احمد زیدآبادی گفت: اگر این دولت بخواهد اف‌ای‌تی‌اف امضا شود، موضوع بدون نیاز به بررسی دوباره مجلس و شورای نگهبان، یکسره به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و همانجا تایید می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آنچه تصویب می‌شود دست‌پخت مجلس است و مسئولیت مصوبات مجلس هم با توجه به گرایش‌های موجود در آن، با شخص رئیس قوۀ مقننه است، مگر آنکه وی به صراحت مخالفت خود را با طرح مربوطه اعلام کند.
هریک از طیف‌های اصولگرایی به استثنای برخی از چهره‌های سنتی، اما فاصله‌دارِ آن‌ها با شاکلۀ اصلی قدرت، هر کدام می‌کوشند تا خود را نسبت به رقبای جدیدشان، نامنعطف‌تر و با «خلوص انقلابی» بیشتر نشان دهند و بدین‌وسیله دلِ نیرو‌های اصطلاحاً «پا به رکاب» و «سوپرانقلابی» را به دست آورند.
از ابتدا مشخص بود که اتهام‌های واردشده به من و چند نفر دیگر، تنها به‌قصد تواب‌سازی مطرح شده است و این خط قرمز من بود. البته که پیشنهاد‌هایی هم به من داده شد، اما پاسخ من به تمام‌شان این بود که زیر بار هیچ حرفی که نشانه‌ای از این موضوع در آن باشد، نخواهم رفت و سال‌های زندان را تحمل خواهم کرد. بااینکه تمایلی ندارم که مدام در معرض احتمال گذر از این خط قرمز قرار بگیرم، اگر هزار بار دیگر هم شرایطی دشوارتر از آنچه از سر گذراندم، بر من تحمیل شود، باز هم همان کار را خواهم کرد.
زیدآبادی نوشت: برخلاف تصور آقای حداد، مسئلۀ ایران دیگر نه مشارکت اصلاح‌طلبان در قدرت است، نه نوع امتیازدهی و امتیازگیری جناح‌های سیاسی از یکدیگر و نه حتی نحوۀ برگزاری انتخابات اسفندماه. مسئلۀ اصلی تغییر معنادارِ رویکرد‌هایی است که انبوهی از مشکلات را بر سر جامعۀ ایرانی ریخته و بحران‌هایی در همۀ جوانب زندگی به وجود آورده است که اگر با روش‌های علمی و کارشناسی و شناخته‌شده حل یا کنترل نشوند، ممکن است نه از تاک نشانی ماند نه از تاک نشان!
زیدآبادی: سید محمد خاتمی در مورد اصلاح موادی از قانون ‎انتخابات مجلس هشدار داده است. راستش من متوجه انگیزه و دلیل هشدار آقای خاتمی نشدم. اگر قرار باشد نحوه اداره کشور بر مدار فعلی ادامه یابد و نقش مجلس همان باشد که شاهد هستیم و بوده‌ایم، دیگر قانون انتخابات چه اهمیتی دارد که نیاز باشد از تغییر برخی مواد آن دل‌شوره پیدا کنیم؟ مجلسی با این نقش و کیفیت، ارزانی علاقه‌مندانش! هر که را با هر ترتیبی که می‌پسندند راهی آن کنند و حظّش را ببرند! به ما چه مربوط؟
اگر این مهاجمان به دکتر ظریف توانستند بدون توقف برنامهٔ هسته‌ای، همکاری کامل با آژانس، پذیرش اف. ای. تی. اف و در یک کلام تجدیدنظر در سیاست خارجی، اقتصاد کشور را سر و سامان دهند و اعتماد و رضایت عموم مردم را جلب کنند که همگی ما به آنها احسنت خواهیم گفت.
اگر این مهاجمان به دکتر ظریف توانستند بدون توقف برنامهٔ هسته‌ای، همکاری کامل با آژانس، پذیرش اف. ای. تی. اف و در یک کلام تجدیدنظر در سیاست خارجی، اقتصاد کشور را سر و سامان دهند و اعتماد و رضایت عموم مردم را جلب کنند که همگی ما به آنها احسنت خواهیم گفت.
احمد زیدآبادی گفت: اگر این دولت بخواهد اف‌ای‌تی‌اف امضا شود، موضوع بدون نیاز به بررسی دوباره مجلس و شورای نگهبان، یکسره به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و همانجا تایید می‌شود.
آن دسته از محافل اصولگرا که برگزاری غیرعلنی دادگاه سه جوان اعدام شده در اصفهان را به باد انتقاد گرفتند و آن را بیش از هر چیز به زیان حکومت و دستگاه قضایی ارزیابی کردند، بهتر است تا دیر نشده، بر ضرورت علنی بودن دادگاه این دو روزنامه‌نگار تأکید و برای آن زمینه‌سازی کنند.
زیدآبادی گفت: هرچند لاریجانی امروز قدرت مستقیم ندارد، ولی آن‌قدر هم از محوریت قدرت دور نیست که برای جریان‌های تندرو خطری به شمار نیاید.
زیدآبادی نوشت: اگر گوش شنوایی برای شنیدن هشدار وحشت‌انگیز یک مقام رسمی هم در بین نهاد‌های تصمیم‌گیر کشور پیدا نمی‌شود، صدالبته که دیگر آنچه به جایی نرسد فریاد امثال ماست!
زیدآبادی: مشکل اصلی کشور ما این فرد یا آن فرد نیست که با برخی جابجایی‌ها مرتفع شود، مشکل طرز تفکری است که با اصول توسعۀ متوازن و پایدار اقتصادی و علوم مرتبط با آن به کلی بیگانه است
زیدآبادی نوشت: اگر جمهوری اسلامی قصد خروج از این وضعیت را دارد، بهتر است تا دیر نشده با همین دولت بایدن به قرار و توافقی دست پیدا کند
اگر فرض کنیم که اعضای شورای شهر تهران با تغییر نام کوچۀ اختر به بصیرت، خواسته‌اند توجه "سوپرانقلابی‌ها"ی حامی خود را به تغییر نام خیابان شیخ نمر جلب کنند، خیلی هم بیراه نخواهد بود!
این کاسب محلۀ ما در پونک اما می گوید: "اگر قرار باشد روزنامه ای را به دلیل دروغ پردازی و شایعه پراکنی توقیف کنند که خودِ این روزنامۀ کیهان باید به تعداد تک تک شماره هایی که از سال ۱۳۷۰ تاکنون منتشر کرده، درش تخته می شد!"
این کاسب محلۀ ما در پونک اما می گوید: "اگر قرار باشد روزنامه ای را به دلیل دروغ پردازی و شایعه پراکنی توقیف کنند که خودِ این روزنامۀ کیهان باید به تعداد تک تک شماره هایی که از سال ۱۳۷۰ تاکنون منتشر کرده، درش تخته می شد!"
زیدآبادی نوشت: اگر مقصود چینی‌ها از طرح خود، لغو فوری تحریم‌ها و اعلام‌آتش‌بس در نخستین گام باشد، طبیعی است که علاوه بر متحدان غربی، دولت زلنسکی نیز به آن تن در نخواهد داد، زیرا چنین اقدامی دست روسیه را برای تقویت نظامی و اقتصادی خود برای تحکیم و تثبیت اشغال بخش‌های بزرگی از خاک اوکراین باز می‌گذارد.
زیدآبادی نوشت: حالا آمدیم و در باقیماندۀ زمستان، ابر‌های بارور آسمان ایران را در نوردیدند و سبب بارش کم‌سابقه‌ای از برف و باران در سراسر کشور شدند. در آن صورت، آیا امام جمعۀ کرج می‌پذیرد این بارش‌ها را باید به پای "وضعیت افتضاح حجاب" نوشت؟ اگر بپذیرد که باید مروّج کشف حجاب شود و اگر نپذیرد ادعای خود را در مورد پیوند بارش و حجاب نفی کرده است!
زیدآبادی نوشت: شانس احیای برجام البته به زیر ۲۰ درصد رسیده است، اما همین ۲۰ درصد هم در پرتو یک استراتژی تازه یعنی گشودن دامنۀ آن به روی موضوعات دیگر بویژه جنگ اوکراین امکانپذیر است.
«آن‌ها انتظار دارند که امثال زیدآبادی تکلیف خودش را روشن کند. اگر با برانداز‌ها نیست، پس دشمن آن‌ها است. اهمیتی ندارد که چرا امثال زیدآبادی با آن‌ها همراهی نمی‌کند و چقدر استدلالش منطقی است، چقدر به خاطر فعالیت‌های سیاسی در زندان بود و سختی کشیده و هزینه پرداخت کرده است. برایشان صرفاً این مهم است که زیدآبادی با آن‌ها نیست و شعار برندازی نمی‌گوید. پس باید با تمام توان او را تهدید و تخریب و تحقیر کنند. مشابه این مسئله را در سال ۵۷-۵۶ هم داشتیم. آقای بازرگان و به طور کلی نهضت آزادی معتقد بودند که به جای براندازی، خواهان اصلاح و آزادی زندانیان سیاسی و... باشیم.»
«روحانیونی که دارای پست‌های عالی در نظام هستند، معمولاً به سادگی در انظار عمومی ظاهر نمی‌شوند و اگر هم بشوند، از محافظت و مراقبت لازم برخوردارند.»
زیدآبادی گفت: اگر یک فرد فاشیست پیدا شود و توده مردم نیز از او حمایت کنند، وضعیت بدتر خواهد شد و توتالیتاریسم در کشور ظاهر می‌شود؛ تنها راه نجات این است که حکومت نشانه‌های تغییر را بروز دهد و مردم نیز این تغییر را بپذیرند و از آن حمایت کنند. تنها همین دو راه برای ما مانده است.
زیدآبادی نوشت: همانطور که بار‌ها گفته‌ام من به راه اصلاح به سبک و سیاق خودم وفادارم و آن را مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین شیوۀ تحول در ایران می‌دانم. مدافعِ سرسختِ حرکت‌های سیاسی ضد خشونتم آن هم به قدری ضدخشونت که گاندی و لوترکینگ و ماندلا را شرمسار سازد! اگر کسی این شیوه را نمی‌پسندد مشکل من نیست.
یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر با این نسل با چوب و چماق برخورد شود، واکنش بعدی آن قطعا ابعاد تندتری پیدا می‌کند. زیرا آدمیزاد را نمی‌توانید منع کرده و اراده‌اش را نادیده بگیرید. هرجوری باشد عصیان می‌کند. راهش این است که سیستم نگاهش را عوض کند. راه شکل گیری احزاب و فعالیت مدنی و فضای دانشگاه‌ها را باز کند؛ بنابراین این وضعیت قابل ادامه دادن نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ