مطالعات نشان داده‌اند التهابات عامل اصلی بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سرطان، سندرم متابولیک، دیابت نوع دو، آلزایمر، آرتروز و حتی چاقی هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهندسان دانشگاه کانکتیکت یک ماده بسیار سبک و نوین از دی ان ای ابداع کرده اند که به شکل شبکه خود را ترمیم می کند و با شیشه پوشیده می شود. این ماده ۴ بار قدرتمندتر از فولاد است.
یک فوتبالیست و یک گشتی‌گیر پهلوانی به دلیل استفاده از ماده ممنوعه دوپینگ هر کدام به ۴ سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های ورزشی محکوم شده‌اند.
غلات کامل کمک می‌کنند عمری طولانی‌تری داشته باشید. تحقیقی که روی ۴۰ هزار زن (پس از یائسگی) انجام شد، نشان داد آن‌هایی که در طول هفته ۴ تا ۷ وعده غلات کامل استفاده می‌کردند تا ۳۱ درصد، از خطر مرگ بر اثر سرطان و بیماری‌های قلبی در امان هستند.
مهدی هفت چشمه در جایگاه دوم رقابت ماده پرتاب چکش مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا ایستاد و مدال نقره این مسابقات را از آن خود کرد.
براساس تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین‌های تله‌ای محیط‌بانان پارک ملی توران، یوزپلنگ ایرانی ماده به نام «خورشید» (با نام سابق تلخاب)، روز گذشته به همراه چهار توله‌اش در این منطقه دیده شد.
پرمدال ترین شناگر ایران در جاکارتا از کسب ۳ سهمیه مسابقات جهانی انگلیس در رقابت‌های قهرمانی کشور پاراشنا خبر داد و گفت: هدفم کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در جهانی انگلیس و حضوری پررنگ‌تر در هانگژو نسبت به جاکارتا است.
دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا در رشته پارا کایاک گفت: سعی دارم در قهرمانی آسیا ازبکستان در دو ماده کایاک و کانو ۲۰۰ و ۵۰۰ متر به ۴ مدال دست پیدا کنم.
استفان فرید، شیمیدان دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید: «در همه موجودات زنده از انسان تا باکتری و موجودات باستانی آمینو اسید‌های مشابهی وجود دارند. ما دنبال درک ماجرای شکل گرفتن ترکیب آن هستیم.»
نتایج مطالعه نشان می‌دهد که ۱۰ آمینو اسید به دلیل قابلیت‌هایشان در فرایند تاشدگی پروتئین‌ها انتخاب شده‌اند. قابلیتی که امکان تکثیر دی‌ان‌ای و تولید پروتئین‌های لازم برای حیات را می‌داد. با این نتایج می‌توان درباره وجود موجودات زنده در دیگر سیارات دست به گمانه‌زنی زد.
پیتزا، نان‌ها، غذا‌های سرد، سوپ و بوریتو‌ها پنج عامل اصلی در افزایش مصرف سدیم هستند. در صدر این لیست پیتزا با ۵.۳ درصد از کل سدیم دریافتی رژیم غذایی قرار دارد و پس از آن نان‌ها و رول‌ها با ۴.۷ درصد قرار دارند. سپس غذا‌های سرد و گوشت‌های پخته شده با ۴.۶%؛ سوپ با ۴.۴٪؛ بوریتو و تاکو با ۴.۳%؛ تنقلات شور با ۴.۱%؛ و طیور ۴% قرار دارند.
در این اینفوگرافیک زیر به چند نوع ماده خوراکی که سرماخوردگی و سرفه را تشدید می‌کنند اشاره شده است.
با دستیابی یک شرکت دانش بنیان به دانش فنی تولید« ماده بودارکننده گاز» در اراک، ایران به جمع چهار کشور تولیدکننده این محصول پیوست.
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از تدوین ۶۰ ماده و ۲۶۱ بند برای برنامه پیشنهادی چهارم شهرداری تهران خبر داد و گفت: شهرداری تهران این برنامه را در دو سطح راهبردی و عملیاتی تنظیم کرده است.
شهردار منطقه ۲۲ تهران از موافقت کمیسیون ماده ۵ شهرداری جهت رفع بافت ناپایدار شهرک پیکان شهر خبر داد و گفت: قرار است این شهرک قدیمی غرب تهران مورد نوسازی قرار گیرد.
نخست وزیر لهستان احتمال مشورت این کشور با متحدانش در خصوص اصابت موشک به خاک این کشور را منتفی دانست.
تیم ملی نجات غریق بانوان ایران در ماده ۹۰×۴ متر در مسابقات ۲۰۲۲ قهرمانی جهان به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.
سمنان- سرپرست اداره کل محیط زیست استان سمنان از رویئت یوز ماده موسوم به تلما به همراه چهار توله در زیست کره توران شاهرود خبر داد.
حسن اکبری گفت: متعاقب دوربین گذاری‌های تله‌ای برای بررسی مسیر تردد گونه یوزپلنگ آسیایی در حوزه استحفاظی عباس آباد، یک یوز ماده جوان به نام تِلما با چهار توله در این منطقه مشاهده و ثبت شد.
متخصص طب سنتی مواد غذایی اعلام کرد: برای رفع نفخ حبوبات و استفاده از آن‌ها حتی برای افرادی که معده نفاخ ندارند هم پیشنهاد می‌شود حبوبات را به مدت ۴ ساعت خیس کرده و در این مدت تا سه بار آب آن را تعویض کنید، سپس به مدت ۵ دقیقه جوشانده و آبکش کنید و نهایتاً در آبی تازه به طور کامل بپزید.
مصرف عسل طبیعی، باعث کاهش فشارخون، بهبود آریتمی‌های قلبی، کاهش سطح تری گلیسرید خون، کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می‌شود.
شناگران ماده ۴ در ۱۰۰ متر آزاد تیمی ایران به مدال برنز بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی رسیدند.
هلیا یوز ماده که حاصل زایمان هرب در سال ۱۳۹۸ است، حالا مادر بزرگترین سرمایه ثبت شده جمعیت یوز‌های آسیایی ایران است. او به دور از اسارت و در دل طبیعت در زایمانی موفق صاحب ۴ توله شده که اگرچه هنوز جنسیت شان اعلام نشده، اما حالا نوید بخش تداوم زنجیره حیات یوز‌های آسیایی و نماد زیبای حیات وحش ایران است.
شاهرود- بعد از برخورد یوز ماده با خودروی عبوری حد فاصل سه راهی زیدر تا کاروانسرای میاندشت، یگان محیط زیست در منطقه مستقر شد که توانستند یوز ماده همراه چهار توله را شناسایی کنند.
با وجود تنش بین آنکارا و بغداد در پی حمله اخیر به دهوک، وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای در واکنش به تحولات اخیر عراق، از همه طرف ها در این کشور خواست خویشتندار باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ