وزیر بازسازی ژاپن (کینا اکیبا) به دنبال طرح اتهامات و احتمالات درباره ارتکاب تخلفات مالی استعفا کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین ایران در سخنرانی در خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: ما خیال می‌کنیم که روسیه رفیق استراتژیک ماست، اما این استراتژیک با استراتژیکی که ما فکر می‌کنیم فرق می‌کند! شما اگر دنبال اتحاد دائمی باشید اشتباه کردید و در چاله می‌افتید. ضد آمریکایی بودن خوب است، ولی نه اینکه تبدیل شود به هدف اول منافع ملی ما. چین به روسیه اسلحه نمی‌دهد، چون اتحادی وجود ندارد. این ما هستیم که می دویم زیر سنگ تا سنگ بخورد به سرمان! چین چنین کاری نمی‌کند چون تصور صحیح دارد، ادراک درست دارد. اصلا بد و خوب نداریم در دنیا. من اصلا ضد روس نیستم، ۲۸ سفر به روسیه داشتم در زمان وزارتم. معتقدم ضد روس بودن برای ایران خطرناک است، همان طور که ضد آمریکا بودن برای ایران خطرناک است. منبع: جماران
واقعیت این است که مسئولان ورزش ایران یا دست‌کم آن‌هایی که تصمیم‌گیرنده در امور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هستند، دل در گرو پروژه «ایرانیزه‌شدن» دارند؛ به این معنی که نیمکت این تیم را به دست یک مربی ایرانی بسپارند. دلیل هم برای انجام این کار وجود دارد. بعد از موفقیت یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس و کسب جام‌های مختلف به‌همراه این تیم، مسئولان به دنبال تعریف‌کردن چنین پروژه‌ای برای استقلال هم هستند.
احمد زیدآبادی گفت: اگر این دولت بخواهد اف‌ای‌تی‌اف امضا شود، موضوع بدون نیاز به بررسی دوباره مجلس و شورای نگهبان، یکسره به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و همانجا تایید می‌شود.
احمد زیدآبادی گفت: اگر این دولت بخواهد اف‌ای‌تی‌اف امضا شود، موضوع بدون نیاز به بررسی دوباره مجلس و شورای نگهبان، یکسره به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و همانجا تایید می‌شود.
این‌ها نشان می‌دهند که چین سعی دارد تبدیل به یک قدرت چندضلعی در دنیا شود و دیگر قصد ندارد خود را به حوزه‌های تجاری و اقتصادی محدود کند؛ بنابراین به نظر من چین در حال خروج از پوسته قدیمی و سنتی خودش است و حتی ارتباطش با روسیه را هم می‌توان در همین چارچوب تحلیل کرد
این سخنگو که به نام وی اشاره‌ای نشده است، افزود که کشورش به دنبال پر کردن هیچ «خلائی» در خاورمیانه نیست. وی در ادامه گفت که چین «هیچ نوع منافع خودخواهانه‌ای» را دنبال نمی‌کند و با رقابت‌های ژئوپولیتیکی در منطقه مخالف است.
امام جمعه موقت تهران گفت: سفر رییس‌جمهور کشورمان به دعوت رییس‌جمهور چین آثار بین‌المللی و ملی به دنبال دارد. جانمایی ایران در معادلات آینده جهانی سهم بسیار مهمی است که با کار جهادی و دقت مسوولان باید به دست آید. هیات دولت در سفر به چین با برنامه حضور یافت و طرف چینی در تکریم و احترام سنگ‌تمام گذاشت تا مسئله عربستان تحت تاثیر قرار گیرد.
کشور‌های عاقل که چین هم یکی از آن‌ها است، کاری با این ندارند که ایران با عربستان یا اروپا مشکل دارد. بله البته متوجه هستند که چه می‌گذرد و در سیاستهایشان لحاظ می‌کنند؛ اما اگر بتوانند با عربستان کار اقتصادی بزرگ کنند و هم‌زمان با ایران هم کار اقتصادی خوب کنند این کار را انجام می‌دهند. این حالت‌های خود ماست که نگاهی می‌کنیم که ببینیم چه کشوری با دیگری خوب یا بد است. اما مراودات اقتصادی ربطی به این چیز‌ها ندارد.
کارشناس اقتصادی گفت: چین رابطه تجاری با ایران دارد و از طرفی هم با غربی ها همکاری دارد و صرف بر این است که رابطه با ایران را حفظ کند.
جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که پیشرفت، اصالتاً امری درون‌زا و برون‌گرا است. بر این اساس ملت‌ها باید براساس ارزش‌ها و الگوی حکمرانی بومی و فرهنگی داخلی، برنامه توسعه خود را تدوین و اجرا نمایند. منافع اساسی و حقوق ملت‌ها از جمله حق توسعه قابل مذاکره نیست و هر تلاشی توسط کشور‌های قلدر برای سیاسی کردن و نهایتاً سلب حقوق ملت‌ها با سوءاستفاده از مکانیسم‌های بین‌المللی محکوم است.
براساس شنیده‌های بنده، چین به دنبال افزایش محدودیت‌های خود بر ایران است، باید توجه داشت که اولین مورد در سرمایه‌گذار میزان سود پروژه و امنیت آن است، از همین روی چین هم در این زمینه ملاحضاتی دارد و به نظر می‌رسد که اندکی در رابطه با ایران محافظه‌کارتر شده است.
رئیس انجمن دوستی ایران و چین در سومین نشست فصلی این انجمن گفت: «سرنوشت برجام هرچه باشد، باید روند همکاری ایران و چین در مسیر پیشرفت خود ادامه یابد و کار با چین باید به‌عنوان یک سیاست دائم دنبال شود.»
صدقیان گفت: مساله همکاری برای همه کشور‌های منطقه بسیار مهم و حیاتی است، چه برای ایران و عراق و چه برای ۶ کشور عضو شورای همکاری. مساله‌ای که مانع تشکیل چنین ساز و کاری می‌شود، فقدان اعتماد میان طرفین است. قصران در دو طرف وجود دارد. ایران در اعتماد‌سازی در بین کشور‌های جنوب خلیج‌فارس کم‌کاری کرده است.
چین به دنبال ایفای قدرت در منطقه است و خود را ابرقدرت می‌داند و دومین قدرت اقتصادی دنیاست؛ آمریکا به عنوان اولین قدرت اقتصادی دنیا هم باید از منطقه بیرون رود پس حتی با بسته شدن قرارداد و واگذاری پروژه و تامین انرژی باز هم خرید نفت ایران در سبد ۵.٨ میلیون بشکه نفت روزانه محفوظ است
شما یک جنگ جهانی دیگر می‌خواهید؟ شاید شما چنین چیزی بخواهید اما من دنبال چنین چیزی نیستم. ما باید مردم را گردهم بیاوریم. اگر بتوانیم در ایران تورنمنتی برگزار کنیم، پس باید این کار را انجام دهیم چون ممکن است باعث تغییر چیزی شود
عزتی با اشاره به اینکه با ادامه وضع موجود در اقتصاد کشور با یک وضعیت بسیار وخیم روبرو خواهید شد، بیان کرد: اگر وضع رکود به همین منوال ادامه پیدا کند و افزایش قیمت‌ها نیز کماکان یابد، به نوعی تقاضا به صفر میل می‌کند به طوری که دیگر هیچ نوع تقاضای معناداری در بازار وجود نخواهد داشت که این موضوع رکود را به صورت کامل در اقتصاد رقم خواهد زد، در چنین شرایطی ممکن است قیمت کالا‌ها افزایش پیدا نکند و یا حتی با کاهش قیمت مواجه شود، اما این وضعیت، اقتصاد کشور را با شرایط بسیار دشوار تری نسبت به آن چیزی که الان وجود دارد، روبرو خواهد کرد.
سالیوان گفت: نه تنها در حرف بلکه در عمل هم ما چندین تحریم ضد نهاد‌های ایرانی وضع کرده ایم ازجمله اینکه ما همچنان به دنبال اهدافی برای وضع تحریم‌ها در پاسخ به موارد نقض حقوق بشر هستیم.
تیم ملی فوتسال ایران در صورت پیروزی مقابل چین تایپه، پیش از بازی پایانی دور گروهی، جشن صعود خواهد گرفت.
پرونده جنجالی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در روسیه همچنان از سوی رسانه‌های این کشور دنبال می‌شود و در تازه‌ترین مورد، حمله عجیبی به سردار آزمون صورت گرفته است.
پرونده جنجالی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در روسیه همچنان از سوی رسانه‌های این کشور دنبال می‌شود و در تازه‌ترین مورد، حمله عجیبی به سردار آزمون صورت گرفته است.
قیمت نفت در روز سه‌شنبه پس از آن که داده‌های ناامیدکننده اقتصادی چین، بزرگترین خریدار نفت خام، نگرانی‌ها از رکود جهانی را احیا کرد، کاهش یافت.
آخرین دور از گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان آمریکا و ایران برای حل‌وفصل آخرین مسائل حل نشده در زمینه احیای توافق هسته‌ای، اخیراً با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا در دوحه انجام شد. این مذاکرات نتیجه راه‌گشایی به دنبال نداشت.
در پی صحبت‌های اخیر رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره ارائه راهکار‌هایی برای ازدواج دختران مجرد و مشخصا راهکار «ازدواج بین‌المللی»، تعدادی از نمایندگان در مقابل صندلی این نماینده مجلس حاضر شده و به این صحبت‌های او انتقاد کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ