارم. از طریق انتخاب واژگان و لحن ‌های ظریف و تردیدهای کوچک و خطاهای احقانه ام این که من کیستم را فاش می کنم. من یک شخصیت نیستم بلکه یک شخص هستم.
کارشناسان بریتانیایی بر پایه نتایج مطالعات اخیر خود هشدار می‌دهند که مصرف بالای غذا‌های فوق فرآوری شده تولیدی برای وگان‌ها و گیاهخوار‌ها خطر ابتلا به بیماری‌هایی از جمله سرطان، قلبی و عروقی، دیابت، سکته مغزی و چاقی را در میان آن‌ها افزایش داده است.
کریس لو، بیولوژیست دریایی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و یکی از نویسندگان اصلی مقاله تحقیقاتی‌ایی که روز دوم ژوئن منتشر شد، در این باره گفته: «فکر می‌کنم که در نهایت می‌توان به این افسانه پایان داد که اگر زمانی در نزدیکی یک کوسه سفید در حال شنا باشید، کوسه به شما حمله‌ور خواهد شد.»
جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام و تایباد و باخرز می‌گوید: تندروها منافع ملی را از بین برده و کشور را به این روز انداخته اند که نه آینده ای برای ما هست و نه آینده ای برای بچه هایمان. یک اقلیت شیپور به دست روی منبر و یک اقلیت شیپور به دست کف خیابان هر بلایی می خواهند سر منافع ملی و امنیت کشور می‌آورند. چرا جلوی آن ها نمی ایستیم؟ مگر مملکت فقط مال این هاست؟ مملکت مال مردمی است که این روزها اجاره خونه ندارند. برای مایحتاج ‌زندگی به مشکل برخورده اند.
در این مطلب درباره‌ی کوزه‌های کانوپیک و اینکه چرا مصریان باستان اندام خاصی از بدن متوفی را جداکرده و درون این کوزه‌ها می‌گذاشتند، می‌خوانید.
مسئله‌ی ذهنی زیبای خفته که در سال ۲۰۰۰ به شهرت رسید نشان می‌دهد باورهای انسان چگونه بر اساس استدلال‌های منطقی شکل می‌گیرند.
درک این که چرا برخی از حیوانات بیشتر مستعد ابتلا به بیماری سرطان هستند می‌تواند منجر به بهبود غربالگری برای انسان شود.
اگرچه دریافت عفونت قارچی از گیاهان توسط انسان‌ها پدیده تازه‌ای نیست اما مورد گزارش شده در هند کارشناسان بهداشتی را نگران شیوع احتمالی آن کرده است.
علی‌رغم آن که چت جی پی تی (Chat GPT) در تطبیق الگو خوب است ذهن انسان کار‌های بسیار بیشتری انجام می‌دهد. خطر تداوم استفاده از اصطلاح "هوش مصنوعی" این است که خطر متقاعد کردن ما در پذیرش این فرض را دارد که جهان بر اساس یک منطق منحصر به فرد کار می‌کند: منطق عقل گرایی بسیار شناختی و خونسرد.
آزمایش‌کنندگان دریافتند که هر چقدر مو فر باشد، سر انسان کمتر عرق می‌کند (برای دفع گرما) و در نتیجه آب و انرژی را در خود حفظ می‌کند.
به طور کلی تعریف عزت نفس این است که من نسبت به توانایی‌های خود، چه دیدگاهی دارم و تا چه اندازه خود را ارزشمند می‌دانم و برای خود احترام قائل هستم. به طور کلی عزت نفس و اعتماد به نفس قدرتمندترین و مهم‌ترین بخش شخصیت هر انسان را تشکیل می‌دهند. با دانستن تعریف عزت نفس و تفاوت‌های آن با اعتماد به نفس می‌توان اهمیت هر‌کدام را در زندگی متوجه شد تا بتوانیم با قدرت بیشتری به سمت رویاهایمان حرکت کنیم.
رنگ چشم یکی از بارزترین ویژگی‌های صورت انسان است. اگر برای اولین بار با شخصی ملاقات می‌کنید به چشمان وی توجه خواهید کرد. در این میان تقریبا همه افراد دارای رنگ یکسانی در دو چشم خود هستند. محققان در مطالعات جدید خود به بررسی این موضوع پرداختند.
ذهن انسان طوری تکامل پیدا کرده است که از جسم ما محافظت کند و ما را زنده نگه دارد و سه سامانه‌ی هشداردهنده برای رویارویی با خطرات جدید دارد. یکی از آن‌ها دستگاه عصبی سمپاتیک است که واکنش جنگ یا گریز را کنترل می‌کند و دیگری دستگاه لیمبیک که در واکنش به تهدید، احساسات را فعال می‌کند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها بودن موجب تغییراتی در مغز می‌شود که می‌تواند در خلاق شدن ذهن فرد موثر باشد. درواقع وقتی انسان تنهاست و هیچ تحریک اجتماعی وجود ندارد، مغز شروع به راه‌اندازی شبکه‌های خلاقیت خود می‌کند و با بالا بردن قوه تخیل فرد، جای خالی تحریک‌های اجتماعی را پر می‌کند.
بد نیست بدانید آلبر کامو خالق آثاری همچون «بیگانه» و «طاعون» از کودکی عاشق فوتبال شده بود، شباهت‌هایی را بین این ورزش، ماهیت انسان، اخلاق و هویت شخصی می‌دید و باور داشت سادگی در فوتبال با پیچیدگی‌های تحمیل‌شده از سوی مقاماتی مثل دولت و کلیسا در تضاد است.
کشف راز حشره خوار در کوچک کردن بافت شناختی‌اش در زمستان تنها برای رشد مجدد آن در بهار ممکن است به پزشکان در درمان بیماری‌های عصبی در انسان کمک کند.
در مروری بر داده‌ها در مورد خنده، به فرضیه‌ای در این باره می‌رسیم که چرا افراد عاشق فردی که آنها را می‌خنداند می‌شوند. این فقط بحث خنده‌دار بودن و بانمک بودن فرد نیست و ماجرا می‌تواند پیچیده‌تر از این باشد.
جامدات زیستی یا بیوسولید‌ها نه تنها سه عنصر ضروری کود‌ها یعنی نیتروژن، فسفر و پتاسیم را در حد بالایی دارند بلکه حاوی سایر مواد مغذی مورد نیاز گیاهان برای سلامتی و رشد مانند منیزیم و سدیم می‌باشند و به گیاهان کمک می‌کنند تا این مواد مغذی را جمع کنند.
در آزمایشی جالب توجه، مهندسان یک جفت چشم شبیه به چشم‌های انسان به خودرو اضافه کردند و متوجه شدند که این امر سبب افزایش ایمنی عابران پیاده می‌شود.
به گفته کارشناس پرندگان علت اصلی حمله کلاغ به انسان از بین رفتن زیستگاه‌هایشان و دفاع از همنوع خود است. به عنوان نمونه اگر انسان‌ها، کلاغ مریض یا زخمی را در دست بگیرند، لاشه کلاغی در مسیر حرکتی آن‌ها باشد یا جوجه کلاغی فاقد توان پرواز در اطراف آن‌ها باشد، خوی وحشی‌گری پیدا می‌کنند و با حمله به انسان و نوک زدن به سرش باعث آسیب به او می‌شوند. درغیر اینصورت سابقه حمله کلاغ به انسان را نداریم. این موضوع از دیرباز امری طبیعی بوده است و روستاییان نیز به چنین رفتاری آشنایی دارند.
تیمی از دانشمندان در ژاپن می‌گویند توانسته‌اند با تجزیه و تحلیل ساختار حنجره ۴۳ گونه از پستانداران پاسخ به این سؤال را دریابند. به گفته آنان تمامی پستانداران غیرانسان، از اورانگوتان گرفته تا شامپانزه، دارای یک ویژگی اضافی در گلوی خود هستند که انسان آن را ندارد.
ما دارای چیزی هستیم که اصطلاحا سوگیری منفی نامیده می‌شود که علت اصلی ترس و بدبینی در انسان است؛ یعنی ترس و بیزاری ما از زیان خیلی بیشتر از اشتیاق و علاقه‌مان به سود است و طبیعتا افرادی با چنین ویژگی‌هایی بقا پیدا کرده‌ و توانسته‌اند ژن‌شان را به نسل بعد منتقل کنند و تقلای آنها برای بقا نقشی منفی بر مغزها باقی گذاشته است.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیوهایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
پس از راه اندازی شبکه اینترنشنال توسط عربستان سعودی، بخشی از منابع انسانی منوتو با دستمزد بیشتر به اینترنشنال کوچ کردند؛ اتفاقی که به شکل خفیف‌تر برای بی بی سی فارسی و رادیو فردا نیز رخ داد. منوتو پس از این اتفاق راهبرد رقابتی‌اش را برای محتوا‌های نمادین که انعکاس بیشتری داشته باشد، گذاشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ