براساس تأیید وزارت محیط زیست آلمان، یکی از راکتورهای نیروگاه هسته‌ای این کشور در ایالت باواریا، نشت کرده و فعالیت آن کاملا متوقف شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهم‌ترین سؤالی که همواره با شنیدن راکتور اراک به ذهن متبادر می‌شود، فرجام قلب سیمانی بازمانده از برجام است. اینکه قلب سیمانی راکتور (کالندریا) کجاست و در چه شرایطی نگهداری می‌شود.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که پنجمین رآکتور نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه اوکراین نیز از مدار تولید خارج شده است.
متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند با بروز رسانی راکتور زیستی تولید دارو، از ضرر چندین میلیارد تومانی تولید دارو سازی جلوگیری کنند. از این دستگاه برای تولید مواد شیمیایی و واکنش‌های زیستی استفاده می‌شود و دانش فنی ساخت آن در انحصار پنج کشور جهان است. خبرنگار صدا و سیما هنگام مصاحبه با مهندس محمد داوود معتمدی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تلاش کرد با میکروفون آبی خبرگزاری صدا و سیما کراوات مهندس معتمدی را سانسور کند. در بخشی از مصاحبه خبرنگار سعی می‌کند که همزمان با حرکات بدن مدیرعامل شرکت دانش بنیان میکروفون را جابجا کند تا کراوات وی دیده نشود.
نیمه‌شب بیست‌وششمین روز از ماه آوریل ۱۹۸۶ انفجاری بزرگ، راکتور شماره چهار نیروگاه هسته‌ای لنین در چرنوبیل را متلاشی کرد. هنوز هم آمار دقیقی از کسانی که قربانی پرتو‌های رادیواکتیو شدند وجود ندارد. شاید چندده هزار نفر، شاید هم چندصدهزار نفر، کسی نمی‌داند و احتمالا هرگز هم معلوم نمی‌شود.
مهندسان موسسه EPFL یک راکتور خورشیدی به شکل بشقاب ماهواره ساخته و آزمایش کرده اند که می تواند از نور خورشید و آب گاز هیدروژن تولید کند.
اسلامی در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: یکی از روش‌های آب شیرین کردن استفاده از راکتور‌های هسته‌ای است، اما برای آب با دوام از راکتور استفاده نمی‌کنند، چون نیروگاه‌ها در سال دو تا سه ماه از مدار برای تعویض سوخت و تعمیرات خارج می‌شود و یک شهر و منطقه را نمی‌توان به نیروگاه وابسته کرد.
پس از انفجار مشهور راکتور چرنوبیل این استخر به شدت آلوده شد، ماهیان بسیاری مردند و رسوبات رادیواکتیو در آن ته‌نشین شدند.
ما برنامه ساخت پیشران های هسته ای را داریم، منظورم از پیشران، زیردریایی های هسته ای است، زیردریایی هایی که رانش آنها توسط راکتور هسته ای صورت می گیرد. این موضوع در دستور کار ما در برنامه آینده وجود دارد و توانمندی اش راهم در کشور داریم.
رولزرویس از سال ۲۰۱۵ درحال کار روی رآکتور‌های ماژولار کوچک (SMR) است و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۹ اولین رآکتور خود را با این فناوری فعال کند. این شرکت حالا تصویری را منتشر کرده که احتمالاً نسخه‌ای از همین رآکتورهاست.
معاون سازمان انرژی اتمی گفت: با کمک راکتور بوشهر، از۱۳۹۰ تاکنون ۸۸ میلیون بشکه نفت صرفه جویی کرده‌ایم.
ریچارد اسپرینگمن نائب رییس شرکت «هولتک اینترنشنال» می‌گوید: انگلیس درنقطه حساسی قرار دارد تا از بحران انرژی گذر کند. برای اطمینان از امنیت انرژی پاک در ۱۰ سال آینده، به طرح‌های نیروگاه هسته‌ای متعدد و مکمل بر اساس فناوری راکتور آب تحت فشار نیاز دارد. این فناوری تایید شده است.
شرکت روس‌اتم روسیه ساخت دومین رآکتور تنها نیروگاه هسته‌ای مصر را در 300 کیلومتری قاهره آغاز کرده است.
در حالی که طی روزهای اوکراین با قطعی گسترده برق مواجه بود، چندین رآکتور هسته‌ای در دو نیروگاه این کشور نیز خاموش شده است.
راکتور تحقیقاتی ۱۰ مگاواتی اصفهان از نوع استخری آب سبک بوده و سوخت آن از نوع صفحه‌ای با غنای ۲۰ درصد است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: دشمن تلاش دارد تا صنعت هسته‌ای ما در ذهن افراد تنها تداعی کننده غنی سازی باشد و این در حالی است که در حوزه رادیو دارو و کشاورزی کارهای بسیار خوبی انجام شده و غنی‌سازی در حوزه هسته‌ای‌ تنها بخش اندکی از آن را در بر می‌گیرد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز به لحاظ ضربه‌پذیری در حوزه هسته‌ای، کشور به دلایل مختلف کاملا غیرقابل آسیب است، اعلام کرد: خبرهای خوب در حوزه راکتور و رادیو دارو داریم.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز به لحاظ ضربه‌پذیری در حوزه هسته‌ای، کشور به دلایل مختلف کاملا غیرقابل آسیب است، اعلام کرد: خبرهای خوب در حوزه راکتور و رادیو دارو داریم.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز به لحاظ ضربه‌پذیری در حوزه هسته‌ای، کشور به دلایل مختلف کاملا غیرقابل آسیب است، اعلام کرد: خبرهای خوب در حوزه راکتور و رادیو دارو داریم.
بر اساس گزارش‌ها، تعمیر و نگهداری ۹ راکتور هسته‌ای در فرانسه به دلیل اعتصاب به تعویق افتاد.
بر اساس داده‌های کتاب "۱۹۸۲: جاده‌ای به سوی جنگ" که با استناد به گفته‌های مقام‌های ارشد وقت موساد نوشته شده شکست در گسترش روابط اسرائیل با مسیحیان لبنان در آن زمان ناشی از دو ملاحظه بود: نخست آن که ضربه زدن به سوری‌ها در لبنان به روند صلح اسرائیل با مصر آسیب وارد می‌ساخت و از سوی دیگر، بر لجستیک اسرائیل که قصد ضربه زدن به راکتور هسته‌ای عراق را داشت تاثیر منفی وارد می‌ساخت حمله‌ای که در ژوئن ۱۹۸۱ میلادی رخ داد.
راکتور فضایی چینی با قدرت تولید یک مگاوات برق برای تامین الکتریسیته و نیروی پیشرانش در فضا تست های ارزیابی عملکرد را موفقیت پشت سر گذاشته سات.
وزیر امور خارجه مجارستان اعلام کرد که دو رآکتور هسته‌ ای جدید در این کشور با مشارکت شرکت «روس‌اتم» روسیه احداث خواهد شد.
معاون سازمان انرژی اتمی گفت: به سمتی حرکت خواهیم کرد که بتوانیم راکتور هسته‌ای بومی داشته باشیم. ما به دنبال ایجاد تنوع در سبد انرژی کشور هستیم که یکی از پارامترهای مهم در توسعه‌یافتگی است.
محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: نصب هزار ماشین IR ۶ و سایر ماشین ها، طراحی راکتور اراک و تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد از جمله موارد مورد تاکید مجلس بود، که همه آن‌ها مطابق قانون انجام شد و می‌توان گفت قانون اقدام راهبردی تا این تاریخ به نسبت زمان صددرصد اجرا شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ