این سخنگو که به نام وی اشاره‌ای نشده است، افزود که کشورش به دنبال پر کردن هیچ «خلائی» در خاورمیانه نیست. وی در ادامه گفت که چین «هیچ نوع منافع خودخواهانه‌ای» را دنبال نمی‌کند و با رقابت‌های ژئوپولیتیکی در منطقه مخالف است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد گروه کشورهای «بریکس» متعهد به حمایت از چندجانبه‌گرایی و اصلاح نظم جهانی هستند.
از سال ۲۰۱۸ که فضاپیمای Chang'e-۴ در ماه فرود آمد، شروع به نمونه‌برداری از مواد معدنی گوشته ماه کرد و حال امروز سرنشینان این فضاپیما توانستند که لایه‌هایی از ماه را که تا عمق ۳۰۰ متری این سیاره را تشکیل می‌دهد، با جزئیات بیشتر بررسی کنند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: امروز روسیه در مقابل توسعه طلبی پیمان آتلانتیک شمالی ایستاده و چین هم به دنبال تقویت توان نظامی خود برای مقابله با آمریکا است.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آمریکا برای حفظ منافع سلطه‌جویانه خود تهدیدهای جعلی علیه خود مطرح می‌کند.
مؤسسه کپلر اعلام کرد چین به‌عنوان بزرگترین واردکننده نفت دنیا حدود ۱.۵میلیون بشکه در روز نفت خام ایران را در ماه جاری میلادی وارد کرده است که بالاترین رقم از ۲۰۱۳ را نشان می‌دهد.
محققان چینی به دستاوردی عظیم در فناوری لیزر با قدرت بالا دست یافته اند.  لیزرهای چینی با کمک یک سیستم خنک کننده جدید می توانند گرمای اضافی را حذف و به طور مداوم کار کنند.
وزیر خارجه چین اعلام کرد که اقدامات واشنگتن علیه پکن، آمریکا را به بزرگ‌ترین منبع بی‌ثباتی در جهان بدل کرده است.
رگولاتور امنیت فضای سایبری چین دستورالعمل هایی را برای مقابله با اظهار نظرهای (کامنت) اهانت آمیز علیه کسب وکارها در شبکه های اجتماعی صادر کرد.
وزارت دفاع چین اعلام کرد که این کشور به حفظ حق حاکمیتی خود در دریای چین جنوبی پایبند است.
وزارت خارجه چین اعلام کرد برای حل بحران اوکراین با تمام طرف‌های شرکت‌کننده در نشست جده رایزنی می‌کند و در این زمینه به اجماع بین‌المللی دست یافته است.
میخاییل کوبیاک، کاپیتان سابق و جنجالی تیم ملی والیبال لهستان فصل آینده در لیگ چین توپ خواهد زد.
چین اعلام کرد که در نشست اوکراین که در عربستان سعودی برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.
سفیر چین در روسیه از کشورهای عضو ناتو خواست تا ذهنیت جنگ سرد را کنار گذاشته و از برنامه‌های خود برای گسترش این ائتلاف نظامی به سمت شرق دست بکشند.
چین محدودیت های صادراتی بر برخی پهپادها و تجهیزات مرتبط با پهپاد وضع کرده است.
وزارت دفاع چین بار دیگر از آمریکا خواست همکاری نظامی با تایوان و ارسال تسلیحات به این جزیره را متوقف کند.
مسابقات ورزش‌های آبی قهرمانی جهان با ایستادن چین روی سکوی نخست به پایان رسید.
همزمان با آغاز رزمایش مشترک نظامی ایران و روسیه و چین، سفارت روسیه در کنیا ادعا کرد تکنولوژی موشک‌های هایپرسونیک در دنیا تنها در اختیار این سه کشور است.
رئیس جمهور سوریه از سرگیری روابط ایران و عربستان سعودی با میانجیگری چین را یک توافق شگفت‌ انگیز توصیف کرد و گفت که دمشق طی چهار دهه گذشته روابط مستحکمی با ایران داشته‌ است.
پژوهشگر مسائل چین درباره میانجی‌گری چین میان ایران و عربستان گفت: «این اقدام، در نوع خود تحولی بدیع در سیاست خارجی این کشور به شمار می‌رود. ایران به طور سنتی، چین را شریک مهم خود قلمداد می‌کند و عربستان نیز طی سالیان اخیر، روابط خود با دومین قدرت اقتصادی بزرگ جهان را گسترش داده است. در این میان، دامنه منافع چین در منطقه نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. تجلی بارز این موضوع، ابتکار کمربند و راه است که سبب شده چین انگیزه بیشتری برای گسترش تعاملات با کشور‌های منطقه داشته باشد.»
در چنین شرایطی، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران از سوی شی جینپینگ برای دیدار از چین دعوت شد. این دعوت در فاصله کوتاهی از اعتراضات در ایران صورت گرفت. اما انگیزه شی از این دعوت چه بود؟
تنها شناگر کم بینا اعزامی به بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین گفت: با تمرینات خوبی که طی یکسال گذشته پشت سر گذاشتم و با انگیزه و روحیه بالایی که دارم تنها به قهرمانی در بازیهای پاراآسیایی فکر می‌کنم.
نبود یک چشم‌انداز مشخص در حوزه احیای برجام و لغو تحریم‌ها موجب شده دولت چین - که یک سیاست خارجی اقتصاد‌محور و تجارت‌محور دارد - انگیزه چندانی برای نزدیک‌تر شدن به ایران نداشته باشد. همین بی انگیزگی نیز دولت چین را مستعد کرده تا برای تحکیم روابط خود با کشور‌های عربی - برای خوش‌آمد آن‌ها - بعضاً مواضع ضد ایرانی اتخاذ کند
نبود یک چشم‌انداز مشخص در حوزه احیای برجام و لغو تحریم‌ها موجب شده دولت چین - که یک سیاست خارجی اقتصاد‌محور و تجارت‌محور دارد - انگیزه چندانی برای نزدیک‌تر شدن به ایران نداشته باشد. همین بی انگیزگی نیز دولت چین را مستعد کرده تا برای تحکیم روابط خود با کشور‌های عربی - برای خوش‌آمد آن‌ها - بعضاً مواضع ضد ایرانی اتخاذ کند
رییس فدراسیون جانبازان و معلولین با اشاره به این که مشکلی برای حضور ساره جوانمردی در بازیهای پاراآسیایی وجود ندارد، گفت: او الگوی سایر تیراندازان است و با انگیزه و اعتماد به نفس بالا در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین حضور خواهد داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ