به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه اجزای خاص رژیم غذایی سالم را مصرف میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، فیبر، لبنیات کم چرب و برخی غذاهای غنی از پروتئین، مانند آجیل، ماهی، و محصولات سویا دانست و گفت: مصرف مکمل ها شامل کلسیم ،منیزیم و انواع ویتامین ها به صورت معمول توصیه نمی شود مگر در موارد کمبود این مواد که پزشک تشخیص می دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
توصیه‌های انجمن قلب آمریکا برای یک الگوی غذایی سالم شامل رژیم غذایی متمرکز بر غذا‌های گیاهی، ماهی، غذا‌های دریایی و لبنیات کم چرب است.
اگر بدانیم افزایش‌های در نظر گرفته شده تا حد زیادی منطبق با اوضاع اقتصادی در این کشور و با دخیل کردن نرخ تورم بوده و به عنوان مثال در دو نوبت آخر، یکبار ۵۴.۵ درصد و بار آخر ۳۴ درصد به حقوق و دستمزد حقوق بگیران در ترکیه افزوده شده، به نظر می‌رسد که بررسی تدابیر اتخاذ شده در این کشور می‌تواند الگوی خوبی برای برون رفت کشورمان از این ماجرای حاشیه ساز و آسیب زا باشد.
ویلیام سالیبا، مدافع تیم فوتبال آرسنال، از ویرژیل فن‌دایک در سبک بازی‌اش الهام می‌گیرد
سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری گفت: وزنه‌برداران ما الگوی سایر کشورها شدند بنابراین در مسابقات جهانی کار سختی پیش رو داریم.
در راستای مرجعیت و دیپلماسی علمی جمهوری اسلامی ایران، با درخواست مرکز تحقیقاتی و آموزش عالی عتبه حسینی کشور عراق، الگوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در عراق راه‌اندازی می‌شود.
وسلی فوفانا، مدافع چلسی روی گل چهارم منچستریونایتد به چلسی نقش مهمی داشت.
وزیر اقتصاد گفت: الگوی تمرکز بر ارزهای محلی یا روش‌های تسویه مالی و بانکی، غیر از اتکا به ارزهای جهان و به صورت فراگیر در دستور کار دولت و بانک مرکزی قرار گرفته است.
تغییر و اصلاح الگوی غذایی فرد نخستین گام برای سرعت گرفتن روند درمان است. در این نخستین گام، اولین قدم! تغییر شکل پختن غذا‌ها از سرخ‌کردنی و پرچرب به آب‌پز یا کبابی است. قدم بعدی مصرف غذا‌ها هم در حجم کم است. البته افزایش دفعات مصرف خیلی توصیه نمی‌شود، چون با هر بار مصرف غذا، معده وادار به ترشح اسید می‌شود؛ بنابراین افزایش وعده‌ها حداکثر تا پنج‌بار توصیه شده است.
عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: الگوی کشت طرحی فراقوه‌ای است و مصوبه‌ای نیست که فقط وزارت جهاد کشاورزی یا قوه مجریه در اجرای آن دخیل باشند.
با استرس مزمن، سطوح بالا کورتیزول ممکن است باعث هوس، به ویژه برای غذاهای سرشار از قند، چربی و کالری شود که ممکن است منجر به افزایش وزن شود.
تغییر سبک زندگی و الگوی غذایی افراد در ماه مبارک رمضان، ممکن است منجر به عوارضی مانند افت فشار یا قند خون، سوءهاضمه، سردرد و... شود که با راهکار‌هایی می‌توان این عوارض را بهبود بخشید.
یک کارشناس کشاورزی گفت: موضوع مهم در تأمین امنیت غذایی، اصلاح الگوی کشت است؛ اگر این هدف عملیاتی شود به طور قطع شاهد اتفاق‌های مثبتی در بخش کشاورزی خواهیم بود.
اصلاح الگوی کشت، کشت قراردادی، راه اندازی رصدخانه و دیپلماسی غذایی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در سال گذشته بوده که ۳ اولویت نخست چتری برای تامین ۹۵درصدی امنیت غذایی است.
متاسفانه الگوی غذایی در ایران مناسب نیست. تغذیه در خانواده‌ها عمدتا بر اساس نشاسته و پروتئین است و کمتر از فیبر و سبزیجات استفاده می‌شود. اگر بتوان در ایام نوروز از گوشت ماهی، فیبر، سبزیجات و مواد گیاهی استفاده کرد، تاثیرات مثبتی روی سلامتی خواهد داشت.
در الگوی اقتصاد مقاومتی مساله قیمت و ارزان سازی مواد غذایی موضوع مهمی است در این باره مشارکت کنندگان طرح فجر تا فطر چقدر موفق عمل کرده اند.
دو طرح اولویت‌دار و راهبردی «توسعه نظامات بانکی بین المللی» و «تامین پایدار غذای اساسی مبتنی بر الگوی کشت» در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور به تصویب رسید.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی ۶ دهه زمین های کشاورزی در اروپا بزرگتر و در ایران چند برابر کوچکتر شده اند. این تهدیدی برای امنیت غذایی نسل آینده کشور به شمار می رود.
یک متخصص تغذیه با تاکید بر تصحیح الگوی غذایی در کشور، گفت: تنها ۱۲ درصد از مردم کشور سالم و سلامت تغذیه می‌کنند و حدود ۸۸ درصد از مردم، سبک تغذیه و عادات غذایی ناسالمی دارند.
محققان اخیرا دریافته‌اند که رعایت یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر ۴ الگوی مشخص، تا جای ممکن عمر ما را طولانی‌تر می‌کند.
محققان اخیرا دریافته‌اند که رعایت یک رژیم غذایی سالم مبتنی بر ۴ الگوی مشخص، تا جای ممکن عمر ما را طولانی‌تر می‌کند.
متخصصان تغذیه معتقدند: رعایت رژیم یا الگوی غذایی به داشتن وزن مناسب در زندگی شهرنشینی کمک فراوانی می‌کند در حالیکه کم تحرکی، استفاده از غذا‌های آماده و از همه مهمتر مصرف غذا‌های ناسالم علاوه بر چاقی موجب بیماری نیز می‌شود.
یک الگوی غذایی که با مصرف زیاد میوه، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، روغن زیتون، لبنیات کم چرب و آنتی اکسیدان‌ها و مصرف کم غذا‌های حیوانی مشخص می‌شود، ظاهراً با کاهش خطر افسردگی مرتبط است.
فیبر یک ماده مغذی بسیار مهم است که باید در هر الگوی غذایی گنجانده شود به خصوص اگر مبتلا به دیابت هستید. با این وجود، به یاد داشته باشید افزایش مصرف فیبر باید یک تلاش آهسته و پیوسته باشد، زیرا خوردن بیش از حد فیبر به طور مستقیم می‌تواند منجر به برخی علائم گوارشی ناخوشایند شود.
افزودن چند قاشق غذاخوری دانه‌های غنی از مواد مغذی به وعده‌های غذایی در طول روز می‌تواند به تقویت چربی سالم، فیبر، پروتئین و مواد مغذی در الگوی غذایی خود کمک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ