دکتر آرپیتا باسو، دانشیار دانشگاه نوادا در لاس وگاس و از اعضای این تیم مطالعاتی نیز در رابطه با موضوع فوق گفت: یک مطالعه کارآزمایی تصادفی کنترل شده متقاطع بر روی ۳۳ بزرگسال چاق نشان داد که مصرف دو و نیم فنجان توت فرنگی در روز به طور قابل توجهی مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این تنقلات نه تنها سالم و خوشمزه هستند بلکه هم چنین شامل حداقل ۳ گرم فیبر در هر وعده از موادی مانند میوه، غلات کامل، حبوبات و آجیل می‌باشند که همگی می‌توانند به سلامت قلب و هضم سالم کمک کنند.
سیب سبز یکی از میوه‌های خوشمزه و مفید برای سلامت بدن است. این میوه حاوی مقدار فراوانی فیبرهای حل‌شدنی به‌خصوص پکتین است که به تنظیم قند خون و بهبود گوارش کمک می‌کند.
میوه‌ها خوراکی‌های مفیدی برای رفع گرسنگی و تشنگی هستند. سالاد میوه یکی از میان‌وعده‌های خوشمزه‌ای است که خواص بسیاری را در خود دارد. سالاد میوه از مخلوط میوه‌های مختلف تهیه می‌شود. می‌توان از آبِ میوه‌های مصرف شده در سالاد، به عنوان سس آن استفاده کرد. سالاد میوه را می‌توان به عنوان پیش غذا یا به عنوان دسر نیز سرو کرد.
مربای چند میوه را می‌توانید متناسب با ذائقه خودتان و یا میوه‌هایی که در دسترس‌تان است با ترکیبات متفاوتی درست کنید.
موز چهارمین محصول کشاورزی جهان، این میوه خوشمزه را قاتل پدر می نامند زیرا پس از برداشت درختش را قطع می کنند تا درختان نزدیک دیگر رشد کنند.
این روز‌ها فصل رسیدن میوه ازگیل است و بی‌شک شما این میوه را در بازار میوه دیده و تهیه کرده‌اید. در شمال این میوه به وفور یافت می‌شود، برای همین شمالی‌ها با این میوه مربا هم درست می‌کنند که برای صبحانه بسیار مقوی و خوشمزه است.
ترشی هفت میوه شمالی یا ترشک هفت میوه از میوه‌های خشک به همراه رب انار تهیه می‌شود که یکی از میان وعده‌های بسیار خوشمزه و پر طرفدار است.
هندوانه منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که علاوه بر آبرسانی بدن، می‌تواند بسیاری از ابعاد مختلف سلامتی را ارتقا دهد و از برخی بیماری‌ها نیز جلوگیری کند.
توت میوه‌ای خوشمزه و شیرین است که می‌توان از آن به عنوان شیرین‌کننده کیک، شیرینی و غذا‌ها استفاده کرد. توت سفید یکی از انواع رایج و پراستفاده توت است که به صورت خشک یا تازه مصرف می‌شود. خواص توت خشک بسیار زیاد بوده و این میوه به عنوان یک خوراکی سرشار از کالری و مقوی در نظر گرفته می‌شود که حاوی مواد مغذی نظیر املاح معدنی، فیبر، آنتی اکسیدان‌ها، انواع ویتامین و پکتین است.
بستنی میوه‌ای یکی از انواع بستنی‌های خوشمزه و محبوب است که به دلیل داشتن میوه تازه در ترکیباتش طعم بسیار دلنشینی دارد.
با فرا رسیدن فصل بهار، فصل فروش گوجه سبز‌های خوشمزه و ترش فرا می‌رسد و شما می‌توانید علاوه بر مصرف خام این میوه خوشمزه، در انواع غذا‌ها یا دسر‌ها از آن استفاده کنید.
طرز تهیه آش میوه خوشمزه را در مطلب زیر بخوانید
کیک شاه توت یکی از انواع کیک‌های میوه‌ای است که به دلیل داشتن میوه شاه توت در ترکیباتش بسیار خوشمزه است و بافت لطیفی دارد.
انتخاب نوشیدنی فوق‌العاده‌ای که با رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای محافظت از سلامت مغز مطابقت دارد، شامل یک اسموتی خوب است. دستور العمل‌های اسموتی آشنا شامل ترکیبی از میوه، شیر، یا ماست مورد تایید رژیم مدیترانه‌ای و پروتئین اضافه شده مانند آجیل، گاهی غلات کامل و حتی سبزیجات است.
کیک سیب خیس یکی ازا نواع کیک‌های میوه‌ای خوشمزه است که به دلیل داشتن میوه سیب در ترکیباتش بسیار معطر و خوش عطم است.
ترشی کیوی یکی از انواع ترشی‌های میوه‌ای است که به دلیل داشتن میوه کیوی طعم ملسی دارد و یک چاشنی خوشمزه برای غذاست.
دانیل لوی وولینز، متخصص تغذیه در خانه می گوید: «وقتی نوبت به تقویت قدرت مغز شما می رسد، هدف شما باید دریافت مقدار مناسب کالری (یا انرژی)، به علاوه تعادل پروتئین، چربی و کربوهیدرات باشد. او توضیح می دهد : «با نگاهی به بشقاب صبحانه خود، نیمی از بشقاب را میوه و سبزیجات، یک چهارم پروتئین بشقاب و یک چهارم غلات کامل تهیه کنید. چربی‌های سالم بیشتر یک مکمل هستند و می‌توانند شامل آووکادو، روغن زیتون و هر نوع آجیل یا دانه باشند.»
سالاد میوه نوعی سالاد شیرین و خوشمزه است که برای تهیه آن به جای سبزیجات از ترکیب انواع میوه استفاده می‌شود و بسیار زیبا و مجلسی است.
خورش مرغ و به یکی از انواع روش‌های پخت مرغ است که در ترکیب با میوه به تهیه می‌شود و به همین دلیل طعم بسیار دلچسبی دارد.
انار یک غذای سرشار از آنتی اکسید‌های قوی و موادی بسیار مفید برای سلامتی مانند فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها، اسید پونیک، الاژیتانین‌ها و سایر موادی که دارای خواص ضد ویروسی، فشار خون بالا و ضد التهاب است.
مربای انگور یکی از انواع مرباهای خوشمزه ایرانی است که پخت آن نیازی به شکر ندارد و شیرینی آن همان شیرینی طبیعی میوه انگور است.
کرم هلو یکی از انواع دسرهای میوه‌ای است که از ترکیب میوه هلو با خامه، ژله، آبیموه و... تهیه می‌شود و یک دسر مجلسی و خوشمزه است.
یکی از دلایلی که ممکن است برخی از خوردن برخی میوه‌ها اجتناب کنند این است که می‌ترسند قند موجود در میوه بر سلامت آنان تاثیر منفی بگذارد. برخلاف شکر اضافه شده در غذا‌های بسیار فرآوری شده، قند موجود در میوه‌ها به طور طبیعی وجود دارد و دلیلی برای وسواس در مورد آن وجود ندارد.
مهم نیست کدام توت را انتخاب می‌کنید ریختن یک توت در دهان آنتی اکسیدان ها، فیبر و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی را در اختیار بدن شما قرار می‌دهد همه در یک بسته خوشمزه کم کالری و بدون چربی.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ