پرسش‌هایی که در بیت المقدس نیز شنیده می‌شود این هفته در واشنگتن نیز شنیده شد: چرا "بنیامین نتانیاهو" که مسئول تشکیل دولت تازه اسرائیل شده تا این اندازه به "بزالل اسموتریچ" و "ایتامار بن گویر" چهره‌های راست افراطی قدرت می‌دهد؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اظهارات بلینکن درباره اسرائیل از اهمیت بسزایی برخوردار است. حدود ۶ ماه پیش آمریکایی ها، رویکرد جدیدی ارائه کردند که سابق بر این دیده نمی‌شد. این رویکرد، ابتدا در سخنان سفیر آمریکا در اسرائیل دیده شد، سپس جیک سالیوان و در نهایت بلینکن، این سخنان را تایید کرد. تا پیش از این امریکا با هر نوع اقدام یک جانبه اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای ایران مخالف بود، اما از شش ماه پیش این گفته توسط مقامات آمریکایی تکرار می‌شود.
ساخت موشک «فتاح» که نخستین موشک مافوق صوت داخلی محسوب می‌شود، در راستای توسعه برنامه موشکی کشور است و در راستای اهداف بازدارندگی دفاعی کشور محسوب می‌شود. با توجه به اینکه ایران چهارمین کشوری است که به این سطح از فناوری مدرن در زمینه موشکی دست پیدا کرده، دستاورد‌های آن می‌تواند هم در سطح منطقه‌ای و در سطح جهانی قابل دسترس باشد. تبیین و تحلیل مقامات بلندپایه نظامی کشور از این موشک که می‌تواند سیستم‌های دفاعی آمریکا و اسرائیل از جمله گنبد آهنین را دور بزند.
درگیری‌های جاری در خیابان‌های خارطوم نشان دهنده تداوم روح قبیله‌گرایی در سودان و حیات برنامه‌های برنارد لوئیس در دستگاه سیاست‌خارجی قدرت‌های استعماری در منطقه غرب آسیا است.
مهویدی یکی دیگر از اهالی منطقه قصبه شهر گفت: اسرائیل از فیلم منتشر شده بازی فینال جام رمضان گناباد سوء استفاده کرده وگرنه همه می دانند اسرائیل یک غده سرطانی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هر چه مسیر دیپلماسی و همگرایی در منطقه غرب آسیا تقویت می‌شود، اقدامات ماجراجویانه رژیم غاصب صهیونیستی افزایش می یابد.
رائفی‌پور می گوید: این مسمومیت‌ها چه خیر و سودی برای جمهوری اسلامی دارد؟ شک نکنید امضای کار اسراییل و انگلیس است با عاملیت مجاهدین.
نشست عقبه در شرایطی برگزار شد که اسرائیل از تشدید عملیات های مقاومتی در اراضی اشغالی به ستوه آمده بود، اما اتفاقاتی که همزمان با این نشست رخ داد شکست راهبرد صهیونیست‌ها را بیشتر نمایان کرد.
در قطعنامه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی اعلام شده رژیم دارای یک قانون اساسی رسمی خواهد بود، اما این رژیم به دلیل شرایط سیاسی و اجتماعی خاصی خود، تدوین قانون اساسی را تاکنون به تعویق انداخته است.
در قطعنامه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی اعلام شده رژیم دارای یک قانون اساسی رسمی خواهد بود، اما این رژیم به دلیل شرایط سیاسی و اجتماعی خاصی خود، تدوین قانون اساسی را تاکنون به تعویق انداخته است.
نتانیاهو به مقام‌های امریکایی، یهودیان امریکایی و متحدان عرب گفته که اگرچه روباه‌ها را مسئول مرغداری‌ها می‌کند و کبریت و بنزین را بین اعضای دولت‌اش توزیع نموده، اما می‌تواند مانع از اقدامات افراطی اعضای کابینه‌اش شود.
«در واقع نوعی جنگ ترکیبیِ مدیریت شده علیه ایران راهبری خواهد شد تا از این طریق به نوعی آنچه پیشتر اسرائیل علیه ایران دنبال می‌کرد یعنی راهبرد "مرگ با هزاران ضربه چاقو"، به زعم غرب و متحدان منطقه‌ای‌اش محقق شود. از این رو، همانطور که مشخص است، من اساسا برجام را توافقی "مُرده" می‌دانم که دیگر نباید امیدی به احیای آن داشت و هرگونه سرمایه گذاری روی آن اشتباه است.»
خبرنگاران صهیونیست با بیان اینکه درک کرده‌اند که «اسرائیل» تا چه اندازه در جهان عرب منفور است، گفتند: هیچ کسی از حضور ما در قطر استقبال نمی کند.
خبرنگاران صهیونیست با بیان اینکه درک کرده‌اند که «اسرائیل» تا چه اندازه در جهان عرب منفور است، گفتند: هیچ کسی از حضور ما در قطر استقبال نمی کند.
تداوم حملات رژیم و گسترش آن به مناطق ساحلی این سئوال را در ذهن تحلیلگران و ناظران امور ایجاد کرده است که بالاخره دمشق چه زمانی پاسخ دندان شکنی به حملات رژیم صهیونیستی خواهد داد.
رجب طیب اردوغان اعلام کرد: «نتیجه انتخابات در اسرائیل هر چه باشد، ما می‌خواهیم به تقویت روابط خود با اسرائیل بر اساس احترام متقابل، حفظ منافع و بر اساس اصل برد-برد ادامه دهیم».
روزنامه هارتص در گزارشی با تشریح ۸ سناریوی مختلف، نتایج احتمالی انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی را بررسی کرده است.
بعد از اینکه رژیم صهیونیستی در ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۷ غزه را به عنوان سرزمین دشمن و متخاصم شناخت، وحشی گری های خود را علیه این منطقه چند برابر کرد.
در تغییر رویکردی قابل توجه اسرائیل زیرساخت‌های غیر نظامی را در سوریه هدف حمله قرار می‌دهد. به دلیل حملات هوایی اسرائیل علیه دمشق ارسال کمک‌ها به سوریه برای دو هفته متوقف شد.
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، نهاد امنیتی و نظامی اسرائیل متوجه این نکته هستند که در بین آن‌ها هیچکسی نمی‌تواند وارد سر نصرالله شود و فکر او را بخواند و آن‌ها از این تلاش‌ها در اطلاعات اسرائیل ناامید شده‌اند.
رئیس جمهور ترکیه بر این باور است که از معادلات اقتصادی در منطقه کنار گذاشته شده است و به نوعی طی این مدت استانبول را نادیده گرفته‌اند. به همین دلیل الان در تلاش است که به نوعی مانع از توافق ‌های اقتصادی میان اسرائیل و یونان و قبرس شود
رضا نصری، کارشناس سیاست خارجی در واکنش به حمله به سلمان رشدی: حال تماشا کنید چگونه لابی طرفدار اسرائیل و مخالف برجام حمله آن را به ایران و سپس به توافق هسته‌ای نسبت خواهد داد
رضا نصری، کارشناس سیاست خارجی در واکنش به حمله به سلمان رشدی: حال تماشا کنید چگونه لابی طرفدار اسرائیل و مخالف برجام حمله آن را به ایران و سپس به توافق هسته‌ای نسبت خواهد داد
مک‌دونالد، رستوران‌های روسیه را به اپراتور محلی می‌فروشد.
کوروش احمدی، تحلیلگر سیاست خارجی در تحلیل خود از اظهارات، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران مبنی بر اینکه «ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم، اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم»، می‌گوید که شاید هدف نشان دادن واکنشی به تحریکات ناموجه آمریکا و برخی کشور‌های عربی و رژیم اسرائیل و قضیه ائتلاف "دفاع هوایی علیه ایران" و مانند آن باشد. اما مسئله این است که وقتی می‌گوییم "توانایی ساخت سلاح هسته‌ای را داریم"، معنا و مفهومش این است که یک کشور "در آستانه ساخت بمب" هستیم. یعنی برای کسب توانایی‌های لازم با هدف ساخت سلاح هسته‌ای اقدام کرده و اسباب آن را فراهم کرده‌ایم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ