مقام‌های اسرائیلی به سرعت از اظهارات بایدن مبنی بر پایان توافق هسته‌ای استقبال کردند، اما نهاد‌های امنیتی اسرائیلی با احتیاط نسبت به این موضوع از خود واکنش نشان داده اند و سخنان بایدن را صرفا یک لغزش زبانی و نه بیانگر واقعیت تصمیم گیری دولت او قلمداد کرده اند. مقام‌های دولت امریکا به "هاارتص" گفته اند که به نظر می‌رسد علیرغم شرایط چالش برانگیز طی چند ماه آینده چرخشی قابل توجه در مذاکرات هسته‌ای رخ خواهد داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از فرماندهان ارشد تیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی درباره خطرات پیش روی این رژیم از جبهه‌های مختلف به ویژه در نقاط مرزی به شدت ابراز نگرانی کرد.
رسانه‌های عبری زبان از توسعه توان موشکی و رزمی گروه مقاومت حزب الله لبنان اعلام نگرانی کردند.
گزارش‌های تأیید نشده رسانه‌های ایران از این حکایت دارد که احتمالاً اولین گروه از جنگنده‌های سوخو 35 (نوع E) طی هفته‌های آتی از طرف روسیه به ایران تحویل داده خواهد شد. اگر جنگنده‌های سوخو۳۵ به همراه سامانه هوایی پیشرفته‌ای مانند اس-400 به ایران تحویل داده شود می‌تواند کار را برای اسرائیل و آمریکا در حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران دشوار کند.
وزارت خارجه فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان با اشاره به یورش اشغالگران به اردوگاه «عقبه جبر» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی باید از سوی مجامع بین‌المللی محاکمه و بازخواست شود.
رسانه‎‌های صهیونیستی در گزارش‌هایی به سفر قریب‌‎الوقوع رئیس‌جمهور ایران به دمشق اشاره کرده و آن را رخدادی نگران‌کننده توصیف کرده‌اند.
منابع امنیتی رژیم صهیونیستی از کاهش شدید ذخایر سلاح‌های آمریکایی موجود در اراضی اشغالی و نگرانی تل‌آویو نسبت به این مسأله خبر دادند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشستی فاش ساخت «اسرائیل» پیشتر در یک جبهه با دشمنان خود می‌جنگید اما اعتراف می‌کنم ارتش بایستی اینک خود را برای چالش بزرگ نبرد در همه جبهه‌ها و همزمان آماده کند.
یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با نگرانی از قدرت منطقه‌ای ایران می‌گوید که تهران در چند جبهه علیه اسرائیل جنگی فرسایشی به راه انداخته است.
یک تحلیلگر نظامی صهیونیست عنوان کرد که اسرائیل امیدوار است ماه رمضان در روزهای پایانی‌اش با آرامش به پایان برسد.
پس از حضور بی سابقه ۲۵۰ هزار نمازگزار فلسطینی در دومین جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصی، روزنامه هاآرتص جمعه سوم ماه رمضان را آزمونی مهم و حقیقی برای دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی دانست.
اصلا فرد دیگری سودای رفتن ندارد. در آن مقطع که این بازیکنان به مسابقات می‌رفتند بیشترین نگرانی ما اسرائیل بود. بازیکنان ما چند مرحله به اسرائیل خوردند و در ۵ یا ۶ مرحله بازی نکردند که جای تقدیر و تشکر دارد. کسی فکرش را هم نمی‌کرد که سارا برود. در آن شرایط دوستانی، چون پهلوان‌زاده و هاشمی در مسابقات سرداور بودند. این کشف حجاب که صورت گرفت باید طوری مدیریت می‌شد. خود سارا بحث بازگشت را داشت و دنبال تضامین بود که فردی، چون وزیر ضمانت کند و در برگشت اذیت نشود. وزیر و سیستم‌های نظارتی دو سه بار با من صحبت کردند و گفتند منعی برای آمدنش نگذاشتیم، اما در این شرایط قطعا باید پاسخگو باشد و بتواند با توجه به قوانین کشورش جوابی بدهد.
روزنامه‌های مطرح جهان عرب در تازه‌ترین شماره خود به عملیات صورت گرفته در خاک اراضی اشغالی و نگرانی شدید تل آویو نسبت به تشدید چنین عملیاتی پرداخته اند.
وزرای خارجه چند کشور حامی رژیم صهیونیستی مدعی شدند که از اقدامات این رژیم برای شهرک سازی در اراضی اشغالی نگران هستند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که در جریان سفر خود به بیت المقدس درباره همکاری نظامی روسیه و ایران و حمایت از اوکراین با مقامات تل آویو گفتگو کرده است.
وبگاه صهیونیستی واللا در گزارشی با ادعای ورود دو ناو جنگی ایرانی به آب های منطقه ای استرالیا، عنوان کرد: ایران بازوهای دریایی قدرتمند و دور بردی دارد که این مساله باید اسرائیل را نگران سازد.
پرسش‌هایی که در بیت المقدس نیز شنیده می‌شود این هفته در واشنگتن نیز شنیده شد: چرا "بنیامین نتانیاهو" که مسئول تشکیل دولت تازه اسرائیل شده تا این اندازه به "بزالل اسموتریچ" و "ایتامار بن گویر" چهره‌های راست افراطی قدرت می‌دهد؟
رووین ریولین رئیس سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی به نتایج انتخابات کنست واکنش نشان داد و با اشاره به پیروزی راستگرایان افراطی به رهبری نتانیاهو، وضعیت این رژیم را خطرناک توصیف کرد.
وزیر خارجه سوریه علت پاسخ ندادن به حملات هوایی رژیم صهیونیستی را نگرانی از آسیب رسیدن به هواپیماهای غیرنظامی عنوان کرد و به تل آویو هشدار داد که دیر یا زود پاسخ حملاتش را دریافت خواهد کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه اوکراین بر هراس دوباره تل آویو از همکاری های فزاینده ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.
قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری سیستم محاسبات ابری Google Cloud Platform که توسط گوگل و آمازون ساخته شده به دولت اسرائیل و ارتش آن کشور کمک می‌کند تا به هوش مصنوعی پیشرفته و ابزارهای یادگیری ماشینی دست یابد. این ابر جدید به اسرائیل قابلیت‌هایی برای تشخیص چهره، ردیابی اشیا و حتی تجزیه و تحلیل احساسات را می‌بخشد.
هرتزوگ با مطرح کردن ادعا‌هایی علیه ایران گفت: ما به شدت نگران یک توافق احتمالی هستیم، چون از نداشتن جدیت، صداقت و پایبندی حکومت ایران به قوانین جهانی نگرانیم.
نگرانی اسرائیل در مورد پیامد‌های غیر هسته‌ای توافق، مهم‌تر و فوری‌تر از تمام عواقب احتمالی بند‌های برجام است است. جدا از آن که لغو تحریم‌ها به ایران اجازه می‌دهد صادرات پرسود نفت خود را از سر بگیرد این توافق به تهران امکان دسترسی فوری به ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مالی مسدود شده اش در بانک‌های سراسر جهان را می‌دهد.
این مقامات سابق رژیم صهیونیستی همچنین با تکرار ادعاهای ضد ایرانی، درباره آزاد شدن پول‌های مسدود شده ایران در نتیجه توافق احیا شده ابراز نگرانی کردند و مدعی شدند که این وجوه برای صدور تروریسم و بی‌ثباتی در منطقه و فراتر از آن استفاده خواهد شد.
با نزدیک شدن به زمان احیای برجام، به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها نیز واقعیت غیرقابل بازگشت بودن مسیر توافق را پذیرفته‌اند. به‌گونه‌ای که رسانه‌های اسرائیلی، اخیرا از تخمین سازمان «موساد» مبنی بر حتمی بودن امضای احیای توافق طی چند روز یا چند هفته آینده پرده برداشته‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ