مصرف ماده معدنی پتاسیم باید به اندازه کافی باشد؛ زیرا علاوه بر این که سطوح بسیار پایین آن برای قلب خطرناک است، سطوح بسیار بالای پتاسیم نیز می‌تواند منجر به ایست قلبی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: در استان تهران ۲۰ میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داریم که معادل مصرف ۳ استان فارس، اصفهان و کرمان است.
یکی از دستورالعمل‌هایی که در استفاده از انواع آجیل‌ها و مغزیجات برای چاق شدن صورت باید مد نظر قرار داد، مصرف به اندازه آن‌ها می‌باشد. به عبارت دیگر، مصرف زیاد آجیل‌ها و مغز‌ها به چاق شدن سریع‌تر صورت کمک نمی‌کند، بلکه باعث بروز مشکلات متعددی خواهد شد.
دانشمندان در پژوهشی جدید دریافته‌اند که اثر منفی گیاه‌خواری روی محیط‌زیست تنها به‌اندازه 30 درصد کسانی است که گوشت زیادی مصرف می‌کنند.
وزیر نیرو از پیگیری حق آبه هیرمند خبر داد و گفت : برای مدیریت مصرف آب میزان مصرف هر واحد ساختمانی به روش التراسانیک اندازه گیری می شود.
بسیاری از ما روزانه با ریزش مو مواجه می‌شویم، اما این ریزش برای برخی بیش از اندازه طبیعی روی می‌دهد. بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به‌صورت روزانه طبیعی است و باید علت را برای بیش از این میزان جست و جو کرد. در این باره گفت‌وگوی دکتر «منصور رضایی» متخصص تغذیه را بخوانید.
موادغذایی‌ای که باعث افزایش خونسازی می‌شوند در غلظت خون نقش دارند، برای مثال مصرف انواع گوشت‌ها، مصرف زیاد جگر و مصرف بیش از اندازه چربی نسبت به سایر موادغذایی تاثیر بیشتری در افزایش غلظت خون خواهند داشت.
مصرف بیش از حد آهن در زنان باردار سبب مشکلاتی همچون تولد نوزاد با وزن پایین، تولد نوزاد نارس و رشد ناقص جنین شود. میزان مصرف مکمل آهن به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن، ۲۰ میلی گرم است و مصرف بیش از حد آن سبب درد شکم، استفراغ، تند شدن نفس و حتی کما می‌شود.
شکر پرمصرف‌ترین و در عین حال مضرترین ماده‌ای است که در رژیم غذایی وجود دارد. اگر از عوارض جبران ناپذیر شکر آگاه شوید حتما در مصرف آن صرفه نظر می‌کنید.
برنج سفید منبع متراکم کربوهیدرات‌ها است و گلایسمی بالایی دارد بنابراین پس از خوردن آن قند خون افزایش می‌یابد. این ماده غذایی فاقد پروتئین و دارای چربی اندکی است. اگر علاقمند به خوردن برنج هستید و هر روز از این غذای خوشمزه استفاده می‌کنید، بهتر است با عوارضی که استفاده زیاد از برنج سفید برای شما ایجاد می‌کند، در این بخش آشنا شوید.
فرمول جادویی برای کاهش چربی شکمی وجود ندارد، اما یک رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات می‌تواند سودمند باشد، به خصوص اگر دیابت نوع ۲ هم داشته باشید. لازم نیست از همه کربوهیدرات‌ها پرهیز کنید- فقط مصرف آن‌هایی را محدود کنید که قند خون را به سرعت بالا می‌برند و بدن را وا می‌دارند که چربی ذخیره کند.
اگر فکر می‌کنید که نخود فرنگی یک سبزی معمولی است، دوباره فکر کنید! این جواهرات ریز به اندازه مهره در مورد مواد مغذی و فواید سلامتی بسیار تاثیرگذار هستند.
استفاده زیاد از نمک می‌تواند منجر به سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا شود؛ اما از کجا بفهمیم نمک را به اندازه مصرف می‌کنیم؟
مصرف بیش از اندازه ویتامین B نشانه‌هایی دارد که در اینفوگرافیک زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید.
رژیمی است که در آن تعادل مصرف مواد غذایی مختلف، حفظ شود؛ رژیمی که در آن به اندازه کافی میوه و سبزیجات، پروتئین، لبنیات و با احتیاط غذا‌های حاوی شکر و چربی قرار گیرند.
جمشیدیان گفت: منطقی نیست نرخ خوراک گازی شرکت‌های پتروشیمی در کشوری که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز دنیا است، با هاب‌های مصرف کننده مقایسه شود. نرخ خوراک گازی پتروشیمی های ما تقریباً به اندازه ۲ هاب تولیدکننده یعنی هنری هاب و آلبرتا است و این ذهنیت که رانتی به پتروشیمی‌ها تخصیص یافته و خوراک ارزان قیمت در اختیار پتروشیمی های ایران قرار می‌گیرد، نادرست است.
آزمایش خون از ارگان‌ها و سیستم‌های مختلف بدن و اندازه گیری قندخون ناشتا و دو ساعت پس از مصرف قند، در کنار اندازه گیری چربی خون، از راه‌های تشخیص سلامت قلب است.
کلم بروکسل سرشار از از ویتامین کا و ث هستند و از سیستم ایمنی و استخوان‌های سالم حمایت می‌کنند. اگر کلم بروکسل را به صورت خام مصرف کنید ویتامین ث بیش‌تری از آن در مقایسه با ویتامین ث پرتقال دریافت خواهید کرد.
تنوع محصولات غذایی و گوناگونی شکل و رنگ آن‌ها بسیاری افراد را تشویق به مصرف بی حد و اندازه آن‌ها می‌کند. بدن نیز در اثر بروز کمبود‌ها و کاستی‌های در سطح مواد موجود در آن گاهی رغبت و میل بیشتری را به مصرف برخی مواد غذایی از خود نشان می‌دهد که این می‌تواند زنگ خطر و روندی غیر طبیعی باشد.
تهرانی‌ها در روز ۳ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کنند که با این حساب، حجم آب سد لتیان بدون درنظر گرفتن آب سد‌های دیگر‏، تنها برای پنج روز مصرف تهرانی‌ها کافی است.
هرچند داروی ایرانی تولید داخلی برای بیماران تالاسمی در کشور تولید می‌شود، اما باید توجه کرد که از یک سو تولید این دارو‌ها اصلا به اندازه نیاز بیماران تالاسمی نیست و از سوی دیگر هم مصرف داروی داخلی با برخی بیماران تالاسمی سازگاری ندارد؛ به‌طور‌کلی مطالعات نشان داده است بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از بیماران تالاسمی به تناسب نوع داروی مصرفی، امکان مصرف داروی تولید داخلی را ندارند.
در روزهای اخیر یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفته بود که مصرف گاز در ایران به اندازه ۲ برابر اتحادیه اروپا است؛ اما آیا این موضوع صحت دارد؟
مردم ترکیه واقعا از فقر شدید رنج می‌برند من هرگز ندیده‌ام کشورم یا هیچ کشوری ظرف مدت دو یا سه سال تا این اندازه فقیر شود. درآمد سرانه کاهش یافت. مردم ترکیه کم‌تر می‌خورند و کم‌تر مصرف می‌کنند. آنان کم‌تر از زندگی لذت می‌برند. من خشم را در وجودشان احساس می‌کنم.
تحقیقات ابتدایی ماموران کلانتری حکایت از آن داشت، مرد میانسال برای تزریق مواد مخدر به سرویس بهداشتی پاساژ در طبقه دوم مراجعه که در آنجا بر اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر فوت کرده است.
علاوه بر چاقی، عادات غذایی ناسالم و کم تحرک بودن عوامل خطرزای دیگر برای ابتلا به دیابت نوع ۲ مصرف زیاد مشروبات الکلی و استعمال دخانیات هستند. اگرچه این عوامل به اندازه چاقی و عادات غذایی ناسالم به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته اند، اما ممکن است عوامل تعیین کننده مهمی در خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ