آزمایش خون از ارگان‌ها و سیستم‌های مختلف بدن و اندازه گیری قندخون ناشتا و دو ساعت پس از مصرف قند، در کنار اندازه گیری چربی خون، از راه‌های تشخیص سلامت قلب است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایست قلبی وضعیتی است که قلب نمی‌تواند وظایف خود مانند پمپاژ خون اکسیژن‌دار به سرتاسر بدن برای رساندن اکسیژن به مناطق حساس مثل مغز و بقیه اندام‌ها را انجام دهد. گاهی اوقات به آن «ناگهانی» می‌گویند، زیرا به نظر می‌رسد که بدون هشدار و علائم قبلی اتفاق می‌افتد. در این شرایط بیمار به طور ناگهانی تمام فعالیت‌های قلبی خود را از دست می‌دهد، تنفسش متوقف شده و بیهوش می‌شود. بدون درمان فوری، ایست قلبی ناگهانی می‌تواند منجر به مرگ شود.
نیویورک‌پست با استناد به این مطالعه گزارش می‌دهد رژیم غذایی یادشده که به اختصار پیور نامیده می‌شود، نشان می‌دهد که مصرف شش گروه غذایی میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، مغزها، ماهی و لبنیات پرچرب خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. در رژیم غذایی سالم، برای غلات کامل و گوشت فراوری نشده (مانند گوشت گاو به جای بیکن یا سالامی) هم جایی درنظر گرفته شده است.
مصرف دوز متوسط ویتامین D برای سلامت قلب مفید است. افراد مسن که در معرض خطر حوادث قلبی عروقی هستند ممکن است بخواهند ویتامین D مصرف کنند، حتی اگر کمبود ویتامین D نداشته باشند..
محققان دریافتند که میزان حوادث قلبی عروقی عمده در میان افرادی که ویتامین D مصرف می‌کردند، ۹ درصد کمتر از افرادی است که دارونما مصرف می‌کردند.
زردآلو منبع خوبی برای بسیاری از آنتی اکسیدان‌ها از جمله بتا کاروتن و ویتامین‌های A، C و E است، علاوه بر این، غنی از گروهی آنتی اکسیدان‌های پلی فنول به نام فلاونوئید‌ها است که نشان داده باعث محافظت زیاد در برابر بیماری‌ها از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی می‌شود.
رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند با تأمین مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.
بر اساس تحقیقات، ارتباط مستقیمی میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و حتی عادات غذایی ما نقش قابل توجهی در سلامت و عملکرد قلب دارند.
قرار دادن نیترات در رژیم غذایی دارای فواید مختلفی برای سلامت قلب و عروق است که می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های مرتبط مانند بیماری قلبی، زوال عقل و دیابت کمک کند.
طبق نظر متخصصان، هندوانه حاوی موادی غنی است که به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.
آب نوشیدنی ایده آل است، با کالری صفر و ۱۰۰٪ هیدراتاسیون! سعی کنید هر روز ۶-۸ فنجان میل کنید. اگر آب ساده برای شما جذابیت ندارد، چرا با چند تکه لیمو، لیموترش یا خیار کمی آن را زنده نکنید؟
بر اساس گزارش علمی جدید انجمن قلب آمریکا، سلول‌های مغز رابطه پیچیده‌ای با رگ‌های خونی اطراف خود دارند که می‌تواند بر عملکرد رگ‌ها تأثیر زیادی بگذارند.
«اریک آرنسن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اسلو نروژ، می‌گوید: «اگر هر روز یک مشت آجیل، یعنی حدود ۳۰ گرم، بخورید ۲۰ تا ۲۵ درصد خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی کاهش خواهد یافت. در مقایسه، بزرگسالان در کشور‌های شمال اروپا به طور متوسط حدود ۴ گرم آجیل در روز می‌خورند. بسیاری از آن‌ها اصلاً آجیل یا دانه نمی‌خورند.»
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بین اولین زایمان زودتر، تعداد بیشتر زاد و ولد زنده و شروع قاعدگی در سنین پایین‌تر و خطر بیشتر مشکلات قلبی در زنان ارتباط وجود دارد.
طبق تحقیقات معجون سیر و آب لیمو قلب شما را بهبود می‌بخشد.
مصرف ماده معدنی پتاسیم باید به اندازه کافی باشد؛ زیرا علاوه بر این که سطوح بسیار پایین آن برای قلب خطرناک است، سطوح بسیار بالای پتاسیم نیز می‌تواند منجر به ایست قلبی شود.
حفظ سلامت قلب فواید بی شماری دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، حمله قلبی و حتی زوال عقل.
حفظ سلامت قلب فواید بی شماری دارد، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سکته مغزی، حمله قلبی و حتی زوال عقل.
به گفته محققان عوامل خطر رفتاری برای بیماری‌های قلبی عروقی به خوبی شناخته شده است و شامل رژیم غذایی ناسالم و چاقی، عدم تحرک بدنی، سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل می‌شود. کارآزمایی‌های تصادفی سازی و کنترل شده قبلی و مطالعات مشاهده‌ای نشان داده اند که در مورد رژیم غذایی، میزان کربوهیدرات‌های مصرف شده بر سلامت قلب و عروق تأثیری ندارد.
یک مطالعه جدید اطلاعات نگران کننده‌ای را در مورد ارتباط بین پره اکلامپسی عارضه بارداری و حمله قلبی در آینده، حتی در زنان جوان تر، نشان می‌دهد.
سلامت قلب باعث بهبود سلامت مغز می‌شود و می‌تواند به کاهش خطر سکته مغزی و زوال عقل کمک کند.
دکتر آرپیتا باسو، دانشیار دانشگاه نوادا در لاس وگاس و از اعضای این تیم مطالعاتی نیز در رابطه با موضوع فوق گفت: یک مطالعه کارآزمایی تصادفی کنترل شده متقاطع بر روی ۳۳ بزرگسال چاق نشان داد که مصرف دو و نیم فنجان توت فرنگی در روز به طور قابل توجهی مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد.
به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه اجزای خاص رژیم غذایی سالم را مصرف میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، فیبر، لبنیات کم چرب و برخی غذاهای غنی از پروتئین، مانند آجیل، ماهی، و محصولات سویا دانست و گفت: مصرف مکمل ها شامل کلسیم ،منیزیم و انواع ویتامین ها به صورت معمول توصیه نمی شود مگر در موارد کمبود این مواد که پزشک تشخیص می دهد.
مکمل‌ها شامل اسید‌های چرب امگا ۳ بود که خطر مرگ زودرس ناشی از بیماری قلبی کاهش می‌دهد.
مطالعات نشان داده‌اند التهابات عامل اصلی بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سرطان، سندرم متابولیک، دیابت نوع دو، آلزایمر، آرتروز و حتی چاقی هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ