آخرین دور از گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان آمریکا و ایران برای حل‌وفصل آخرین مسائل حل نشده در زمینه احیای توافق هسته‌ای، اخیراً با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا در دوحه انجام شد. این مذاکرات نتیجه راه‌گشایی به دنبال نداشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور آمریکا در نطقی در کاخ سفید، اولویت‌ کنونی سیاست خارجی کاخ سفید را مقابله با تهدیدات روسیه و مهار نفوذ اقتصادی چین دانست.
«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در تشریح سیاست واشنگتن در قبال چین به نمایندگان مجلس سنا هشدار داد که کاهش بودجه نظامی باعث تضعیف توانایی واشنگتن در رقابت با چین می‌شود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این بلوک خواست تا در راستای جلوگیری از رویارویی آمریکا و چین، نقش‌آفرینی کند.
«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به چین به بهانه حمایت تسلیحاتی ادعایی از روسیه هشدار دادند.
وزرای خارجه روسیه و چین در رایزنی تلفنی امروز در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.
وزیر خارجه چین از آمریکا خواست از سیاست کهنه ارعاب چین دست بردارد و مسیر گفتگو را در پیش بگیرد.
رئیس باشگاه انرژی لندن تاکید کرد که اولویت کشورهای خلیج فارس منافع خودشان است و فشار واشنگتن بر روی متحدانش جهت خودداری از اتخاذ سیاست های مستقل تر دیگر موثر واقع نخواهد شد.
نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: اگر اعتماد بی جا به آمریکا، انگلیس و فرانسه اوج ساده لوحی سیاسی است، اعتماد بی حد و حصر به چین و روسیه نیز اشتباه دیپلماتیک است.
وزیر دفاع چین در جریان دیدار با همتای آمریکایی خود، گفت که واشنگتن سیاست «چین واحد» را مخدوش کرده و با عرضه سلاح به تایوان، به تشدید تنش در این تنگه دامن زده است.
رئیس کل دیوان محاسبات در دیدار با رئیس هیئت دیوان محاسبات چین، گفت: ایران و چین شرکای استراتژیک یکدیگرند که در مقابل سیاست یکجانبه گرایی آمریکا ایستاده اند.
در مورد ایران، توافق هسته‌ای و مذاکره بر سر آن پایان یافته قلمداد می‌شود. نماینده ارشد بایدن در ایران چند روز پیش گفته بود که ما در حال حاضر وقت خود را برای توافق هسته‌ای تلف نمی‌کنیم. جمهوری‌خواهان همواره از موضوع ایران به عنوان اهرمی برای ضربه زدن به بایدن استفاده می‌کنند و می‌گویند او نسبت به ایران رویکردی بسیار نرم و ملایم داشته است.
بلینکن در تماس تلفنی با همتای چینی،بر ضرورت باز نگه داشتن کانال های ارتباطی بین واشنگتن- پکن و مدیریت مسئولانه روابط دوجانبه تأکید کرد و چین نیز توقف سیاست سرکوب و مهار آمریکا را خواستار شد.
وزارت امور خارجه چین ضمن تمجید از اظهارات اخیر پوتین درباره پایبندی مسکو بر اصل چین واحد، تأکید کرد که آمریکا در خصوص سیاست هسته ای چین اخبار ساختگی منتشر می کند.
وجود برخی از مسائل عملیاتی بین چین و آمریکا در منطقه دریای چین جنوبی نیز اهمیت بازدارندگی هسته‌ای در سیاست خارجی چین را افزایش داده است.
آمریکا سیاست خاورمیانه‌ای خود را تغییر داده و با کاهش تعهدات امنیتی خود در منطقه غرب آسیا به دنبال حضور فعال در منطقه شرق آسیا و پیگیری راهبرد «مهار چین» است.
مشاور امنیت ملی آمریکا از دیدار خود با رهبران کنگره به منظور بررسی پیش نویس قانون تغییر سیاست های واشنگتن در قبال تایوان خبر داد.
یک مقام ارشد کاخ سفید امروز در سخنانی ادعا کرد: عبور کشتی‌های آمریکا از تنگه تایوان مطابق با سیاست چین واحد است!
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که چین از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان برای تغییر وضع موجود استفاده کرد.
«"شی جین پینگ" در موضع گیری هایی گفته است که کاری که آمریکا با تایوان می کند شبیه به بازی با آتش است و در این معادله، بازیگری که با آتش بازی می کند، خواهد سوخت. از این رو قرار نیست چین بسوزد و اگر قرار باشد که به واسطه تحرکات آمریکا، چین بسوزد، این بدان معناست که چینی ها در زمین آمریکایی ها بازی کرده اند. از این رو، سفر "نانسی پلوسی" هم دقیقا با این نیت انجام شده که چین بسوزد. اما راهبردهای کلان چین، رویه هایی را تجویز می‌کنند که عملا از گرفتار شدن چین در این وضعیت جلوگیری می کنند.»
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست آسه‌آن تاکید کرد که ایالات متحده از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند.
چین به عنوان قدرت اقتصادی، روسیه به عنوان قدرت نظامی و ایران-کره‌شمالی به عنوان قدرت‌های منطقه‌ای بدل به نقطه تمرکز آمریکا در حوزه سیاست خارجی شدند.
دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، بر پیروی این سازمان از سیاست چین واحد تاکید کرد.
وزیر امور خارجه گفت: اقدامات تحریک آمیز آمریکا به منبع تهدید صلح و ثبات بین‌الملل تبدیل شده است.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ